تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...
با گذشت ۲۱۵ روز از سال آبی جاری ثبت شد

کاهش ۱۵۱ میلی‌متری بارش‌ها نسبت به سال آبی گذشته

میزان بارندگی‌ها از ابتدای سال آبی‌جاری (ابتدای مهرماه ۹۹) تا هفته نخست اردیبهشت‌ماه از وضعیت نامناسب بارندگی‌ها در همه استان‌های کشور در این مدت حکایت داشته و کاهش ۱۵۱.۵ میلی‌متری بارش‌ها را نشان می‌دهد.

کد خبر: ۸۸۷۶۰
۱۴:۱۸ - ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۰

کاهش  بارش‌ها نسبت به سال آبی گذشته

دیدارنیوز ـ به‌گزارش روز سه‌شنبه وزارت نیرو، نگاهی به وضعیت بارندگی‌های مناطق مختلف کشور نشان می‌دهد که در این بازه زمانی استان‌های گیلان با ۶۰۴.۳ میلی‌متر، کهگیلویه و بویراحمد با ۵۴۲.۶ میلی‌متر و لرستان با ۳۹۷.۹۶ میلی‌متر بارندگی، به ترتیب پربارش‌ترین استان‌های کشور بوده‌اند.

اکنون استان‌های شرقی و جنوبی کشور وضعیت بسیار نامناسب بارشی را نسبت به مدت مشابه پارسال تجربه کرده‌اند که در این میان استان سیستان و بلوچستان با ۶.۹ میلی‌متر، هرمزگان با ۱۸.۶ میلی‌متر و خراسان‌جنوبی نیز با ۴۰.۴۶ میلی‌متر بارندگی به ترتیب سه استان کم‌بارش کشور از ابتدای سال آبی جاری تا هفته نخست اردیبهشت‌ماه بوده‌اند.

طبق این آمار، میزان بارندگی استان‌های سیستان و بلوچستان و هرمزگان نسبت به متوسط بلندمدت (۵۲ ساله) به ترتیب ۹۳ و ۸۹ درصد کاهش داشته است، البته به‌غیر از استان اردبیل که با چهار درصد افزایش بارش نسبت به سال گذشته همراه بوده، بقیه استان‌های کشور وضعیت مطلوبی نداشته و کاهش بارش ثبت کردند.

بر این اساس، میزان بارندگی‌های کشور از ابتدای سال آبی جاری (ابتدای مهرماه) تا چهارم اردیبهشت‌ماه (در مجموع ۲۱۵ روز) به ۱۲۷.۸ میلی‌متر رسیده است که این رقم در مقایسه با بارش‌های مدت مشابه سال گذشته (۲۷۹.۳ میلی‌متر) کاهش ۵۴ درصدی و در مقایسه با میانگین ۵۲ ساله کاهش ۴۱ درصدی را نشان می‌دهد.

منبع: ایرنا
برچسب ها: خشکسالی
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی