تیتر امروز

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...
حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم
از چشم جهان (۱۴۶)

حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم

پس از تنش‌های شدید اخیر میان تهران و تل‌آویو که با حمله مستقیم ایران و پاسخ محدود اسرائیل در اصفهان همراه بود، نویسندگان نشریه نیویورک تایمز آمریکا در گزارشی به این موضوع حساس در خاورمیانه پرداختند...

زلزله‌زدگان گناوه: برای اسکان موقت به کانکس و وسایل سرمایشی نیاز داریم

زلزله ۵.۹ ریشتری گناوه خسارت‌هایی به منازل روستا‌های نزدیک کانون زمین لرزه وارد کرد، طوریکه پس از گذشت یک هفته مردم این مناطق به علت پس لرزه‌های متعدد، خانه‌ها را برای استراحت ناامن می‌دانند و در چادر اسکان دارند که گرم شدن هوا باعث افزایش مشکلات آن‌ها شده‌است.

کد خبر: ۸۸۶۹۹
۱۱:۵۲ - ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۰

زلزله‌زدگان گناوه

دیدارنیوز ـ با گذشت بیش از ۱۰ روز از وقوع زلزله، روستا‌های نزدیک به کانون آن با پس لرزه‌های با شدت بالا و کم مواجه هستند و این روند موجب ترس و نگرانی ساکنان برای ماندن در خانه شده‌است.

اگرچه تعدد پس لرزه‌ها نسبت به قبل کاهش یافته است، ولی هنوز تداوم دارد و مردم روستا‌های نزدیک کانون زلزله برای حفظ جان خود هنوز بیرون از خانه و در چادر و یا در فضای باز استراحت می‌کنند.

در حالی که در چند روز اخیر جمعیت هلال احمر در روستا‌های زلزله زده اقدام به توزیع و نصب چادر اسکان اضطراری کرده‌است، شرایط جوی و گرمای منطقه باعث شده تا مردم نتوانند در این چادر‌ها آسایش لازم داشته باشند.

مردم زلزله زده با توجه به گرمی هوا و وجود جانوران خطرناک نظیر عقرب و مار در اطراف چادر‌های اسکان، انتظار دارند براساس شرایط پیش آمده کانکس موقت مجهز به وسایل سرمایشی برای آنان فراهم کنند تا اضطراب و واهمه‌ای که از ترس پس لرزه‌ها دارند، کاسته شود.

باتوجه به اینکه گرما همه ساله در این مناطق قبل از فصل تابستان مستولی می‌شود، بدون وسایل سرمایشی زندگی بر مردم سخت سپری خواهد شد که روستائیان نیز از این امر مستثنی نیستند و تا شدت گرما بیشتر نشده، مسئولان تدبیری بیاندیشند و مطالبات آنان را به دستگاه‌های متولی در مرکز برسانند.

فرماندار گناوه گفت: از بدو وقوع زلزله، ستاد مدیریت بحران شهرستان با فراخوانی اعضا اقدام به برگزاری نشست اضطراری کرد و سپس تعدادی از مسئولان دستگاه‌های اجرایی به مناطق زلزله زده اعزام شدند.

غلامرضا مهرجو افزود: زلزله ۵.۹ ریشتری کل شهرستان را در برگرفت که تلفات جانی در برنداشت و روستا‌هایی که به مرکز زلزله نزدیک‌تر بودند، خسارتی بیشتر دیدند.

وی گفت: از نخستین روز وقوع زلزله تاکنون کار امدادرسانی و خدمات رسانی در حال انجام است و کار پرونده سازی منازل آسیب دیده و تخریب شده نیز انجام شده است.

فرماندار گناوه بیان کرد: باتوجه به گرمای منطقه و نیاز مردم به وسایل سرمایشی، چادر‌ها جوابگوی مردم روستا‌های زلزله زده نیست و دغدغه آنان در حال بررسی و پیگیری است.

وی افزود: در شرایط کنونی که در روستا‌های خسارت دیده پس لرزه‌ها مکرر رخ می‌دهد و گرما حاکم شده‌است، شرایط برای اسکان در چادر مناسب نیست.

فرماندار گناوه گفت: برای استقرار کانکس در این مناطق پیگیر‌های لازم انجام و در این زمینه به استانداری بوشهر پیشنهاد و منعکس شده‌است.

وی بیان کرد: تلاش ما مسئولان حفظ سلامت و رفاه و خدمات رسانی به مردم است و در این زمینه با تمام توان و امکانات به رغم مشکلات اقتصادی و تحریم‌های ظالمانه استکبار، تلاش خواهیم کرد.

مهرجو با تقدیر از حضور و پیگیری‌های استاندار بوشهر، نماینده حوزه انتخابیه در مجلس شورای اسلامی، امام جمعه گناوه و مسئولان استانی و شهرستانی افزود: مسئولان کشوری و استانی از بدو وقوع حادثه زلزله برای حل مسایل و مشکلات و خدمات دهی به زلزله زدگان در منطقه حضور یافتند و از نزدیک با مردم گفتگو کردند.

فرماندار گناوه از تلاش رسانه‌های شهرستان در انعکاس مشکلات مردم زلزله زده قدردانی کرد و گفت: رسانه‌های شهرستان با وجود مشکلات و کمبود امکانات در کنار مردم بوده‌اند و بدون هیچ چشم‌داشتی زبان گویای و منتقل کننده خواسته‌های آن‌ها بوده‌اند.

وی بیان کرد: خبرنگاران شهرستان در پوشش وقوع زلزله و انعکاس نظرات و مشکلات مردم و خدمات صورت گرفته توسط دستگاه‌های اجرایی موفق عمل کردند.

زمین لرزه‌ای به بزرگی ۵.۹ ریشتر در ساعت ۱۱:۱۱ روز یکشنبه ۲۹ فروردین در ۲۸ کیلومتری شهرستان گناوه در عمق ۱۰ کیلومتری زمین رخ داد و تخریب دیوار‌های خانه‌ها، ریزش کوه، شکستن شیشه‌ها و اثاثیه منازل مردم و مصدومیت ۶ نفر شد.

هم اینک خدمات زیرساختی از جمله، برق، تلفن ثابت و اینترنت مناطق زلزله زده برقرار است.

شهرستان گناوه با جمعیت ۱۰۵ هزار نفر در شمال استان بوشهر و پسکرانه خلیج فارس واقع است.

منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی