تیتر امروز

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم
بررسی موانع تولید در گفت‌وگو با مدیر عامل آریا چوب نفیس آفرینش+ویدیو

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم

موانع، مشکلات و کارشکنی‌های مسیر تولید از ثبت درخواست و اخذ پروانه تا وارد کردن سخت افزار و موضوع ترخیص آن در گمرکات ایران در گفت‌وگوی دیدار با یک کارآفرین.
گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...

خرازی در واکنش به انتشار فایل صوتی ظریف: او عاشق سردار سلیمانی است

صادق خرازی که سابقه رفاقت چندین ساله با سردارشهید سلیمانی داشته و از دوستان ظریف است درباره فایل صوتی منتشر شده گفت: باید دید این فایل صوتی با چه هدف و نیتی منتشر شده است.

کد خبر: ۸۸۶۷۳
۱۰:۴۲ - ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۰

خرازی در

دیدارنیوز - صادق خرازی، چهره شاخص اصلاح طلب که سابقه چند دهه رفاقت با سردار سلیمانی و ظریف را دارد در پاسخ به این سوال که آیا حیات سیاسی ظریف با انتشار این فایل به پایان رسیده است، گفت:  انتشار این فایل صوتی از آقای ظریف، کار غیر متعارفی بود. باید در سیستم حفاظت کشور نظارتی به وجود بیاید.

بخش هایی از گفتگوی صادق خرازی با اکوایران را بخوانید؛

من راجع به صغری و کبری مطالب آقای ظریف صحبتی ندارم. ایشان وزیر امور خارجه و برگزیده نظام بوده و خودشان باید پاسخ بدهد و حتما هم پاسخ دارند.

درباره اینکه چطور چنین فایلی پخش شده است؛ باید رسیدگی شود. بسیاری از آقایان هستند که در همین کشور ما مطالبی را برای تاریخ بیان می کنند و تاریخ شفاهی نیز بر همین منظور تنظیم شده و افراد تاریخ را برای آینده بیان می کنند. در دنیا هم این موضوع متعارف است. 

نمی دانم این گفتگو و پروژه‌ آقای ظریف در چه بستری انجام شده است و خودشان باید توضیح بدهند. باید دید علت پخش این صحبت‌ها چه بوده است.

در جلسات صحبت‌های بسیاری می شود. باید دید که این گفتگو با چه هدف و نیتی بوده است.

قطعا آقای ظریف مرزهای ملی را به خوبی تشخیص می دهند و قطعا هدف ایشان خدایی ناکرده تعرض به شخصیت ممتاز و بی‌نظیر شهید ماندگار قاسم سلیمانی نبوده است. باید آقای ظریف از سفر بازگردند و منتظر توضیح ایشان بمانیم.

طبیعی است که بین وزارت خارجه و نهادهایی که ماموریت برون مرزی دارند؛ اختلافاتی همیشه وجود دارد. این اختلافات هم به گذشته، حال و حتی به آینده ارتباطی ندارد و من فکر می کنم که حتی در آینده اختلافات بیشتر باشد. اینکه ما اختلافات را وارد جدول بندی سیاست داخلی کنیم، فرصت طلبی کرده و تبدیل به انتقام گیری کنیم؛ کار اخلاقی و درستی نیست.

به ضرس قاطع می گویم که آقای ظریف یکی از عاشقان و ارادتمندان شهید سلیمانی بودند. بارها و بارها اگر در یک موضوعی اختلاف دیدگاه وجود داشت، ایشان با همه خضوع و خلوص برای همکاری، تفاهم و گفتگو داوطلب بودند.

اصلا شخصیت شهید سلیمانی قابل مناقشه نیست. شهید سلیمانی بر قله‌ای از معرفت و تشخص ایرانی قرار دارد و آقای ظریف بیش از هرکسی بر این موضوع معتقد هستند. 

کشور نیازمند به یک بازنگری اساسی راجع به اینکه چطور اینگونه اطلاعات مهم درز می کند، چگونه اطلاعات هسته ای درز پیدا کرده یا اطلاعات اتمی ایران لینک پیدا می کنند؟ چگونه می توانند به سایت نطنز دسترسی پیدا کنند؟ چگونه می توانند به اطلاعات فوق سری که برای ثبت در تاریخ شفاهی ضبط شده بود، دست پیدا کنند؟

به خاطر دارم یک موضوعی به شهید بهشتی مرتبط بود و شایعاتی مبنی بر دیدار شهید بهشتی با برخی از مقامات آمریکایی در قبل از انقلاب مطرح شده بود. البته این ملاقات با هماهنگی حضرت امام و شورای انقلاب بوده است.پس از اشغال سفارت آمریکا اسنادی بدست آمد و بزرگان سیاسی آن زمان که اکثرا از دنیا رفته‌اند؛ جلساتی برگزار کردند و اگر مطالب آن روز را منتشر کنند؛ شاید سبب فرصت‌طلبی و انتقام گیری ناجوانمردانه از شهید بهشتی و دیگران  شود. با تاریخ نگاری و تاریخ شفاهی نمی توان این گونه برخورد کرد.

حتما آقای ظریف پس از بازگشت از سفر، توضیحات خوبی خواهند داشت. نباید عجله و پیش داوری کنیم؛ کار درستی نیست. 

سردار سلیمانی اسطوره‌ای بر شبستان تاریخ ایران، اسطوره‌ای بر شبستان همه مجاهدهای یک ملت، اسطوره‌ای ماندگار بر شبستان همه معاریف و مشاهیر بزرگ منش که در تاریخ این سرزمین درخشیدند، است. وزیر امور خارجه هم شخصیتی است که نماد حرمت، احترام و فرهنگ کشوراست و باید حرمت داری کرد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی : ۰
غیر قابل انتشار : ۰
تندیس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
0
0
اگر جنس رفاقت خرازی با سردار سلیمانی مثل رفاقت ظریف با سردار سلیمانی است که الفاتحه
تندیس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
0
0
اگر جنس رفاقت خرازی با سردار سلیمانی مثل رفاقت ظریف با سردار سلیمانی است که الفاتحه
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی