تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...

ظریف:امیدواریم آمریکا با اتخاذ سیاست معقول به برجام بازگردد

وزیر امور خارجه ایران گفت که امیدواریم آمریکا با اتخاذ یک سیاست معقول به برجام بازگردد.

کد خبر: ۸۸۵۹۹
۱۵:۴۷ - ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۰

ظریف:

دیدارنیوز - محمد جواد ظریف در نشست خبری مشترک با فواد حسین همتای عراقی خود گفت: در صورت بازگشت آمریکا به برجام، تهران هم پس از راستی آزمایی اقدامات آمریکا، اقدامات متقابل را انجام می‌دهد.

وزیر امور خارجه کشورمان اظهار داشت: در مورد گفتگوی‌های هسته‌ای چهار بعلاوه یک با وزیر خارجه عراق صحبت کردم

ظریف باردیگر با تسلیت حادثه دردناک آتش سوزی در بیمارستان ابن الخطیب و ابراز همدردی با خانواده‌های قربانیان و مصدومان و شفای عاجل برای آن‌ها تصریح کرد: گفتگو‌های بسیار بسیار خوبی با برادر و دوست عزیزم جناب آقای دکتر فواد حسین داشتیم و از مهمانوازی گرم و صیمیانه ایشان و دولت تشکر می‌کنم.

وی افزود: ما از نقش محوری و قدرتمند عراق در منطقه استقبال می‌کنیم و امیدواریم که هر روز نقش عراق در این منطقه قویتر و نقشی در جهت ثبات و آرامش در منطقه باشد.

ظریف گفت: ما از تلاشی که دولت عراق برای ایجاد زمینه‌های گفتگو درمنطقه ایجاد کرده است، تشکر می‌کنیم و امیدواریم که این تلاش‌ها به گفت وگوی بیشتر و مفاهمه جدی‌تر در این منطقه بیانجامد.

وی افزود: همه ما در این منطقه همواره در کنار هم خواهیم بود. دیگران می‌روند، ولی ما در این منطقه خواهیم بود و باید روابطمان را براساس حسن همجواری و احترام به حاکمیت و تمامیت ارضی یکدیگر و عدم مداخله  در امور داخلی و دوستی و برادری و اخوت بنا بگذاریم و این سیاست جمهوری اسلامی در این منطقه بوده و خواهد بود.

وزیر خارجه کشورمان گفت: همینطور امروز فرصت کردیم تا درباره گفتگو‌های هسته‌ای بین ایران و کشور‌های ۴ +۱ یعنی سه کشور اروپایی و چین و روسیه صحبت کنیم.  البته آمریکایی‌ها در وین هستند، ولی ما گفت وگویی با آمریکا نداریم، اما گفتگو‌های بسیار خوبی برای اجرای برجام داشته ایم و امیدواریم که دولت جدید آمریکا با یک سیاست معقول و اجرای تعهدات خودش بتواند سریعتر به برجام برگردد و همه طرف‌ها تعهدات را اجرا کند و ما هم آمادگی داریم که  به محض اجرای تعهدات آمریکا و تایید آن‌ها و راست آزمایی آنها،  تعهدات خودمان را به صورت کامل برگردانیم و اجرا کنیم.

وی گفت: روابط دوجانبه بین ایران و عراق بسیار قوی و محکم و مورد نیاز هر دو کشور و منطقه است و ما علاقمند به گسترش این روابط هستیم. امروز در زمینه‌های مختلف روابط اقتصادی، انرژی، حمل ونقل و اتصال راه‌ها و راه آهن  دو کشور به یکدیگر با هم صحبت کردیم.

ظریف از زمینه‌های مهم همکاری مشترک بین ایران و عراق در مقابله با تروریسم و جنایات فرامرزی و مواد مخدر سخن گفت و افزود: ما دو کشوری هستیم که در برابر داعش با هم ایستادیم و خون جوانان عراقی و ایرانی در مبارزه با تروریسم و خون قهرمانان ما یعنی شهید سپهبد سلیمانی وشهید ابومهدی المهندس در هم آمیخته است که هر دو قهرمان مبارزه با داعش بودند و متاسفانه با اقدام غیرقانونی ایالات متحده در عراق به شهادت رسیدند. خون‌های پاک شهدای ایرانی و عراقی  به هم آمیخته است و این یک ارتباطی را بین دو کشور ما ایجاد کرده که توسط هیچ کس گسسته نخواهد شد و انشاء الله همیشه این ارتباط ما وعراق رو به گسترش خواهد بود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی