تیتر امروز

مهدی مطهرنیا: زمینه‌های فدرالیسم در ایران مهیا نیست/ چرا آینده ایران؛ نه ایرانِ آینده؟/ ایران، کشور نشاط، جشن و امید بود
در نشست گفتمان عمومی؛ مهارت‌های پیش‌بینی و آینده اندیشی مطرح شد

مهدی مطهرنیا: زمینه‌های فدرالیسم در ایران مهیا نیست/ چرا آینده ایران؛ نه ایرانِ آینده؟/ ایران، کشور نشاط، جشن و امید بود

نشست گفتمان عمومی، مهارت‌های پیش‌بینی و آینده اندیشی با حضور مهدی مطهرنیا، رئیس پژوهشکده آینده پژوهی سیمرغ به میزبانی دیدارنیوز برگزار شد.
امر به معروف باید در ساختار‌های حاکمیتی باشد نه برای چهار تار مو/ تقیه‌ علما، دین را حفظ نمی‌کند/ نباید با کل دنیا مقابله می‌کردیم
در سی‌ و پنجمین برنامه دیدار اندیشه با حجت الاسلام اکبرنژاد مطرح شد:

امر به معروف باید در ساختار‌های حاکمیتی باشد نه برای چهار تار مو/ تقیه‌ علما، دین را حفظ نمی‌کند/ نباید با کل دنیا مقابله می‌کردیم

در سی‌ و پنجمین برنامه دیدار اندیشه با حجت الاسلام محمدتقی اکبرنژاد مجتهد و مدرس حوزه، در ادامه موضوع "نقش خدا و مردم در تحولات اجتماعی" به تاثیر تقیه در کنش علماء دین پرداختیم.
محموله‌های خطرناک یا کالا‌های معمولی؟/ امیدواری پس از دور سوم مذاکرات/ زلزله ژئوپلیتیکی در خاورمیانه
مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

محموله‌های خطرناک یا کالا‌های معمولی؟/ امیدواری پس از دور سوم مذاکرات/ زلزله ژئوپلیتیکی در خاورمیانه

این هشتاد و نهمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.

مصوبه شورای اقتصاد چراغ توسعه مترو را در کلانشهر‌ها روشن کرد

مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه اعلام کرد: به موجب تصمیم شورای اقتصاد درخصوص اصلاح مصوبه مربوط به ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور، شرکت‌های قطار شهری در تهران و ۸ کلانشهر دیگر کشور، مجددا از یک منبع مالی مهم و تأثیر گذار بهره‌مند خواهند شد.

کد خبر: ۸۸۵۷۸
۱۵:۰۴ - ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۰

مترو در کلانشهرها

دیدارنیوز ـ به گزارش روز دوشنبه شرکت راه آهن شهری تهران و حومه، علی امام در این باره گفت: پس از پیگیری‌ها و مذاکرات مستمری که سال گذشته با وزارت نفت، سازمان بهینه سازی مصرف سوخت و همچنین سازمان برنامه و بودجه کشور داشتیم، خوشبختانه با مساعدت و همراهی نهاد‌های مذکور، مصوبه کاهش خط مبنای محاسبات صرفه جویی سوخت به ازای هر سفر جدید با ناوگان جدید شبکه خطوط مترو به تصویب شورای اقتصاد رسید تا همچون سال ۱۳۹۸ بتوانیم از این منبع مالی ارزشمند و قانونی، در راستای توسعه مترو کلانشهر‌ها استفاده کنیم.

وی افزود: این قانون از قبل هم وجود داشته است، اما با شیوع بیماری کرونا و به تبع آن کاهش مسافران شبکه حمل و نقل ریلی درون شهری که‌عدم تحقق خط مبنای مصوب شورای اقتصاد را به دنبال داشت، عملا" شرکت‌های مترو کلانشهر‌ها از مزایای ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر محروم شدند؛ طبق این ماده قانونی به ازای افزایش سفر با ناوگان جدید مترو بیش از خط مبنای مصوب، مبلغی معادل میزان صرفه جویی سوخت تا ۱۰ سال به شرکت‌های مترویی تعلق می‌گیرد.

مدیرعامل شرکت مترو تهران ادامه داد: با کاهش ۵۰ درصدی خط مبنای محاسبات صرفه جویی سوخت به دلیل شیوع بیماری کرونا و کاهش تعداد مسافران مترو، از ابتدای سال ۱۳۹۹ مبلغ معادل صرفه جویی سوخت به ازای سفر‌های بیشتر از خط مبنای جدید، محاسبه و برای توسعه شبکه خطوط و تأمین ناوگان مترو کلانشهر‌ها اختصاص خواهد یافت.

وی از تشریک مساعی و همراهی نهاد‌های ذیربط در شرایط سخت اقتصادی که با مشکلات ناشی از شیوع بیماری کرونا همراه شده است، قدردانی کرد و مصوبه اخیر را نشانه درک بالای مسئولان مربوطه و کمک به رفع دغدغه‌های حمل و نقلی شهروندان در کلانشهر‌های کشور دانست.

به گزارش ایرنا، هم اکنون ناوگان مترو تهران و حومه در هفت خط و حدود ۱۴۰ ایستگاه فعال است و خطوط ۶ و ۷ مترو تهران در حال توسعه و احداث است.

منبع: ایرنا
برچسب ها: مترو
ارسال نظرات
امروز پنجشنبه ۱۱ ارديبهشت
امروز پنجشنبه ۱۱ ارديبهشت
امروز پنجشنبه ۱۱ ارديبهشت
امروز پنجشنبه ۱۱ ارديبهشت
پرطرفدارترین ها