تیتر امروز

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...
حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم
از چشم جهان (۱۴۶)

حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم

پس از تنش‌های شدید اخیر میان تهران و تل‌آویو که با حمله مستقیم ایران و پاسخ محدود اسرائیل در اصفهان همراه بود، نویسندگان نشریه نیویورک تایمز آمریکا در گزارشی به این موضوع حساس در خاورمیانه پرداختند...

واکنش‌ها به فایل صوتی محمدجواد ظریف

بعد از انتشار فایل صوتی محمدجواد ظریف که در آن نکات بسیار مهم و تازه‌ای درباره وضعیت سیاست خارجی ایران و دستگاه دیپلماسی ارائه شده است، سیاسیون مختلف واکنش‌هایی داشته اند.

کد خبر: ۸۸۴۹۹
۱۱:۴۱ - ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۰
واکنش ها به فایل صوتی محمدجواد ظریف
دیدارنیوز - فایل صوتی ظریف سوژه داغ رسانه‌های داخلی و خارجی است. واکنش‌ها به این فایل صوتی از صبح امروز دوشنبه ششم اردیبهشت ۱۴۰۰ شروع شده است.
 
 

طرح تحقیق و تفحص مجلس در مورد انتشار فایل صوتی از ظریف


احمد امیرآبادی فراهانی عضو هیأت رئیسه مجلس گفت: از موضوع انتشار و درز اطلاعات صحبت‌های وزیر امور خارجه در مجلس تحقیق و تفحص و به فوریت طرح آ ن را تدوین می‌کنیم.
 

واکنش ابطحی به انتشار فایل صوتی از ظریف


محمدعلی ابطحی در واکنش به انتشار یک فایل صوتی از ظریف، در توئیتی نوشت: «انتشار فایل صحبت خصوصی ⁧ظریف⁩ کاری مثل دزدیدن اسناد هسته‌ای توسط اسراییل است.»
 

پشت پرده انتشار فایل صوتی ظریف



یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی هدف از انتشار فایل صوتی از وزیر خارجه را ضربه زدن به ⁧‫مذاکرات وین‬⁩ و ⁧‫استیضاح‬⁩ او دانست.
 
جلیل رحیمی جهان آبادی در مطلبی در صفحه توییتر خود در واکنش به انتشار فایل صوتی از مصاحبه وزیر خارجه نوشت:
 
«دکتر ظریف‬⁩ بار‌ها به صراحت گفته است که کاندیدای ریاست جمهوری نیست، پس انتشار فایل مصاحبه بسیار مهم ایشان ربطی به انتخابات ندارد و با هدف ضربه زدن به ⁧‫مذاکرات وین‬⁩ و ⁧‫استیضاح‬⁩ رئیس دستگاه دیپلماسی و تکمیل کننده تخریب‌های اخیر در نطنز و سایر آسیب‌ها به منافع ملی ماست. هشیار باشیم!»
 

خضریان: پس از انتشار فایل صوتی عمر سیاسی ظریف تمام شد


علی خضریان سخنگوی کمیسیون اصل نود هم در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت:

«جناب ⁧‫محمدجواد ظریف‬⁩ پس از سال‌ها حضور در عالی‌ترین سطح ⁧‫دیپلماسی‬⁩، درکی از ایجاد قدرت میدان برای چانه‌زنی در مذاکره ندارد و فکر می‌کند این او بوده که دیپلماسی لبخند را برای میدان اقتدار حاج ⁧‫قاسم سلیمانی‬⁩ هزینه می‌کرده است! این عقب‌ماندگی تحلیلی، برای پایان عمر سیاسی وی کافیست.»
 

عضو هیات رئیسه مجلس: پیام ظریف روشن است با هر نتیجه‌ای مذاکره کنم یا کاندید شوم



روح الله متفکر آزاد عضو هیئت رئیسه مجلس به فایل صوتی ظریف واکنش نشان داد.

روح الله متفکرآزاد عضو هیئت رییسه مجلس نیز در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت:
«‏پیام آقای ظریف کاملاً روشن است یا اجازه بدهید مذاکرات جدید را انجام بدهم، با هر نتیجه ای! یا کاندیدای ریاست جمهوری خواهم شد!
ظاهراً ایشان گمان کرده که کاندیداتوری اش واهمه برانگیز است. به نظرم خسارت کاندیداتوری شان از خسارت عبور از منافع مردم کمتر است.»
 

نظام موسوی به ظریف: خبردار نکردن شما از سفر اسد کار دقیق و هوشمندانه‌ای بود


نظام‌الدین موسوی نماینده مجلس واکنش تندی به انتشار فایل صوتی ظریف داشت.
سیدنظام‌الدین موسوی عضو کمیسیون اصل نود نوشت:
«جناب آقای ظریف!
‏همین که فایل صوتی محرمانه جنابعالی از شبکه تلویزیونی وابسته به آل سعود سر در می‌آورد، یعنی در جریان قرار ندادن شما پیرامون حمله موشکی به عین الاسد و سفر بشاراسد به تهران کار بسیار دقیق و درست و هشیارانه‌ای بوده است. ‏گاندو‌ها اطرافتان را پر کرده اند آقای وزیر!»
 

واکنش پژمانفر به فایل صوتی مصاحبه ظریف: گویا متوجه خطوط قرمز نظام نیست


رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس گفت: آقای ظریف در مصاحبه‌ای که فایلش منتشر شده مطالبی را مطرح می‌کند که گویا فراموش کرده وزیر خارجه کشوری مثل جمهوری اسلامی ایران است.

حجت‌الاسلام نصرالله پژمانفر نماینده مشهد در مجلس شورای اسلامی  با اشاره به فایل منتشر شده از مصاحبه محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه گفت: آقای ظریف باید راجع‌به مطالبی که در این مصاحبه مطرح کرده توضیحات لازم را بدهد.

وی افزود: آقای ظریف در این مصاحبه مطالبی را مطرح می‌کند که گویا نمی‌داند وزیر خارجه کشوری مثل جمهوری اسلامی ایران است و مسائلی را به چالش می‌کشد که جزو خطوط قرمز جمهوری اسلامی است که وی در آن سمت وزارت امور خارجه را دارد.

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس اظهار داشت: آقای ظریف پس از ۴۰ سال در حوزه دیپلماسی در جمهوری اسلامی ایران گویا هنوز متوجه خطوط قرمز نظام و خط مشی نظام در حوزه سیاست خارجی نیست.

پژمانفر خاطرنشان کرد: این قبیل افراد باید بدانند که جمهوری اسلامی ایران خط مشی‌اش مبارزه با استکبار و در رأس آن‌ها آمریکای جهانخوار است و کار به گونه‌ای نیست که ما بخواهیم کشورمان را مثل کشور‌های دیگر از جمله کشور‌های غربی اداره کنیم.


از انتشار فایل صوتی ظریف، چه کسانی سود می‌برند؟


در ماجرای انتشار فایل صوتی ظریف، صرفنظر از دزست یا غلط بودن اظهارات او، این پرسش مهم است که چه کسانی و با چه هدفی سخنان ظریف را درز داده اند؟

محمد مهاجری در یادداشتی در کانال تلگرامی اش نوشت:

افسران آگاهی هنگام مواجهه با یک جنایت، یک سوال راهبردی را مطرح می‌کنند:"چه کسی از این حادثه سود می‌برد؟ " پاسخ درست به این سوال، راه را برای رسیدن به هدف به سرعت هموار می‌کند.

در ماجرای انتشار فایل صوتی آقای ظریف، صرفنظر از دزست یا غلط بودن اظهارات او، این پرسش مهم است که چه کسانی و با چه هدفی سخنان ظریف را درز داده اند؟

۱- در داخل کشور جناح ضدبرجام و مشخصا دلواپسان و پایداریچی‌ها از این اتفاق سود می‌برند. چون مرد اول برجام را می‌زنند و او را حتی از احتمال بسیارضعیف نامزدی در انتخابات محروم می‌کنند.

۲- در خارج کشور، مشخصا اسرائیل علاوه بر آنکه به اهداف ضدبرجامش می‌رسد، از شکرآب شدن روابط ایران و روسیه شاد می‌شود. اسرائیل که بار‌ها جاسوسی و ترور و خرابکاری هسته‌ای را در داخل کشور با موفقیت انجام داده حالا در فرایند اخیر یک امتیاز بزرگ  هم بدست آورده..

۳- جریان اپوزیسیون و براندازان از جمله سازمان منافقین به خاطر جنجال تازه، با دم شان گردو می‌شکنند.

سه جریان بالا از انتشار فایل سخنان وزیرخارجه منتفع شده اند. لازم نیست دنبال پرتقال فروش بگردیم.


اولین واکنش حسام الدین آشنا به انتشار فایل صوتی ظریف


مشاور فرهنگی رئیس جمهور با انتشار توئیتی به فایل صوتی پخش شده از وزیر امور خارجه واکنش نشان داد.

حسام الدین آشنا، مشاور فرهنگی رئیس جمهوری در توئیتی نوشت: اللهم و من ارادنی بسوء فأرده و من کادنی فکده، انشاالله این سوء نیت و کید احتمالی، به خودشان برگردد.


انتقاد تند عطاءالله مهاجرانی از انتشار فایل صوتی ظریف


عطاءالله مهاجرانی، وزیر ارشاد دولت اصلاحات به انتشار یک فایل صوتی از ظریف واکنش نشان داد.

عطاءالله مهاجرانی در توئیتی نوشت: حالا دولت و تدبیر و امید در فکر بقیه نوار‌های گفتگو باشد. امیدوارم وزیر اطلاعات و دفاع و کشور و دبیر شورای عالی امنیت ملی اگر گفتگو کرده باشند جای نوار‌ها امن باشد. پیداست موش تا انبار شما حفره زده است. وقتی ترتیب اینگونه مصاحبه‌ها را می‌دهید در فکر حفاظت اسناد هم باشید. تدبیر؟!

 

فایل صحبت‌های منتشر شده از ظریف / صوت ۳ ساعته

 

شب گذشته فایل صوتی از مصاحبه محمدجواد ظریف با سعید لیلاز اقتصاددان تحت عنوان گفتگوی تاریخ شفاهی دولت یازدهم و دوازدهم منتشر شد و وزیر امور خارجه از پشت پرده‌های سیاست خارجی، امضای برجام و روابط منطقه‌ای پرده برداشته شد.

این گفتگو اوایل اسفند سال گذشته انجام شده است.

این مصاحبه شب گذشته به طور کامل از نرم افزار کلاب هاوس از شبکه فارسی زبان ایران اینترنشنال منتشر شد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی : ۰
غیر قابل انتشار : ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
0
0
حالا چی گفته ؟؟؟؟
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی