تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.

فراخوان جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی

فراخوان بیستمین دوره جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی به دبیری داود فتحعلی‌بیگی و برای برگزاری در مهر و آبان سال جاری منتشر شد.

کد خبر: ۸۸۴۲۴
۱۶:۳۱ - ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۰

جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی

دیدارنیوز ـ به نقل از روابط عمومی اداره کل هنر‌های نمایشی، فراخوان بیستمین جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی در بخش‌های نمایش‌های تخت حوضی (بخش ویژه استاد علی نصیریان)، مجالس شبیه‌خوانی (یادواره زنده‌یاد استاد هاشم فیاض)، نمایش‌های عروسکی سنتی (یادواره زنده‌یاد استاد کاکا محمد شیرازی)، بخش نقالی و روایت‌های ملی (یادواره زنده‌یاد مرشد، ولی الله ترابی)، معرکه‌ها، آیین‌ها و بازی‌های نمایشی (یادواره زنده‌یاد استاد محمود استادمحمد)، جوانه‌های نمایش ایرانی (ویژه کودک و نوجوان) – (بخش ویژه استاد هنگامه مفید) و هشتمین سمینار بین‌المللی نمایش‌های آیینی و سنتی برگزار خواهد شد.

در مقدمه این فراخوان که از سوی ستاد برگزاری این جشنواره منتشر شده، آمده است:
«کانونِ نمایش‌هایِ آیینی و سنتیِ انجمن هنرهایِ نمایشی ایران و اداره کل هنرهایِ نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به منظور گسترشِ زمینه‌های پژوهشی و اجرایی و ژرفکاوی در ریشه‌های نمایشِ ایرانی، و نیز ثبت و حفاظت از کهن الگوهایِ نمایشیِ ایران‌زمین و بهره بردن از این دستاورد‌ها برای ارتقای تئاتر ملی، بیستمین جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی را با اولویت نمایش‌های الهام‌گرفته از آثار «نظامی گنجوی» در مهر و آبان‌ماه ۱۴۰۰ برگزار می‌کنند.
بدیهی است این رویدادِ ملی با توجه به شرایط ویژه اجتماعیِ ناشی از همه‌گیریِ بیماریِ کرونا و اولویتِ صیانت از سلامت هنرمندان و تماشاگرانِ هنر نمایش با رعایت همه پروتکل‌ها و دستورات بهداشتی برگزار خواهد شد.»
متقاضیان شرکت در این رویداد می‌توانند از ۱۱ اردیبهشت‌ماه برای ثبت تقاضای خود برای شرکت در بخش‌های مختلف به تارنمای ایران تئاتر مراجعه کنند.

منبع: ایسنا
برچسب ها: جشنواره
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی