تیتر امروز

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم
بررسی موانع تولید در گفت‌وگو با مدیر عامل آریا چوب نفیس آفرینش+ویدیو

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم

موانع، مشکلات و کارشکنی‌های مسیر تولید از ثبت درخواست و اخذ پروانه تا وارد کردن سخت افزار و موضوع ترخیص آن در گمرکات ایران در گفت‌وگوی دیدار با یک کارآفرین.
گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...
خبر‌های داغ برای سهامداران

امروز و فردای نشست سران برای بورس

همچنان اتفاقات پیرامون احیای برجام با گمانه زنی روبه روست. امریکا مدعی است مذاکرات را مثبت ارزیابی میکند، اما همچنان معلوم نیست که قرار است توافقات با چه مکانیزمی از سوی دو طرف اعمال شود. نشست سران برای بورس روز دوشنبه است، اما محمدرضا پورابراهیمی احتمال تعویق را مطرح کرد.

کد خبر: ۸۸۳۴۸
۱۲:۴۴ - ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۰

بورس  نشست وین

دیدارنیوز ـ جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید درباره احتمال مخالفت اسرائیل با بازگشت آمریکا به برجام در اظهار نظر عجیبی تاکید کرده، مخالفت اسرائیل نظر واشنگتن برای بازگشت به برجام را تغییر نمی‌دهد. در حال حاضر مذاکرات البته به شکل غیرمستقیم جریان دارد و یک ظرفیت دیپلماتیک به سمت توافق هسته‌ای است.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا هم البته در گفتگو با الجزیره گفته است: پیشنهادات دولت بایدن به ایران بر اساس پایبندی در مقابل پایبندی است. در همین حال جوزپ بورل، سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفته است: بحث‌های سازنده در وین ادامه دارد و پیشرفت نیز حاصل شده است. با این حال کار دقیق‌تری لازم است. این یک کار، هدف و فرایند بسیار دشوار است، اما همه خواهان یک هدف هستیم.

همسو با اظهارنظر‌های رسمی، پرس تی وی در گزارشی از یک منبع آگاه نزدیک به هیئت مذاکره کننده ایرانی مدعی شده، تاکید کرده: سیاست ایران در موضوع لغو تحریم‌ها هیچ تغییری نکرده و باید تمام تحریم‌ها اعم از تحریم‌های دوره اوباما پس از اجرایی شدن برجام و تحریم‌های بازگردانده شده در دوره ترامپ و تحریم‌های دیگری که در دوره ترامپ با برچسب‌های دیگر وضع شده، لغو شوند و پس از راستی آزمایی توسط ایران، کشورمان اقدامات جبرانی را متوقف خواهد کرد. چند روز قبل‌تر عباس عراقچی، معاون وزیر امور خارجه نسبت به اظهارات منبع نامعلوم پرس تی وی واکنش نشان داده بود.

در اخبار مهم دیگری، سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه از سفر امروز محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران در راس هیئتی به قطر و عراق خبر داد. ابوالفضل عمویی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس هم از برگزاری جلسه فوق العاده امروز این کمیسیون با حضور عباس عراقچی رییس هیات مذاکره‌کننده ایران در وین خبر داد. این در حالی است که محمدرضا پورابراهیمی، نماینده مجلس هم گفته است: امروز کمیسیون اقتصادی مجلس با محمدرضا قالیباف، رئیس مجلس جلسه‌ای را درباره بازار سرمایه برگزار میکنند. خبر‌ها حکایت از این دارد که این هفته هم به دلیل شرایط کرونایی احتمالا جلسه سران قوا برگزار نمیشود.

دیروز همچنین خبری منتشر شده بود که براساس آن خبرگزاری سانای سوریه اعلام کرد حمله به نفتکش ایرانی در سواحل سوریه با پهپاد صورت گرفته است. وزارت نفت سوریه اعلام کرد آتش‌سوزی که در یکی از مخازن نفتکش ایرانی صورت گرفته بود مهار شده است. البته هنوز جزییات بیشتری از این گمانه زنی‌ها مطرح نشده است.

اوضاع بورس که این روز‌ها با اعتراض سهامداران در کف خیابان‌ها مواجه شده، دیروز با خبر مهمی همراه بود. محمدعلی دهقان دهنوی، رییس سازمان بورس و اوراق بهادار، در نامه‌ای به رییس کل محاکم دادگستری تهران در خصوص شکایت جاری این سازمان در مجتمع قضایی امور اقتصادی در مورد فعالیت‌های غیرمجاز برخی افراد در فضای مجازی گفته است: سازمان بورس و اوراق بهادار آمادگی کامل دارد موارد مذکور را بررسی و با به کارگیری ساز و کار‌های داخلی خود حل و فصل کند.

بورس نشست وین

اخبار صنایع ۵ اردیبهشت ۱۴۰۰

مهمترین خبر در حوزه صنایع برای بیمه‌ای‌ها بود؛ اسماعیل نجار، معاون وزیر کشور با اشاره به اجرای قانون بیمه اجباری ساختمان‌های مسکونی کشور در سال جاری، گفته است: هزینه بیمه اجباری برای افراد عالی به صورت پلکانی است و سقف آن حدود ۱۲۰ هزار تومان است. خبر مزبور میتواند روی دامنه فعالیت و عملکرد صنعت بیمه تاثیرگذار باشد.

در حوزه بانک‌ها هم محمدرضا جمشیدی، دبیرکل کانون بانک‌ها و موسسات اعتباری خصوصی گفته است: با بانک‌هایی که مصوبات نرخ سود را رعایت نکنند، برخورد میشود. این در حالی است که رئیس کل بانک مرکزی هم چند روز قبل‌تر هم نسبت به بانک‌های متخلف هشدار داده بود.

در خبر مهم دیگر دیروز، بانک مرکزی شرایط مبادله رمزارز‌ها در صرافی‌ها را اعلام کرد. بر این اساس صرافی‌های مجاز و بانک‌ها می‌توانند در چارچوب ضوابط یاد شده نسبت به انجام پرداخت‌های ارزی بابت واردات از طریق رمز‌های استخراج شده در داخل کشور اقدام کنند.

اخبار شرکت‌ها ۵ اردیبهشت ۱۴۰۰

دیروز خودورساز‌ها پُرخبر بودند؛ مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا (خساپا) گفته است این شرکت در سال‌های تحریم و کرونا از «پراید» به «شاهین» رسیده است. جواد سلیمانی خبر داده که شاهین اتوماتیک نیمه دوم امسال به بازار می‌آید. به گفته او برنامه ریزی برای تولید ۲۰ هزار خودروی آریا در سال ۱۴۰۰ در دستور کار این شرکت است. همچنین جواد توسلی مهر، مدیرعامل ایران خودرو دیزل (خاور) از افزایش ارزشی سهم بازار این شرکت به ۴۴ درصد و بهبود عملکرد این شرکت در حوزه بازار و رشد آن در میزان فروش تعدادی در سال گذشته خبر داد و گفت: فروش ایران خودرو دیزل در سال ۹۹ نسبت به سال قبل ۴.۳ برابر شده و مبلغ فروش آن به ۴ هزار و ۴۰ میلیارد تومان رسیده است.

در همین حال مهندسی نصیر ماشین (خنصیر) اعلام کرد: یک قطعه از دو قطعه زمین دهق و ساختمان (کارخانه) دهق به مبلغ ۵.۵ میلیارد تومان فروخته شد که سود حاصل از این معامله معادل ۴.۹ میلیون تومان (!) است.

در اخبار دیگر، کشت و صنعت چین چین (غچین) جهت ایجاد فضای لازم بابت ماشین آلات جدید خود و تغییر چیدمان ماشین آلات موجود به دلیل استفاده بهینه از فضای کارخانه و همچنین افزایش فضای سالن تولید از اواخر فروردین اقدام به انجام عملیات برداشتن سقف موجود و جایگزینی با سقف جدید و گسترش سالن تولید و انبار خود نموده است که امیدوار است عملیات مذکور تا اواخر اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ ادامه یابد. نورد آلومینیوم (فنوال) هم درباره راه اندازی مجدد خط رنگ پودری اعلام کرد: خط رنگ پودری این شرکت در نیمه دوم اسفندماه ۱۳۹۹ راه اندازی شد. هم اکنون گروه فنی این شرکت برای برطرف نمودن ایراد‌های دیده شده در هنگام راه اندازی و انجام کار‌های تکمیلی دیگر هستند. تولید آزمایشی از اردیبهشت ۱۴۰۰ آغاز می‌شود و پیش بینی میشود که از سه ماهه دوم ۱۴۰۰ به تولید انبوه برسیم.

صنایع ماشین‌های اداری ایران (مادیرا) نیز از راه اندازی خط تولید کولر گازی اسپیلت، پنجره ای، ایستاده خبر داد؛ ظرفیت عملی برای نخستین بار سال تولید ۳۰۰۰۰ دستگاه پیش بینی شده است. به منظور تصمیم گیری در خصوص تعیین قیمت سنگ آهن کلوخه و دانه بندی فروخته شده، سنگ آهن گهرزمین (کگهر) و شرکت معدنی و صنعتی گل گهر (کگل) جلسه مشترک برگزار کردند و به توافق ۵ ماده‌ای رسیدند.

هلدینگ خلیج فارس (فارس) گفته که سهام پتروشیمی نوری (نوری)، پتروشیمی تندگویان (شگویا)، پتروشیمی پارس (پارس) و پتروشیمی مبین (مبین) را بیمه کرد. اوراق اختیار فروش تبعی چهار نماد از شرکت‌های تابعه صنایع پتروشیمی خلیج فارس، شامل نوری، پارس، مبین و شگویا با مبنای اعمال سود ۲۲ درصد ظرف هفته آینده منتشر می‌شود.

در خبر مهم دیگر مربوط به پیام ناظر بازار، همه معاملات دیروز بانک پاسارگاد (وپاسار) به تایید ناظر بازار نرسید. محدودیت حجمی (حداکثر تعداد اوراق بهادار در هر سفارش) شوکوپارس (غشوکو) هم از روز یکشنبه ۵ اردیبهشت (امروز) به میزان ۲۰۰ هزار سهم تعیین می‌شود.

درباره عرضه‌های بلوکی جدید هم بانک تجارت ۲.۴۹ درصد سهام بلوکی فولاد مبارکه را با قیمت هر سهم ۱۸۱۵ تومان روز یکشنبه ۱۲ اردیبهشت میفروشد. این بانک همچنین قصد دارد یک بلوک ۱۶.۶۸ درصدی را با قیمت هر سهم ۷۰۰ تومان به ارزش ۲۸۲۰ میلیارد تومان بفروشد.

برچسب ها: بورس
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی