تیتر امروز

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...
حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم
از چشم جهان (۱۴۶)

حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم

پس از تنش‌های شدید اخیر میان تهران و تل‌آویو که با حمله مستقیم ایران و پاسخ محدود اسرائیل در اصفهان همراه بود، نویسندگان نشریه نیویورک تایمز آمریکا در گزارشی به این موضوع حساس در خاورمیانه پرداختند...

توضیح رئیس جمهور بلاروس درباره عملیات ناکام برای ترور وی و کودتا

رئیس جمهور بلاروس بر اساس گزارش یک خبرگزاری رسمی این کشور گفت، عواملی که اخیرا از بابت طراحی "کودتا" در این کشور بازداشت شدند، چند اقدام دیگر شامل یک تلاش برای ترور در رژه ۹ مه و حمله به اقامتگاه ییلاقی او داشتند.

کد خبر: ۸۸۳۱۹
۱۱:۱۷ - ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۰

 جمهور بلاروس

دیدارنیوز - به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، چند روز پیش آلکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهور بلاروس فاش کرد یک گروه از افراد در این کشور از بابت دسیسه چینی برای ترور او و بچه‌هایش بازداشت شده‌اند. همچنین چندی بعد کمیته امنیت کشور بلاروس اعلام داشت که طراحان این کودتا که هم شامل شهروندان بلاروسی و هم خارجی‌ها می‌شوند، برای حذف فیزیکی لوکاشنکو و اعضای خانواده‌اش برنامه ریزی کرده و شروع به اجرای این برنامه کرده‌اند و در نهایت سازماندهی یک کودتا و تصاحب قدرت را پیگیری می‌کردند.

لوکاشنکو در اظهاراتی خطاب به خبرنگاران در جریان سفر به منطقه پولیا به توضیح درباره اینکه چطور طراحان این کودتا برای اجرایش برنامه داشتند، پرداخت.

به گفته این رئیس جمهور بلاروس، ایده ترور او در رژه پیروزی در تاریخ ۹ مه به دلیل سخت بودن اجرایش لغو شد. همچنین برنامه آن‌ها برای حمله با کاروان خودرویی رئیس جمهور بلاروس نیز به دلیل سرعت بیش از حد حرکت خودرو‌ها با وجود دستیابی طراحان این ترور به آر. پی. جی برای این منظور ناقص تلقی شد.

در عین حال سناریوی سوم هم شامل یک حمله مسلحانه علیه اقامتگاه ییلاقی رئیس جمهور بلاروس بود و مبلغ ۱۰ میلیون دلار برای اجرای کل این عملیات و همین طور یک میلیون دلار به صورت مجزا برای پاداش تک تیرانداز در نظر گرفته شده بود.

لوکاشنکو در عین حال در صحبتهایش از یک مامور مخفی که به داخل عاملان این دسیسه با جا زدن خود به عنوان یک ژنرال خودفروخته نفوذ پیدا کرد، تحسین کرد.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی