تیتر امروز

گفتگو با مصطفی تاجزاده؛ انتقاد از وضع موجود با صدای بلند!
«تنگنا»؛ برنامه چهارم ـ بخش دوم

گفتگو با مصطفی تاجزاده؛ انتقاد از وضع موجود با صدای بلند!

«تنگنا» عنوان برنامه‌ای از مجموعه رسانه‌ای دیدار است که به گفتگوهای صریح با سیاستمداران ایرانی در مورد زندگی سیاسی آن‌ها اختصاص دارد. مصطفی تاجزاده میهمان چهارمین برنامه تنگنا بوده است.
اسحاق جهانگیری؛ مهاجمی که بد دفاع می‌کند
دیدار ۱۴۰۰؛ گفت‌وگو با رسول بابایی متخصص کمپین‌های انتخاباتی و برندینگ سیاسی

اسحاق جهانگیری؛ مهاجمی که بد دفاع می‌کند

در سلسله برنامه‌های دیدار ۱۴۰۰ رسول شکوهی در گفتگو با رسول بابایی متخصص برندینگ و کمپین سیاسی، هر بار به یک نامزد احتمالی می‌پردازند. برنامه سوم به اسحاق جهانگیری پرداخته است.
مدیرکل درمان سازمان تامین اجتماعی:

مدیرکل درمان غیرمستقیم سازمان تامین اجتماعی با اشاره به حذف صدور دفترچه‌های بیمه گفت: این طرح سبب کاهش ۶۵ میلیون مراجعه حضوری برای تمدید اعتبار و صدور دفترچه‌های کاغذی در سراسر کشور خواهد شد.

کد خبر: ۸۸۲۳۷
۱۶:۴۷ - ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۰

حذف دفترچه بیمه ۶۵تامین اجتماعی

دیدارنیوز ـ شهرام غفاری افزود: طرح توقف صدور و تمدید دفترچه بیمه تامین اجتماعی در آغاز (۲ هفته نخست) با مقاومت برخی از مراکز دانشگاهی و دارویی مواجه شد، اما با رفع انتظارات این مراکز درمان، این عدم پذیرش نیز برطرف شد.

وی ادامه داد: امروز سازمان براساس توافق با مسئولین وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، مدیرعامل و مدیران تامین اجتماعی برای پذیرش بیماران با کارت ملی با مشکلات جدی روبه‌رو نبوده و طرح نیز به صورت روزانه رصد می‌شود.

غفاری تصریح کرد: براساس رصد سازمان هم روزانه ۱۰ تا ۳۰ مورد (هر استان یک تا ۲ مورد) عدم پذیرش با کارت ملی به مراکز درمانی در سراسر کشور یافت می‌شود که این آمار نیز باید به حداقل برسد.

به گفته مدیرکل درمان سازمان تامین اجتماعی، اعتراضات ثبت شده در سامانه ارتباط با مشتری هم حداکثر ۱۰ الی ۱۵ مورد عدم پذیرش بیمار بدون دفترچه بیمه را نشان می‌دهد.

غفاری یادآور شد: برخی از مشکلات این طرح همچون عدم پذیرش نسخه توسط داروخانه‌ها، احتساب آزاد قرص و دارو و... نیز گا‌ها قبل از پذیرش بیمار با کارت ملی هم برای مراجعان وجود داشته و به طرح توقف صدور و تمدید دفترچه بیمه محدود نمی‌شود.

وی تاکید کرد: امروز، اما این مشکلات نیز به طور قابل‌توجهی کاهش یافته و بخش خصوصی در نوشتن نسخه الکترونیکی و آزمایشگاه‌ها در نسخه‌پیچی الکترونیکی همکاری شایان‌توجهی با سازمان تامین اجتماعی داشته است.

بیش از ۹۰ درصد نسخ مراکز طرف قرارداد تامین اجتماعی الکترونیکی است

غفاری ادامه داد: اکنون بیش از ۹۰ درصد نسخ مراکز طرف قرارداد تامین اجتماعی الکترونیکی نوشته می‌شود و هزینه نیز روزانه به صورت آنلاین (آخر هر شب) پرداخت خواهد شد.

وی همچنین ضمن قدردانی از همکاری بیمارستان‌های خصوصی، دولتی و دانشگاهی افزود: همکاری این مراکز درمانی در سراسر کشور برای پذیرش بیمار بدون دفترچه بیمه، میزان شکایات و اعتراضات در این زمینه را به حداقل رسانده است.

غفاری خاطرنشان کرد: برخی از مسائل نظیر قطعی سیستم و... نیز با توسعه زیرساخت‌ها، افزایش پهنای باند و ظرفیت سرور‌ها به حداقل کاهش می‌یابد.

الزام قانونی طرح حذف دفترچه بیمه و پیوستن خدمات درمانی

وی در ادامه در خصوص پیوستن خدمات درمانی به این طرح نیز عنوان کرد: طرح توقف صدور و تمدید اعتبار دفترچه بیمه یک الزام قانونی است که با پیوستن خدمات درمانی بدون شک همکاری در این زمینه افزایش می‌یابد.

افزایش تعرفه ویزیت پزشکان منوط به نسخه‌نویسی الکترونیک است

وی همچنین با اشاره به افزایش ۳۰ درصدی ویزیت پزشکان تاکید کرد: افزایش تعرفه ویزیت پزشکان نیز منوط به نسخه‌نویسی الکترونیک بوده و این برنامه یک مولفه به منظور همکاری پزشکان با طرح نسخه‌نویسی الکترونیک است.

چاپ و عرضه دفترچه جدید تأمین اجتماعی از اول اسفند ماه ۹۹ در همه شعب و کارگزاری‌های سراسر کشور متوقف شد.

بنابر این، سامانه نسخه الکترونیک سازمان تأمین اجتماعی در دسترس همه مراکز درمانی طرف قرارداد است و پزشکان اعم از طرف قرارداد و غیرطرف قرارداد می‌توانند با ثبت‌نام در سامانه نسخه الکترونیک سازمان به نشانی ep.tamin.ir و دریافت نام کاربری، نسبت به نسخه نویسی الکترونیک اقدام کنند.

به گفته مصطفی سالاری مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی هم از اول اسفند ماه، بیمه‌شدگان و بازنشستگان این سازمان با اتمام صفحات دفترچه، نیازی به دریافت دفترچه جدید نداشته و با ارائه کارت ملی می‌توانند به پزشکان و مراکز درمانی اعم از طرف قرارداد وغیرطرف قرارداد تأمین اجتماعی سراسر کشور مراجعه کنند.

بنابر اظهارات وی، در صورت عدم امکان یا تمایل به استفاده از سامانه نسخه الکترونیک، پزشکان می‌توانند نسخه بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی را در سرنسخه نوشته و سرنسخه پزشکان اعتباری مشابه با صفحات دفترچه‌های کاغذی خواهد داشت.

‌همچنین هر بیمه‌شده یا بازنشسته پیش از مراجعه به مراکز پزشکی می‌تواند استحقاق درمان خود را از طریق سامانه eservices.tamin.ir یا کد دستوری #۱۶۶۶* دریافت و در صورت عدم دسترسی به اینترنت، پزشکان و بیمه‌شدگان می‌توانند با مراجعه به کد دستوری #۱۴۲۰*۴* از استحقاق درمان مطلع شوند.

منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: