تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...

معتمدی طلا گرفت/۳ طلای نمایندگان ایران در ۱۰۲ کیلوگرم

«سید رسول معتمدی» با ثبت رکورد ۴۰۰ کیلوگرم در پیکارهای دسته ۱۰۲ کیلوگرم وزنه‌برداری قهرمانی آسیا مدال طلا گرفت. «رضا دهدار» با رکورد ۳۸۹ کیلوگرم چهارم شد.

کد خبر: ۸۸۱۸۸
۱۴:۳۳ - ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۰

معتمدی

دیدارنیوز - رقابت‌های وزنه‌برداری قهرمانی آسیا از بیست و هشتم فروردین آغاز و تا پنجم اردیبهشت ادامه دارد.

رقابت‌های دسته ۱۰۲ کیلوگرم از ساعت ۱۲:۳۰ به وقت تهران با حضور ۷ ورزشکار برگزار شد که «ابراهیم فارس الباخ» قطری و «رسول بیک‌اف» قرقیزستانی ۲ مدعی حضور در المپیک توکیو از مهمترین چهره‌های شناخته شده این مسابقه بود.

در این پیکارها رسول معتمدی با ثبت رکورد مجموع ۴۰۰ کیلوگرم برنز یک ضرب، طلای دوضرب و مجموع را از آن خود کرد.  رضا دهدار دیگر نماینده کشورمان نیز با ثبت رکورد مجموع ۳۸۹ کیلوگرم در حرکت دوضرب و مجموع در جایگاه چهارم قرار گرفت. دهدار در حرکات یک ضرب مدال طلا گرفت.

سیدرسول معتمدی نماینده کشورمان در حرکات یک ضرب کار خود را با مهار وزنه ۱۶۶ کیلوگرم آغاز کرد اما در مهار آن ناموفق بود. او در حرکت دوم این وزنه را مهار کرد تا در جدول رقابت‌ها باقی بماند. وزنه ۱۷۳ کیلوگرمی دیگر انتخاب معتمدی بود که به راحتی آن را مهار کرد و به مدال برنز حرکت یک‌ضرب رسید.

در حرکات دو ضرب نیز وزنه ۲۱۰ کیلوگرمی انتخاب نخست کادر فنی برای رسول معتمدی بود که ملی‌پوش دسته ۱۰۲ کیلوگرم ایران برای مهار آن مشکلی نداشت و به راحتی توانست آن را بالای سر ببرد. ۲۲۰ کیلوگرم وزنه‌ای بود که  کادر فنی برای دومین حرکت معتمدی در نظر گرفته بودند که موفق شد این وزنه را نیز بالای سر ببرد.

آخرین انتخاب حرکت دوضرب رسول معتمدی وزنه ۲۲۷ کیلوگرم بود که این ملی‌پوش به راحتی آن را مهار کرد تا در مجموع خود را به عدد ۴۰۰ برساند. با این وزنه معتمدی مدال طلا دوضرب و مجموع دسته ۱۰۲ کیلوگرم را از آن خود کرد.

در حرکات دوضرب ابراهیم فارس الباخ از قطر با انتخاب وزنه ۲۳۲ کیلوگرم سعی داشت مدال طلا را در این دسته بگیرد که موفق به مهار این وزنه نشد. حریف قزاقستانی نیز با انداختن وزنه ۲۲۹ کیلوگرمی نیز پایین تر از رسول معتمدی قرار گرفت. فارس الباخ با مجموع ۳۹۶ کیلوگرم و آریتوم آنتوپوف قزاقستانی با ۳۹۰ کیلوگرم در جایگاه دوم و سوم مجموع قرار گرفتند.

رضا دهدا دیگر نماینده کشورمان نیز در حرکت نخست یک‌ضرب پشت وزنه ۱۶۶ کیلوگرمی قرار گرفت و توانست به راحتی آن را مهار کند. او برای بار دوم نیز وزنه ۱۷۲ کیلوگرم را به راحتی مهار کرد.  کادر فنی برای حرکت سوم دهدار درخواست وزنه ۱۷۵ کیلوگرم را دادند که وی با مهار این وزنه به مدال طلای دسته یک‌ضرب دسته ۱۰۲ کیلوگرم رسید.

دهدار در حرکت نخست دوضرب با مهار وزنه ۲۰۶ کیلوگرم  سه چراغ سفید را از داوران دریافت کرد و در ادامه پشت وزنه ۲۱۴قرار گرفت که برای مهار آن مشکلی نداشت.

وی در حرکت سوم پشت وزنه ۲۱۹ کیلوگرم قرار گرفت اما نتوانست آن را مهار کند و با ۲۱۴ کیلوگرم در دوضرب  به کار خود پایان دارد تا در مجموع با ثبت رکورد ۳۸۹ کیلوگرم در جایگاه چهارم این دسته قرار گیرد.

نتایج انفرادی دسته ۱۰۲ کیلوگرم پیکارهای وزنه‌برداری قهرمانی آسیا به این شرح است:

۱-رسول معتمدی (ایران) : یک ضرب ۱۷۳ کیلوگرم (برنز) / دو ضرب ۲۲۷ کیلوگرم (طلا) / مجموع ۴۰۰ کیلوگرم (طلا)
۲- ابراهیم فارس الباخ (قطر) : یک ضرب ۱۷۴ کیلوگرم (نقره) / دو ضرب ۲۲۲ کیلوگرم (نقره) / مجموع ۳۹۶ کیلوگرم(نقره)
۳- آرتیم آنترپوف (قزاقستان) : یک ضرب ۱۶۸ کیلوگرم / دو ضرب ۲۲۲ کیلوگرم (برنز) / مجموع ۳۹۰ کیلوگرم (برنز)
۴- رضا دهدار (ایران) : یک ضرب ۱۷۵ کیلوگرم (طلا) / دو ضرب ۲۱۴ کیلوگرم / مجموع ۳۸۹ کیلوگرم


منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی