تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...
حمله ایران به اسرائیل/ جمهوری اسلامی تجاوز به منافع خود را بر نمی‌تابد
انتقام پس از حمله تروریستی به کنسولگری

حمله ایران به اسرائیل/ جمهوری اسلامی تجاوز به منافع خود را بر نمی‌تابد

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...

آماده باش ژاپن برای احتمال سومین وضعیت اضطراری ویروس کرونا

دولت ژاپن در نظر دارد برای مهار افزایش ناگهانی تعداد مبتلایان در دو مرکز اصلی شهری این کشور وضعیت اضطراری اعلام کند.

کد خبر: ۸۷۹۳۵
۱۳:۳۳ - ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۰

ژاپن وضعیت اضطراری کرونا

دیدارنیوز ـ تلویزیون ژاپن، «سوگا یوشی هیده» نخست وزیر ژاپن روز پنجشنبه گفت: ما می‌خواهیم درخواست‌های این شهر‌ها را به دقت بررسی و تا پایان این هفته در مورد آن تصمیم گیری کنیم.

روز چهارشنبه مقامات استان اوساکا تعداد بی سابقه ۱۲۴۲ نفر مبتلا جدید را تایید کردند. یوشیمورا هیروفومی استاندار اوساکا از دولت مرکزی درخواست اعلام یک وضعیت اضطراری در این استان را کرد که از زمان شروع همه گیری این سومین وضعیت اضطراری خواهد بود.

کوئیکه یوریکو استاندار توکیو نیز رسما همین درخواست را داده است. آمار روزانه مبتلایان در روز چهارشنبه در پایتخت از ۸۰۰ نفر فراتر رفت. استان‌های هیوگو و کیوتو نیز درخواست اعلام وضعیت اضطراری را داده اند.

مقامات در نظر دارند تا از مجتمع‌های تجاری بزرگ، مراکز خرید و شهر بازی‌ها بخواهند که موقتا تعطیل کنند. ممکن است از قهوه خانه‌ها و رستوران‌ها نیز درخواست شود که ساعات کاری خود را از میزان فعلی هم کوتاهتر کنند.

همزمان با احتمال اعلام وضعیت اضطراری در ژاپن، رئیس کمیته برگزاری بازی‌های المپیک و پارالمپیک توکیو گفته است تصمیم گیری در مورد محدود کردن تعداد تماشاگران داخلی در این بازی‌ها احتمالا بعدا انجام خواهد شد.

"هاشیموتو سیکو" پس از یک جلسه هئیت مدیره کمیته بین المللی المپیک گفت «امکان دارد به زمان بیشتری نیاز باشد».

تصمیم عدم اجازه به حضور تماشاگران خارجی در این بازی‌ها در ماه مارس اعلام شد ابتدا قرار بود تصمیم در مورد محدودیت تماشاگران داخلی تا پایان ماه آوریل اتخاذ شود.

موتو توشیرو، مدیر کل کمیته برگزاری این بازی‌ها به این احتمال اشاره کرد که این تصمیم ممکن است تا ماه ژوئن گرفته نشود.

موتو گفت تصمیم گیری در آخرین لحظات موجب دردسر برای افرادی می‌شود که بلیط خریده و هتل رزور کرده اند.

او افزود در حالیکه کمیته برگزاری از نزدیک بر شرایط گسترش ویروس کرونا در ژاپن نظارت می‌کند در مورد این مسئله به شیوه‌ای جامع بحث و گفتگو خواهد شد.

منبع: ایرنا
برچسب ها: ژاپن کرونا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی