تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...

«شهر خاموش» روایتی از زندگی در روزگار کرونا

«شهر خاموش» با نگاهی چند جانبه‌نگر کرونا را معرفی کرده و روایتی از زندگی اجتماعی در دوران شیوع این ویروس را شرح می‌دهد.

کد خبر: ۸۷۹۱۱
۱۲:۴۵ - ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۰

کتاب شهر خاموش زندگی با کرونا

دیدارنیوز ـ همه‌گیری کرونا از جمله پدیده‌هایی است که این‌روز‌ها سراسر جهان را با خود درگیر کرده است. این ویروس به تنهایی توانسته بر روی همه جنبه‌های زندگی بشر تأثیر گذارد. در میانه این همه‌گیری هنرمندان نیز از این موضوع غافل نمانده‌اند و در آثار خود به شکل‌های مختلفی به این پدیده پرداخته‌اند. در این میان نویسندگان مختلفی در ایران و جهان کتاب‌هایی با مضامین کرونایی به چاپ رسانده‌اند که مطالعه آن‌ها می‌تواند سرگرمی مناسب در خانه‌نشینی‌هایی باشد که این بیماری بر ما تحمیل کرده است. «شهر خاموش» کتابی است که ضمن معرفی ویروس کرونا به بررسی مسائل مختلف اجتماعی آن می‌پردازد.

مهری عاقبتی، کارشناس اداره کل کتابخانه‌های خراسان رضوی اظهار کرد: کتاب «شهر خاموش؛ کرونا و زندگی اجتماعی» توسط امیر مولوی نوشته شده و به شرح زندگی اجتماعی در ایام شیوع ویروس کرونا پرداخته است.

وی ادامه داد: این کتاب نگاهی چند جانبه‌نگر به بحران کرونا دارد و ضمن معرفی این ویروس و تأثیرات آن بر روی بدن انسان، تاریخچه و ردپای شیوع کرونا را شرح داده شده است.

عاقبتی با بیان این‌که «این کتاب در سال ۱۳۹۹ توسط انتشارات ندای معاصر در ۱۶۲ صفحه به چاپ رسیده است»، تصریح کرد: «کرونا از کران تا کران»، «غم نان و بیم جان»، «جولان کرونا در حاشیه‌ها»، «زندگی»، «معلولیت و کرونا»، «کووید ۱۹ و ۱۰ تهدید برای کودکان»، «بازگشت به قاعده راز بقا»، «تصویر رسانه‌ای و اجتماعی کرونا»، «کرونا و مدیریت بحران»، «سوگیری مداخله و نبود نظام رفاه اجتماعی»، «کرونا و مناسک دینی»، «مرگ کرونایی و تنهایی در عبور از جهان و سوگواری خاموش»، «کرونا و بدنامی اجتماعی مبتلایان»، «کرونا و تهدید سلامت روان»، «تلاش همدلانه ستون تاب‌آوری ایام کرونایی» و «جهان پساکرونا» عناوین فصول این کتاب را تشکیل می‌دهند.

امیر مولوی، نویسنده «شهر خاموش»، نیز در مقدمه این کتاب آورده است: «همه‌گیری کووید۱۹ معضل قرن جدید و زمینه شکل‌گیری بحران‌های زیستی و اجتماعی گسترده و پیچیده برای کشور‌ها است و تلاش جهان برای به حداقل رسانی مخاطرات این بحران در جریان است و همه دولت‌ها به سیاق و توانشان وارد عمل شده‌اند. ایران نیز درگیر این بحران بزرگ شده و بر اساس قرائن و شواهد و داده‌های موجود تا ماه‌های آتی نیز ابعاد و عوارض بحران تداوم خواهد داشت و مطالعه و شناخت تاثیرات بحران بر رفتار‌ها و هنجار‌های انسانی و تصمیم‌های مسئولان اهمیت زیادی دارد. هیچ تضمینی نیست که ویروس کرونا ناپدید شود و ممکن است همواره باقی بماند و با توجه به چندوجهی بودن بحران کرونا فائق آمدن بر آن مستلزم یادگیری انطباقی است و برای این بحران همان اندازه که توجه به مسایل بهداشتی مهم است باید جنبه‌های اجتماعی این همه‌گیری نیز در بوته نقد و نظر باشد».

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی