تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...
توسط محققان هوش مصنوعی؛

طراحی خودروی خودران با همکاری دانشگاه تهران در کشور کلید خورد

محققان هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی در یک شرکت دانش بنیان با همکاری دانشگاه تهران در صدد هستند که خودرو‌های خودران را در کشور طراحی و به تولید برسانند.

کد خبر: ۸۷۸۵۶
۱۰:۴۴ - ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۰

هوش مصنوعی خودوری خودران

دیدارنیوز ـ علی رسولی‌زاده مدیر عامل یک شرکت دانش بنیان گفت: کشور‌های پیشرو و شرکت‌های بزرگ تولیدکننده اتومبیل‌های خودران، جایگاه فعلی خود را مدیون تصمیمات هوشمندانه مدیران دهه‌های گذشته می‌دانند، چرا که در حقیقت بذر هوش مصنوعی و صنایع هوشمند در دهه‌های پیشین در این کشور‌ها کاشته شده و با توسعه نرم‌افزار‌های هشداردهنده و نظارتی مبتنی بر هوش مصنوعی به عنوان دستیار راننده آغاز شده است.

وی افزود: این نرم‌افزار‌ها به کمک ابزار‌های یادگیری تقویتی، قدرتمندتر شده‌اند و اکنون در اتومبیل‌های فوق‌پیشرفته خودران استفاده می‌شوند. سیستم هوشمندی که در این ماشین‌ها به کار گرفته می‌شود، در حقیقت «راننده هوشمند» این اتومبیل‌هاست.

رسولی زاده خاطر نشان کرد: برای بومی‌سازی این فناوری در صنعت خودرو، باید طراحی‌هایی انجام دهیم که از یک سو با آخرین دستاورد‌های دنیای فناوری هماهنگ بوده و از سوی دیگر، کاربردی و با بافت بومی و جغرافیای کشور منطبق باشد.

مدیر شرکت دانش بنیان عنوان کرد: توسعه در حوزه خودرو‌های خودران، گام بلند دیگری است که در حوزه توسعه صنایع هوشمند در حال تحقق است.

وی گفت: بدین منظور، صنعتگران با همراهی مراکز دانشگاهی و متخصصان زبده علوم کامپیوتر و های‌تک، همکاری‌های دوجانبه‌ای را در برنامه دارند.

به گفته وی، تحقق این پروژه در صنایع خودروسازی ایران می‌تواند نویدبخش هوشمندسازی صنایع مادر و ورود به دنیای تولید وسایل نقلیه خودران در ایران باشد.

وی با بیان اینکه به همین دلیل در صدد برآمدیم تا خودرو‌های خودران را با همکاری دانشگاه تهران طراحی کنیم، اضافه کرد: فاز اول این همکاری را که مرحله تحقیق و توسعه در حوزه «کمک راننده خودران» است، از اسفند ماه ۱۳۹۹ آغاز کرده و پیاده‌سازی و انجام کامل این پروژه در قالب یک پروژه دوساله برنامه‌ریزی شده است.

وی ادامه داد: در همین راستا، مهندسان هوش مصنوعی و متخصصان یادگیری ماشین در مرکز تحقیقات هوش مصنوعی این شرکت دانش بنیان، آخرین دستاورد‌های پژوهشی در زمینه توسعه و طراحی ماشین‌های خودران را بررسی و استخراج می‌کنند و بر اساس این دستاورد‌های پژوهشی به تجهیز صنعتگران می‌پردازند.

رسولی زاده ادامه داد: بخشی از خدماتی که در این دوره دو ساله تعریف و در قالب سرویس‌های هوشمند ارائه خواهد شد شامل تشخیص مانع و فاصله از اشیا پیرامون، تشخیص علائم راهنمایی و رانندگی، می‌شود.

هوش مصنوعی خودوری خودران

وی افزود: همچنین پیش‌بینی رفتار عابر پیاده، تشخیص قصد عابر پیاده، پیاده‌سازی سخت‌افزاری، پایش وضعیت راننده (هوشیاری و خواب آلودگی)، پایش وضعیت جاده (تشخیص مسیر، تشخیص لاین، تشخیص سایر خودرو‌ها و وضعیت آن‌ها)، توسعه عاملان خودران بر پایه فناوری یادگیری تقویتی و ... از دیگر عواملی است که در طراحی این خودرو‌ها در نظر داریم.

وی گفت: مرکز تحقیقات هوش مصنوعی این شرکت دانش بنیان با دارابودن سرمایه انسانی متخصص و زیرساخت‌های قوی و توان پردازشی، بستر قدرتمندی برای حرکت در حوزه هوش مصنوعی دارد.

وی گفت: همکاری دوجانبه این شرکت دانش بنیان و دانشکده مهندسی کامپیوتر و برق دانشگاه تهران در راستای طراحی اتومبیل‌های خودران زمینه تجهیز صنایع خودروسازی را فراهم می‌کند تا از مکانیسم یادگیری تقویتی نیز به عنوان مغز کنترلگر ماشین استفاده کنند.

منبع: مهر
برچسب ها: فناوری
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی