تیتر امروز

گفتگو با مصطفی تاجزاده؛ انتقاد از وضع موجود با صدای بلند!
«تنگنا»؛ برنامه چهارم ـ بخش دوم

گفتگو با مصطفی تاجزاده؛ انتقاد از وضع موجود با صدای بلند!

«تنگنا» عنوان برنامه‌ای از مجموعه رسانه‌ای دیدار است که به گفتگوهای صریح با سیاستمداران ایرانی در مورد زندگی سیاسی آن‌ها اختصاص دارد. مصطفی تاجزاده میهمان چهارمین برنامه تنگنا بوده است.
اسحاق جهانگیری؛ مهاجمی که بد دفاع می‌کند
دیدار ۱۴۰۰؛ گفت‌وگو با رسول بابایی متخصص کمپین‌های انتخاباتی و برندینگ سیاسی

اسحاق جهانگیری؛ مهاجمی که بد دفاع می‌کند

در سلسله برنامه‌های دیدار ۱۴۰۰ رسول شکوهی در گفتگو با رسول بابایی متخصص برندینگ و کمپین سیاسی، هر بار به یک نامزد احتمالی می‌پردازند. برنامه سوم به اسحاق جهانگیری پرداخته است.

سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در میلان با اشاره به اینکه بازار ایتالیا گزینه مناسبی برای توسعه صادرات خرمای کشور است، گفت: برای معرفی بیشتر این محصول در بازار شهر‌های مختلف ایتالیا باید نقشه راهی مشخص با در نظر گرفتن همه جنبه‌ها آن کشور تدوین کرد.

کد خبر: ۸۷۸۳۲
۰۹:۵۳ - ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۰

ایتالیا صادرات خرما

دیدارنیوز ـ داریوش صولت شبانگاه چهارشنبه در نشست مجازی رئیس اتاق کرمان و جمعی از فعالان اقتصادی استان کرمان با موضوع توسعه تجارت خرما در میلان افزود: باید تلاش‌ها برای تغییر دیدگاه مردم ایتالیا نسبت به تفننی بودن خرما اصلاح شود تا نقش مهمی در سبد غذایی و در صنایع شیرینی پزی و شکلات سازی این کشور ایفا کند.

وی با بیان اینکه بر اساس آمارها، ایران سومین تولیدکننده خرمای جهان است، ادامه داد: باید این رتبه در بازار‌های هدف معرفی و سپس ارتباطات تجاری ایجاد، بازاریابی‌ها انجام و سپس قرارداد‌های لازم منعقد شود تا نتیجه لازم برای توسعه صادرات به دست آید.

صولت، به نمونه‌ای از همکاری کنسولگری میلان با استان‌های کشور در زمینه صادرات محصولات آن‌ها پرداخت و خاطرنشان کرد: در پایان سال گذشته اتاق مازندران با مرکز تهیه و توزیع مواد کشاورزی و فرآورده‌های غذایی میلان قراردادی را منعقد کرد و کار صادرات محصولات منطقه را بزودی آغاز می‌کند.

سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در میلان، ادامه داد: این مرکز نیاز بازار شمال ایتالیا با حدود ۳۵ میلیون نفر جمعیت را تامین می‌کند و می‌تواند مرجعی برای تبادل نظر و شریک تجاری ایران در حوزه خرما باشد که باید به آن توجه کرد.

وی بیان کرد: در ایتالیا سوپرمارکت‌هایی با شعب زیاد و بازار مصرف اختصاصی فعال هستند که برای تامین کالا‌های خود به صورت مستقیم اقدام می‌کنند که این سوپر مارکت‌ها نیز می‌تواند محل رجوع ما برای مراودات تجاری باشند.

صولت خاطرنشان کرد: ایتالیا به دلیل شرایط جغرافیایی مناسب یکی از معدود نقاط خاص در اروپاست که مواد غذایی را تامین و به سایر کشور‌های اروپایی صادر می‌کند.

رئیس اتاق کرمان با تاکید بر ساماندهی و توسعه صادرات کالا‌های استان کرمان به ویژه کالا‌هایی با تکنولوژی بالا در سال ۱۴۰۰ گفت: باید اقتصاد ما صادرات محور باشد که لازمه آن تولیدی است که رقابت پذیر، بهره ور، با استفاده از تکنولوژی بالا و دارای برند باشد.

سیدمهدی طبیب زاده، تصریح کرد: ایتالیا یکی از شرکای تجاری ایران در همه ادوار بوده و اکنون نیز با توجه به شرایط تحریم‌ها مراودات تجاری با ایران را همچنان حفظ کرده و کرمان نیز همواره از این فرصت همکاری استفاده کرده است.

وی ادامه داد: ۱۰ درصد صادرات کشور به ایتالیا، مربوط به استان کرمان است که در ۲ قلم کالا بوده که می‌توان حجم این صادرات و ارقام صادراتی را افزایش داد.

طبیب زاده، با تاکید بر تجارت برد - برد بین دو طرف افزود: از سوی دیگر ماشین آلات ایتالیایی نیز در ایران و کرمان فعال هستند که این موضوع طرفین را به همکاری تشویق می‌کند.

رئیس انجمن ملی خرمای ایران گفت: ایران با ۵۰۰ میلیون دلار صادرات خرما به عنوان دومین صادرکننده این محصول در جهان است و در صورت رفع برخی مشکلات ناشی از تحریم‌ها این میزان صادرات به یک میلیارد دلار خواهد رسید.

محسن رشیدفرخی، با بیان اینکه ایران از نظر تعدد ارقام خرما رتبه اول در دنیا را داراست، افزود: پس از رفع تحریم‌ها که امیدواریم بزودی شاهد آن باشیم می‌توان بهتر و گسترده‌تر از قبل در بازار خرمای جهان نقش آفرینی کرد.

وی تصریح کرد: بهترین روش برای معرفی بیشتر خرمای ایران به جهان شرکت در نمایشگاه‌ها است که انجمن ملی خرمای ایران آمادگی برقراری ارتباط با سرکنسول میلان در این زمینه را دارد.

رئیس دفتر نمایندگی اتاق کرمان در بم گفت: امیدواریم بررسی‌های لازم برای استقرار پایگاهی در یکی از شهر‌های کشور ایتالیا انجام شود تا هم نیاز داخل کشور ایتالیا پوشش داده شود و هم زمینه صادرات مجدد به سایر کشور‌های اروپایی فراهم آید.

محمدحسین اکبری یزدی، افزود: از سرکنسول ایران در میلان درخواست داریم راه‌های برقراری ارتباط با مراکز بزرگ توزیع مواد غذایی و محصولات کشاورزی و سوپرمارکت‌های ایتالیا را در اختیار صادرکنندگان استان کرمان قرار دهند تا بتوان برای توسعه صادرات این محصول تلاش کرد.

وی به بازدید چند سال گذشته جمعی از فعالان اقتصادی خرما کرمان از ماشین آلات بسته بندی در ایتالیا اشاره و اظهار کرد: کارشناسان ایتالیایی اعلام کردند که خرمای بم به دلیل ظرافت پوست آن قابلیت بسته بندی اتوماتیک با استفاده از این ماشین آلات را ندارد و قرار شد مطالعات لازم برای تولید ماشین آلات برای بسته بندی خرما توسط یکی از شرکت‌های ایتالیایی انجام شود که کار متوقف مانده و این موضوع باید پیگیری شود.

در این نشست جمعی از فعالان اقتصادی، پرسش‌های خود برای توسعه تجارت خرما با ایتالیا را مطرح و پاسخ‌های لازم را دریافت کردند.

منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: