تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.

نشست وین تمام شد؛ هیئت‌ها برای مشورت به پایتخت‌هایشان برمی‌گردند

نشست کمیسیون مشترک برجام در گراند هتل وین دقایقی قبل پایان یافت. قرار است این گفتگوها هفته آینده ادامه یابد و هیئت‌های دیپلماتیک برای مشورت به پایتخت‌هایشان برخواهند گشت.

کد خبر: ۸۷۵۶۹
۱۸:۴۵ - ۳۱ فروردين ۱۴۰۰

نشست وین تمام شد؛ هیئت‌ها برای مشورت به پایتخت‌هایشان برمی‌گردند

دیدارنیوز: نشست کمیسیون مشترک برجام که به منظور بررسی نتایج مذاکرات و رایزنی‌های کارگروه‌ها در دو حوزه رفع تحریم‌ها و هسته‌ای تشکیل شده بود، دقایقی پیش پایان یافت.

نشست کمیسیون مشترک برجام که عصر امروز در گرند هتل وین آغاز شده بود، دقایقی پیش پایان یافت و قرار شد گفتگو‌ها هفته آینده ادامه یابد.

در این نشست، روسای هیات‌های مذاکره‌کننده کشور‌های طرف برجام به بحث و بررسی درخصوص آخرین وضعیت گفتگو‌های فنی و پیش‌نویس‌های اولیه متون و نحوه تداوم گفتگو‌ها پرداختند.

در نشست امروز کمیسیون مشترک، «سید عباس عراقچی» رئیس هیأت ایرانی ضمن تصریح مجدد اصول و مواضع جمهوری اسلامی ایران در ارتباط با برجام و مسیری که باید طی شود، روند کنونی گفتگو‌ها را به رغم دشواری‌ها و چالش‌های موجود، رو به جلو ارزیابی کرد.

وی در عین حال تأکید کرد که هیات ایرانی هر زمان که روند مذاکرات به سمت زیاده‌خواهی، وقت‌کشی و چانه‌زنی‌های غیرمنطقی برود، گفتگو‌ها را متوقف خواهد کرد.

در این نشست، کشور‌های مشارکت‌کننده در برجام توافق کردند علاوه بر دو گروه کارشناسی فعلی (در حوزه لغو تحریم‌ها و هسته‌ای)، هفته آینده یک گروه کارشناسی سوم نیز برای گفتگو در خصوص ترتیبات عملی مورد نیاز برای اجرایی شدن لغو تحریم‌ها و سپس بازگشت آمریکا به برجام ایجاد شود.

هیات‌ها پس از مشورت در پایتخت‌های متبوع خود، هفته آینده ضمن از سرگیری نشست کمیسیون مشترک برجام، گفتگو‌های فنی و کارشناسی را دنبال خواهند کرد.

منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی