تیتر امروز

شناخت اجتماعی ایرانیان از سنت ادبی‌شان
در گفت و گوی «گپی نو» با امیرمحمد موسوی، پژوهشگر حوزه مغز و شناخت سیاسی مطرح شد

شناخت اجتماعی ایرانیان از سنت ادبی‌شان

امیر محمد موسوی، پژوهشگر حوزه مغز و شناخت سیاسی اجتماعی در برنامه «گپی نو» دیدار از مواجهه ایرانیان با سنت ادبی‌شان می‌گوید.
صادق زیباکلام: بعد از دو دهه هنوز افراد به سرشان می‌زنند که عبارت «قطعنامه‌دان‌تان پاره شود» را چگونه به انگلیسی ترجمه کنند!/ رضا پهلوی بگوید که چرا در سال ۵۷ انقلاب شد/ حتی کسی با فرغون به سمت فردو برود، اسرائیل به آن حمله می‌کند!/ محمدرضا شاه، متهم ردیف اول انقلاب است/ باید با آمریکا و اسرائیل مذاکره کنیم
گفت‌وگوی دیدار در برنامه «ایرانشهر» با یک تحلیلگر سیاسی و استاد دانشگاه

صادق زیباکلام: بعد از دو دهه هنوز افراد به سرشان می‌زنند که عبارت «قطعنامه‌دان‌تان پاره شود» را چگونه به انگلیسی ترجمه کنند!/ رضا پهلوی بگوید که چرا در سال ۵۷ انقلاب شد/ حتی کسی با فرغون به سمت فردو برود، اسرائیل به آن حمله می‌کند!/ محمدرضا شاه، متهم ردیف اول انقلاب است/ باید با آمریکا و اسرائیل مذاکره کنیم

دیدارنیوز در برنامه «ایرانشهر» به سراغ «صادق زیباکلام»، استاد دانشگاه و فعال سیاسی رفته و مسائل مختلف مرتبط با منافع ملی ایران از فعال شدن مکانیسم ماشه، تحرکات تندروها و احتمال از سرگیری تجاوز...
مولوی پیام‌آور عشق و زندگی و مداراست نه خشونت و نفرت/ مولوی با عشق زمختی خدای متکلمان را می‌گیرد/ مولانا یک عاشق خلاق رقصنده است که به همه پیشنهاد رقصیدن در اوج می‌کند تا بر غم و اندوه بتازند
در چهلمین برنامه دیدار اندیشه با ناصر مهدوی مطرح شد:

مولوی پیام‌آور عشق و زندگی و مداراست نه خشونت و نفرت/ مولوی با عشق زمختی خدای متکلمان را می‌گیرد/ مولانا یک عاشق خلاق رقصنده است که به همه پیشنهاد رقصیدن در اوج می‌کند تا بر غم و اندوه بتازند

در چهلمین برنامه دیدار اندیشه، مقارن با سالروز تولد جلال‌الدین محمد بلخی؛ مولوی با ناصر مهدوی با موضوع "مولوی، معلم عشق و زندگی" گفت‌و‌گو کردیم.

عقب‌نشینی قیمت خودرو به روز‌های پایانی سال ۹۹

بررسی قیمت خودرو‌های داخلی، مونتاژی و خارجی در روز جاری (دوشنبه، ۳۰ فروردین‌ماه) حاکی از افت قیمت‌ها و بازگشت آن به قیمت واپسین روز‌های سال ۹۹ است.

کد خبر: ۸۷۳۶۹
۱۵:۳۳ - ۳۰ فروردين ۱۴۰۰

قیمت خودرو

دیدارنیوز ـ کارشناسان یکی از دلایل این کاهش قیمتی در روز‌های گذشته را عقب‌نشینی شورای رقابت از مبحث قیمت‌گذاری عنوان می‌کنند.

در حالی که «رضا شیوا» رییس شورای رقابت ابتدای امسال از گران شدن خودرو در سه ماهه نخست ۱۴۰۰ خبر داده بود، اما در تازه‌ترین موضع‌گیری خود اعلام کرد: «این شورا برای دستورالعمل ۶ ماهه قیمتی خودرو تصمیمی نگرفته است، از این رو جای نگرانی نیست.»

همچنین کارشناسان از ریزش نرخ ارز و ورود مجدد آن به کانال ۲۳ هزار تومانی، به عنوان دلیل دیگر کاهش قیمت‌ها یاد می‌کنند.

با توجه به تحولات سیاست خارجی و افزایش امیدواری به موفقیت مذاکره‌های وین، آزادسازی پول‌های بلوکه شده ایران در سایر کشور‌ها و کاهش سفته‌بازی در بازار ارز، قیمت انواع ارز در هفته‌های اخیر روند کاهشی داشته است.

به گفته «سعید موتمنی» رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودروی پایتخت، اکنون تقاضای کاذب در بازار وجود ندارد و فقط افرادی که نیاز واقعی دارند برای خرید مراجعه می‌کنند.

وی بیان‌داشت: دلالان و واسطه‌ها دیگر بازار خودرو را جای خوبی برای سرمایه‌گذاری و کسب سود نمی‌دانند.

این مقام صنفی با اشاره به تعطیلی دو هفته‌ای اصناف، تاکید کرد: بازار رسمی خودرو تعطیل است، اما بازار غیر رسمی فعال بوده و خرید و فروش‌ها در فضای مجازی در جریان است.

وی گفت: بازار آرام است و اگر نرخ ارز به هر دلیل روند کاهشی در پیش بگیرد یا عرضه خودروسازان افزایش یابد، کاهش بیشتر قیمت‌ها انتظار می‌رود.

موتمنی، بازار خودرو‌های مونتاژی و خارجی را در رکود کامل توصیف کرد که قیمت‌ها در آن نسبت به آخرین روز‌های سال ۹۹ تغییر چندانی نداشته است.

 امروز هر دستگاه پراید ۱۳۱ حدود ۱۰۵ میلیون تومان، سمند ال. ایکس ۱۸۸ میلیون تومان، پژو ۲۰۶ تیپ۲ مدل ۱۴۰۰ بین ۲۰۲ تا ۲۰۳ میلیون تومان و پژو ۲۰۶ تیپ۵ حدود ۲۵۵ میلیون تومان قیمت خورد.

نیاز سالیانه بازار خودرو کشور ۱.۲ تا ۱.۵ میلیون دستگاه است، اما خودروسازان در سال ۹۹ اندکی بیش از ۹۰۰ هزار دستگاه تولید کردند. همین مساله منجر به فاصله‌گیری شدید قیمت کارخانه‌ای و بازار شد.

کارشناسان معتقدند: وقتی شورای رقابت در قیمت‌گذاری خودرو کار خود را انجام می‌دهد، سازمان محیط‌زیست بر استاندارد پرهزینه یورو ۵ تاکید دارد و همچنین با وجود مشکلات ارزی و تامین نشدن قطعات خاص و ناقص ماندن بسیاری از خودروها، تکلیف تولید خودرو مشخص بوده و قیمت‌ها شروع به بالا رفتن خواهد کرد.

تاکید کارشناسان بر توجه و رفع موانع تولید خودرو در شرایط کنونی است. طی چند سال گذشته، سالیانه به دست‌کم یک میلیون و ۵۰۰ هزار دستگاه خودرو نیاز داشتیم، در حالی که به‌طور متوسط هر سال ۸۰۰ هزار دستگاه خودرو تولید کردیم، بنابراین اندازه بیش از ۲ میلیون دستگاه برای تامین نیاز بازار عقب هستیم.

منبع: ایرنا
برچسب ها: خودرو
ارسال نظرات
امروز دوشنبه ۱۴ مهر
امروز دوشنبه ۱۴ مهر
امروز دوشنبه ۱۴ مهر
امروز دوشنبه ۱۴ مهر