تیتر امروز

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم
بررسی موانع تولید در گفت‌وگو با مدیر عامل آریا چوب نفیس آفرینش+ویدیو

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم

موانع، مشکلات و کارشکنی‌های مسیر تولید از ثبت درخواست و اخذ پروانه تا وارد کردن سخت افزار و موضوع ترخیص آن در گمرکات ایران در گفت‌وگوی دیدار با یک کارآفرین.
گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...
معاون سازمان شهرداری‌ها و دهیاری ها:

نیرو‌های وظیفه در پایگاه‌های آتش نشانی روستایی بکار گرفته می‌شوند

معاون امور دهیاری‌ها سازمان شهرداری‌ها و دهیاری گفت: مجوز بهره گیری از ظرفیت نیرو‌های وظیفه برای کمک به تامین نیروی انسانی مورد نیاز پایگاه‌های آتش نشانی روستایی صادر شده و این نیرو‌ها بکار گرفته می‌شوند.

کد خبر: ۸۷۳۱۶
۱۳:۰۲ - ۳۰ فروردين ۱۴۰۰

نیرو‌های وظیفه در پایگاه‌های آتش نشانی روستایی

دیدارنیوز ـ به گزارش روز دوشنبه سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، علی قربانی افزود: با پیگیری‌های به عمل آمده و همکاری ستاد کل نیرو‌های مسلح و موافقت مقام معظم رهبری فرماندهی کل قوا، مجوز جذب و بکارگیری کارکنان وظیفه واجد شرایط در پایگاه‌های آتش نشانی روستایی صادر شد.

وی ادامه داد: این مجوز برای دو سال دارای اعتبار است و طی آن امکان جذب سالانه حداکثر ۲۰۰ نفر از مشمولان واجد شرایط دارای مدارک تحصیلی کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد برای به کارگیری در پایگاه‌های آتش‌نشانی روستایی فراهم شده است.

وی در خصوص شرایط متقاضیان و نحوه اقدام آنان گفت: شیوه نامه جذب و بکارگیری نیرو‌های وظیفه در پایگاه‌های آتش نشانی روستایی برای سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ که حاوی شرایط عمومی و اختصاصی متقاضیان، وظایف نیرو‌های امریه، نحوه جذب و وضعیت اداری و پرسنلی آنهاست به معاونان امور عمرانی استانداری‌ها ابلاغ شده است و متقاضیان برای کسب اطلاع از مفاد این شیوه نامه می‌توانند به دهیاری‌های دارای پایگاه آتش نشانی مراجعه کنند.

قربانی در خصوص اهم شرایط متقاضیان خدمت در پایگاه‌های آتش نشانی روستایی گفت: متقاضیان می‌بایست فاقد غیبت از خدمت وظیفه بوده و ضمن برخورداری از آمادگی جسمانی و روانی مناسب، علاقمند به انجام عملیات‌های آتش‌نشانی و امداد نجات باشند.

وی تصریح کرد: در این موضوع اولویت با مشمولینی است که دارای رشته‌های تحصیلی فنی و مرتبط با خدمات ایمنی و امداد و نجات بوده و در روستا‌های تحت پوشش یکی از پایگاه‌های آتش‌نشانی روستایی ساکن باشند.

معاون امور دهیاری‌ها خاطرنشان کرد: مجوز قبلی برای جذب و بکارگیری نیرو‌های وظیفه در پایگاه‌های آتش نشانی روستایی مربوط به سال‌های ۹۷ و ۹۸ بود که طی آن بیش از۴۵۰ نیروی امریه واجد شرایط در پایگاه‌های آتش نشانی روستایی جذب و به کارگیری شدند که اغلب آن‌ها هم اکنون دوره خدمت وظیفه شان به اتمام رسیده است که می‌بایست برای جلوگیری از ایجاد نقصان در فعالیت‌های پایگاه‌های آتش نشانی روستایی سریعاً با نیرو‌های جدید جایگزین شوند.

قربانی در پایان ابراز امیدواری نمود که با توجه به وجود بیش از ۹۰۰ پایگاه آتش‌نشانی روستایی در سطح کشور با همکاری موثر استانداری ها، بهره برداری بهینه و مفیدی از این ظرفیت صورت گرفته و گام مطلوبی در جهت بهبود وضعیت ارائه خدمات ایمنی و اطفاء حریق در روستا‌ها برداشته شود.

به منظور ارتقای خدمات ایمنی و آتش نشانی در مناطق روستایی کشور تاکنون نزدیک به ۹۰۰ پایگاه آتش‌نشانی مجهز به خودرو و تجهیزات پیشرفته در روستا‌های واجد شرایط کشور ایجاد شدند که به منظور تأمین بخشی از نیروی انسانی مورد نیاز این پایگاه‌ها، بهره‌گیری از توان نیرو‌های امریه با هماهنگی ستاد کل نیرو‌های مسلح فراهم شده است.

منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی