تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...

آتش بازی کاتالان‌ها پیش چشم پادشاه‌: بارسلونا ۴ - ۰ اتلتیکو بیلبائو

جدایی طلبان ایالت کاتالونیا موفق شدند در فینال جام پادشاهی دیگر تیم جدایی طلب ایالت باسک را شکست دهند.

کد خبر: ۸۷۰۰۱
۰۲:۲۱ - ۲۹ فروردين ۱۴۰۰

آتش بازی جدایی‌طلبان برای فتح جام پادشاهی‌: بارسلونا ۴ - اتلیتکو بیلبائو

دیدارنیوز - بابک مجیدی: امشب در شهر سویل اسپانیا شاهد دو غول رقابت‌های جام حذفی اسپانیا موسوم به کوپا دل ری بودیم که در نهایت بارسلونا موفق شد با آتش بازی ۱۵ دقیقه‌ای خود نسخه تیم ایالت باسک را پیچاند و گل‌های گریژمان، فرانک دی یانگ و دبل لیونل مسی نابغه آرژانتینی موفق شدند با نتیجه ۴ - ۰ به برتری برسند و برای سی یکمین بار فاتح این رقابت‌ها شوند.  

در این دیدار آبی اناری‌ها که با لباس سوم خود با نقش کاتالان به میدان رفته بودند در نیمه اول می‌توانستند در همان دقیقه ۲ بازی توسط فرانک دی‌یانگ به گل برسند، اما تیر عمودی دروازه اجازه گلزنی را به او و تیمش نداد. در ادامه بارسلونا با تاکتیک همیشگی خود موفق شد ۸۷ درصد مالکیت بازی را در اختیار داشته باشد، اما تکل‌های سخت و خشن بازیکنان بیلبائو اجازه هیچ موقعیتی را به بازیکنان بارسلونا را نداد تا در نهایت بازی در نیمه اول بدون گل به پایان برسد.  

در نیمه دوم بارسلونا روح فوتبالی خود با تاکتیک تیکی تاکا را به فوتبال خشونت‌بار بیلبائو دیکته کرد و موفق شد بعد از اینکه در پانزده دقیقه ابتدایی یک بار توسط گریژمان و یک بار هم توسط بوسکتس در گلزنی ناکام بماند، آتش بازی خود را به راه بیاندازد و با برتری پر گل پیروزی خود را جشن بگیرد.  

آتش بازی جدایی‌طلبان برای فتح جام پادشاهی‌: بارسلونا ۴ - اتلیتکو بیلبائو


ابتدا گریژمان روی حرکت انفرادی مسی و رساندن پاس به دی‌یانگ و پاس در عرض مطمئن او برای مهاجم فرانسوی گل اول را به ثمر رساند. تنها سه دقیقه از گل اول نگذشته بود که سانتر عالی آلبا به دهانه دروازه و عبور توپ از روی سر مسی توپ مقابل سر فرانک دی‌یانگ افتاد تا او با راحتی دروازه بدون دروازه را برای دومین بار باز کند.

بارسلونا که از نتیجه مطمئن بود برای افزایش گل‌های خود حملات بیشتری بر روی دروازه حریف ایجاد کرد. در گل سوم لیونل مسی ستاره و نابغه آرژانتینی روی حرکت انفرادی عالی خود ابتدا در میانه میدان با دریبل سه هافبک تیم بیلبائو به داخل محوطه رسید و یک پاسکاری تک ضرب با دی یانگ و محو کردن مدافع مستقیم خود موفق شد به راحتی گل سوم تیمش را به ثمر برساند.

در ادامه بارسلونا که در گل زدن سیری ناپذیر شده بود موفق شد یک بار دیگر روی حرکت محوری مسی و پاس او برای یوردی آلبا و پاس همیشگی‌اش برای لیونل مسی و ضربه فوق‌العاده نرم و زیبایش به سمت دروازه حریف گل چهارم تیمش و گل دوم خودش را به ثمر برساند تا بارسلونا با ثبت یک نتیجه درخشان قهرمان کوپا دل‌ری شود.  

آتش بازی جدایی‌طلبان برای فتح جام پادشاهی‌: بارسلونا ۴ - اتلیتکو بیلبائو

بارسلونا در ۴۱ فینال کوپا دل ری موفق شد ۳۱ جام خود را کسب کند.
لیونل مسی با ثبت نهمین گل خود در یک فینال کوپا دل‌ری رکورد تلمو زارا را شکست تا به تنهایی رکورددار این عنوان باشد.
مسی همچنین موفق شد به همراه بوسکتس و پیکه به رکورد هفت قهرمانی در کوپا دل‌ری برسند و با رکورد گایسنا بازیکن تیم اتلتیکو بیلبائو برابری کند. مسی به همراه پیکه و بوسکتس در سال‌های ۲۰۰۹، ۲۰۱۲، ۲۰۱۵، ۲۰۱۶، ۲۰۱۷، ۲۰۱۸ و ۲۰۲۱ به این عنوان برسند.  

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی