تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

کمبود کپسول اکسیژن در بازار چقدر جدی است؟

کپسول‌های چینی کیفیت خوبی ندارند و با نوع آلمانی و ژاپنی که سال‌ها از این کشور‌ها وارد می‌کردیم قابل مقایسه نیست، اما در شرایط فعلی چاره‌ای نداریم که از کپسول چینی استفاده کنیم و مردم به دلیل احتیاج هر محصولی را استفاده می‌کنند. اما آیا کمبود این محصول جدی است؟

کد خبر: ۸۶۶۴۰
۱۵:۵۷ - ۲۶ فروردين ۱۴۰۰

کمبود کپسول اکسیژن در بازار چقدر جدی است؟

دیدارنیوز ـ رئیس شورای اصناف از کمبود کپسول کپسول اکسیژن در بازار و فرایند سخت مجوز واردات خبر می‌دهد.

قاسم نوده فراهانی، رئیس اتحادیه تهیه و توزیع‌کنندگان تجهیزات پزشکی با بیان اینکه میزان تولید داخلی کپسول اکسیژن تامین‌کننده نیاز کشور نیست به تجارت‌نیوز گفت: فرایند دریافت مجوز واردات کپسول اکسیژن به دلیل تولید داخلی این محصول زمان‌بر است و تولید ناکافی و پروسه طولانی مجوز واردات باعث شده کمبود کپسول اکسیژن در کشور داشته باشیم.

وی در مورد کپسول‌های اکسیژن چینی موجود در بازار گفت: کپسول‌های چینی کیفیت خوبی ندارند و با نوع آلمانی و ژاپنی که سال‌ها از این کشور‌ها وارد می‌کردیم قابل مقایسه نیست، اما در شرایط فعلی چاره‌ای نداریم که از کپسول چینی استفاده کنیم و مردم به دلیل احتیاج هر محصولی را استفاده می‌کنند.

فراهانی میزان تولید ونتیلاتور در کشور را خوب عنوان کرد و افزود: حتی در جلسات ستاد کرونا بسیاری از شرکت‌های تولید‌کننده مجوز صادرات می‌خواستند و مصرف این محصول بسیار کمتر از کپسول اکسیژن است.

در همین خصوص یکی از فروشندگان و واردکنند‌گان تجهیزات پزشکی درباره کمبود کپسول اکسیژن در بازار گفت: در حال حاضر به دلیل واردات زیاد از چین کمبود کپسول اکسیژن چندان جدی نیست، اما قیمت این محصول نسبت به سال ۹۸ که آغاز شیوع بیماری کرونا در کشور بود به شکل قابل توجهی افزایش یافته است.

وی گفت: در حال حاضر کپسول ۱۰ لیتری اکسیژن خانگی با مانومتر و جنس ایرانی حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است و نوع چینی به دلیل سبکی ۲۰ درصد گران‌تر است.

این واردکننده تجهیزات پزشکی به کمبود ونتیلاتور‌های خانگی در بازار و عدم اعطای مجوز واردات به دلیل تولید داخلی این محصول اشاره کرد و گفت: اگر ونتیلاتور خانگی در بازار موجود بود بسیاری از کسانی که در بیمارستان بستری می‌شوند در خانه مداوا می‌شدند.

هر چند کیفیت پایین محصول وارداتی چینی در بازار کشور مصرف‌کننده ایرانی را ترغیب به خرید نمی‌کند، اما کپسول اکسیژن مقوله دیگری است که در زمان شیوع کرونا مردم به دلیل احتیاج حاضر هستند هر محصولی را استفاده می‌کنند.

برچسب ها: کپسول اکسیزن
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی