تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به اسرائیل پس از حادثه اصفهان/ گزارشگر الجزیره: سکوت تل‌آویو چیز جدیدی نیست
انتقام ایران از اسرائیل پس از حمله تروریستی

هشدار فرمانده ارتش به اسرائیل پس از حادثه اصفهان/ گزارشگر الجزیره: سکوت تل‌آویو چیز جدیدی نیست

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

نگرانی از شیوع گونه آفریقایی کرونا در انگلیس

شناسایی گونه آفریقایی و مهلک‌تر ویروس کرونا در بخش‌هایی از پایتخت انگلیس باعث نگرانی مقام‌های وزارت بهداشت این کشور و تلاش برای ردیابی آن شده است.

کد خبر: ۸۶۴۹۷
۲۰:۲۶ - ۲۵ فروردين ۱۴۰۰

نگرانی از شیوع گونه آفریقایی کرونا در انگلیس

دیدارنیوز ـ وزارت بهداشت انگلیس از مردم بیشتر مناطق جنوب لندن خواسته تا حتی اگر از علائم کرونا برخوردار نیستند آزمایش دهند. بر این اساس از افراد بالای ۱۱ سال و آن‌هایی که ساکن و یا از این مناطق گذر می‌کنند خواسته شده تا هر دو هفته علاوه بر تست سریع کرونا، آزمایش پی‌سی‌آر انجام دهند که با دقت بیشتری رد کرونا را شناسایی می‌کند.

در همین حال شورا‌های شهر، مراکز موقتی را در مکان‌های عمومی بازگشایی کرده و گروهی نیز کیت‌های تست کرونا را دستی به اهالی این مناطق تحویل می‌دهند. گزارش‌ها حاکیست که امروز هزاران نفر از ساکنین مناطق مختلف لندن برای انجام آزمایش کرونا صف کشیده که برخی تا ده‌ها متر طولانی بودند.

نگرانی‌ها درباره شیوع گونه آفریقایی کرونا در انگلیس پس از آن شدت گرفت که شورای شهر منطقه «ساوت‌وارد» ابتلای یک مورد به گونه آفریقای جنوبی کرونا را تائید کرد و متعاقبا وزارت بهداشت از شناسایی ۷۰ مورد مبتلا به این ویروس در سایر مناطق پایتخت خبر داد.

شبکه خبری بی‌بی‌سی گزارش داد که منشاء این ویروس به مسافری بر می‌گردد که فوریه گذشته از آفریقای جنوبی به انگلیس سفر کرده بود. آن زمان آفریقای جنوبی در فهرست مقاصد پرخطر دولت لندن به لحاظ آمار مبتلابان به کرونا قرار نداشت.

در زمان حاضر حدود ۳۳ کشور در فهرست کشور‌های پر خطر یا لیست قرمز دولت انگلیس قرار دارند که بر اساس آن مسافران پس از بازگشت از سفر، باید به مدت ۱۰ روز در هتل‌های ویژه نزدیک فرودگاه قرنطینه شوند.

دفتر نخست وزیر انگلیس با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که دولت شیوع گونه جهش یافته کرونا با منشاء آفریقای جنوبی را جدی تلقی می‌کند و برای جلوگیری از انتقال آن تدابیر سختگیرانه‌ای را به اجرا خواهد گذاشت.

این ویروس در حالی به چرخش درآمده که دولت انگلیس دوشنبه گذشته محدودیت‌های بیشتری را در راستای خروج از قرنطینه رفع کرد تا فروشگاه‌های غیر خوراکی، سالن‌های آرایش، کتابخانه‌ها، پارک‌ها و باغ‌وحش‌ها بازگشایی شده و مراکز پذیرایی هم مانند رستوران‌ها و کلوپ‌های شبانه در فضای باز آماده پذیرایی هستند.

گام بعدی نقشه راه خروج از قرنطینه، در ۱۷ می (۲۷ اردیبهشت) تعریف شده که قرار است محدودیت‌ها علیه سفر‌های خارجی برداشته شود. دولت امیدوار است تا تابستان امسال با واکسیناسیون تمام جمعیت بزرگسال انگلیس بیشتر محدودیت‌های کرونایی را رفع کند.

تاکنون بالغ بر ۴۰ میلیون نفر در انگلیس واکسینه شده‌اند. بیشتر این افراد واکسن آسترازنکا/آکسفورد دریافت کرده که گفته می‌شود دربرابر گونه آفریقایی کرونا مقاومت کمی دارد.

منبع: ایرنا
برچسب ها: کرونا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی