تیتر امروز

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...
حمله ایران به اسرائیل/ ایران قواعد جدیدی را تحمیل کرد/ سوناک و نتانیاهو امشب صحبت می‌کنند
انتقام پس از حمله تروریستی به کنسولگری

حمله ایران به اسرائیل/ ایران قواعد جدیدی را تحمیل کرد/ سوناک و نتانیاهو امشب صحبت می‌کنند

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
گفتمان نظام سلطه جهانی؛ پاسخ بیژن عبدالکریمی به محمدحسن علایی (قسمت چهارم و پایانی)
مناظره متنی محمدحسن علایی، جامعه‌شناس با بیژن عبدالکریمی، استاد دانشگاه

گفتمان نظام سلطه جهانی؛ پاسخ بیژن عبدالکریمی به محمدحسن علایی (قسمت چهارم و پایانی)

در ادامه مناظره متنی محمدحسن علایی، جامعه‌شناس با بیژن عبدالکریمی، استاد دانشگاه درباره «گفتمان نظام سلطه جهانی» که سه قسمت قبلی را در دیدارنیوز خواندید، در قسمت چهارم و پایانی می‌توانید پاسخ...

هشدار سازمان بهداشت جهانی: همه گیری کرونا در جهان در نقطه بحرانی است

سازمان بهداشت جهانی هشدار داد: همه گیری کووید-۱۹ در جهان هنوز «در یک نقطه بحرانی» قرار دارد؛ به‎ طوری که موارد جدید ابتلا به ۴.۴ میلیون مورد در هفته افزایش یافته و شیوع جهانی این بیماری «به طور چشمگیری در حال رشد» است.

کد خبر: ۸۶۴۱۰
۱۳:۲۳ - ۲۵ فروردين ۱۴۰۰

هشدار سازمان بهداشت جهانی: همه گیری کرونا در جهان در نقطه بحرانی است

دیدارنیوز ـ سرپرست فنی سازمان بهداشت جهانی برای مقابله با کرونا هشدار داد که بیماری همه گیر کوید در یک «نقطه بحرانی» قرار دارد و با وجود تلاش‌ها برای قرنطینه، موارد جدید ابتلا «به اندازه زیادی» در حال رشد است.

با وجود اینکه کارشناسان دقیقا مطلع هستند که چگونه ویروس کرونا را مهار کنند، اما این ویروس همچنان قادر است به‌سرعت گسترش یابد و روزانه بیش از نیم میلیون نفر را در سراسر جهان آلوده کند.

دکتر «ماریا ون کرخووه» سرپرست فنی سازمان بهداشت جهانی برای مقابله با کرونا در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: واکسیناسیون به‌تن‌هایی برای جلوگیری از انتشار ویروس کافی نیست و مردم باید فاصله اجتماعی خود را حفظ کنند و نسبت به این اقدام بی توجه نباشند.

این اپیدمیولوژیست آمریکایی گفت: این وضعیتی نیست که بخواهیم طی ۱۶ ماه از شروع این همه گیری با آن مواجه شویم. اقدامات کنترل را به اثبات رسانده ایم. اکنون زمان آن فرا رسیده است که همه باید بررسی کنند که چه کاری لازم است در این راستا انجام دهیم. انگلیس امروز اقدامات سختگیرانه خود را برای پیشگیری از کرونا تسهیل کرده است؛ به‌طوری که مغازه‌ها، رستوران‌ها و باشگاه‌های بدن سازی در سراسر این کشور با اتخاذ اقدامات محتاطانه مجاز به بازگشایی شدند.

وی افزود: برنامه واکسیناسیون انگلیس و قرنطینه چهار ماهه این کشور اقدام خوبی برای تحت کنترل قرار دادن کووید-۱۹ بوده است، اما این کشور هنوز نگران است که اگر مردم فاصله اجتماعی را کنار بگذارند در آستانه بروز موج دیگری از این بیماری باشد. کشور‌های دیگر هم اکنون در شرایط بدتری قرار دارند. شمار موارد جدید ابتلا در قاره سبز اروپا که واکسیناسیون در آنجا با موفقیت کمتری روبرو بوده، دوباره در حال افزایش است و آمریکای شمالی و جنوبی هنوز درگیر اپیدمی‌های جاری هستند.

ون کرخووه گفت: ما اکنون در یک مرحله بحرانی از همه گیری قرار داریم و سیر این بیماری همه گیر در حال رشد است.

این مقام سازمان جهانی بهداشت خاطر نشان کرد: این هفتمین هفته متوالی است که بیش از ۴.۴ میلیون مورد جدید ابتلا به کرونا در هفته گذشته داشته ایم. این در حالی است که در مقایسه با سال گذشته، شمار جدید موارد ابتلا به کرونا در هفته حدود ۵۰۰ هزار مورد بود که نشان می‌دهد، مسیر شیوع همه گیری در حال حاضر تصاعدی در حال رشد است.

منبع: ایرنا
برچسب ها: کرونا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی