تیتر امروز

بچه‌ها! نخندین!
افاضات اضافه

بچه‌ها! نخندین!

عوام‌الملک در هفته‌ای که گذشت از حمایت مردم و خواص از یک طرح جدید نوشته و ترانه‌ای هم به گوشش رسیده که می‌گفت: "بچه‌ها! نخندین!"

تاکید نیروی انتظامی بر رعایت شئونات اسلامی در ماه رمضان

نیروی انتظامی در اطلاعیه‌ای بر توجه عموم مردم به ویژه صاحبان و متصدیان واحد‌های صنفی و اماکن عمومی به رعایت و اجرای برخی موارد در جهت حفظ حرمت ماه مبارک رمضان تاکید کرد.

کد خبر: ۸۶۲۷۸
۱۴:۵۸ - ۲۴ فروردين ۱۴۰۰

تاکید نیروی انتظامی بر رعایت شئونات اسلامی در ماه رمضان

دیدانیوز ـ به گزارش پایگاه خبری پلیس، نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران روز سه شنبه در اطلاعیه‌ای حلول ماه مبارک رمضان، ماه نزول قرآن کریم و دعا و نیایش، ماه تزکیه و خودسازی را تبریک و با اشاره به اهمیت تکریم و تعظیم شعائر اسلامی، بر توجه عموم مردم به ویژه صاحبان و متصدیان واحد‌های صنفی و اماکن عمومی به رعایت و اجرای برخی موارد در جهت حفظ حرمت ماه مبارک رمضان تاکید کرد و اعلام داشت: روزه داران گرامی، در جهت تقویت خویشتن داری و گسترش ارزش‌های اخلاقی و رعایت حرمت این ماه عزیز از هرگونه تظاهر به روزه خواری و سرو غذای سرد یا گرم در پارک‌ها، تفرجگاه‌ها، معابر عمومی و … اکیداً خودداری کنند.

در این اطلاعیه آمده است: در حال حاضر به دلیل شرایط قرمز و پرخطر شهر‌ها ناشی از شیوع ویروس منحوس کرونا، مراکز پذیرایی بین راهی، پایانه‌های مسافربری، فرودگاه‌ها، ایستگاه‌های راه آهن و بیمارستان‌ها مجاز به فعالیت و ارائه خدمات نیستند این در حالی است که اگر وضعیت فعلی به حالت عادی رسید، این مراکز برابر پروتکل‌های بهداشتی ابلاغی از ستاد ملی مقابله با کرونا و صدور مجوز از سوی این ستاد و رعایت دستورالعمل‌های صادره مبنی بر فعالیت آن مراکز می‌توانند به ارائه خدمت به شهروندان در ماه مبارک رمضان بپردازند.

نیروی انتظامی افزود: از هموطنان عزیز بویژه رانندگان محترم وسایل نقلیه عمومی انتظار می‌رود با رعایت نکات بهداشتی و ضد عفونی کردن مداوم خودروها، از تظاهر به روزه خواری و استعمال دخانیات در داخل خودرو و ایجاد آلودگی صوتی پرهیز کنند. بدیهی است مسئولیت عدم رعایت مصوبات ابلاغی ستاد ملی مقابله با کرونا و دیگر موارد یاد شده متوجه مسئولان و متولیان اماکن مربوطه است.

در این اطلاعیه تصریح شده است: اماکن پذیرایی در حال حاضر مجاز به فعالیت نیستند و فعالیت این اماکن جهت عرضه غذای سرد و گرم یک ساعت قبل از افطار که در سال‌های قبل انجام می‌گرفت منوط به صدور مجوز و موافقت ستاد ملی مقابله با کرونا است.

در اطلاعیه نیروی انتظامی جمهوری اسلامی همچنین ضمن آرزوی سلامتی برای تمامی هموطنان و مسلمانان جهان و قطع زنجیره انتقال و کنترل بیماری کرونا، از همکاری مردم شریف ایران سلامی قدردانی و بر رعایت شئون اسلامی (پرهیز از کشف حجاب، پوشش نامتعارف) و اصول بهداشت فردی و اجتماعی در کلیه واحد‌های صنفی و اماکن عمومی تاکید کرد.

منبع: ایرنا
برچسب ها: ماه رمضان
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی