تیتر امروز

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...
حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم
از چشم جهان (۱۴۶)

حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم

پس از تنش‌های شدید اخیر میان تهران و تل‌آویو که با حمله مستقیم ایران و پاسخ محدود اسرائیل در اصفهان همراه بود، نویسندگان نشریه نیویورک تایمز آمریکا در گزارشی به این موضوع حساس در خاورمیانه پرداختند...

سازمان منع تسلیحات شیمیایی دمشق را به استفاده از گاز کلر متهم کرد

سازمان منع سلاح‌های شیمیایی مدعی استفاده ارتش سوریه از گاز کلر در شهر سراقب شد.

کد خبر: ۸۶۲۷۷
۱۴:۵۶ - ۲۴ فروردين ۱۴۰۰

سازمان منع تسلیحات شیمیایی دمشق را به استفاده از گاز کلر متهم کرد

دیدارنیوز - به نقل از سایت المیادین، سازمان منع تسلیحات شیمیایی در گزارشی ساختگی مدعی شد، در تحقیقات به این نتیجه رسیده "نیروی هوایی سوریه در جریان حملات به شهر سراقب واقع در جنوب حلب در تاریخ چهارم فوریه ۲۰۱۸ از گاز کلر استفاده کرده است"؛ اتهامی دمشق در همان زمان آن را رد کرد.
این سازمان در ادامه ادعاهای بی اساس خودا اعلام کرد، "دلایل منطقی وجود دارد که بالگرد سوریه شرق سراقب را با بشکه‌ای حاوی گاز کلر هدف گرفتکه موجب مصدومیت ۱۲ تن شد"!
سازمان بین المللی مذکور در ادامه مدعی شد، کارشناسان سازمان از ۳۰ شاهد بازجویی کرده و نمونه هایی که از شرق سراقب گرفته شده بود و نیز علائم قربانیان و کادر پزشکی را مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند.
این سازمان نخستین گزارش خود را یک سال پیش منتشر کرد و در آن مدعی شد، "نیروی هوایی سوریه بمب های حاوی گاز سارین و کلر در سال ۲۰۱۷ به شهرک اللطامنه در شمال سوریه پرتاب کرده است."
با وجود مخالفت های سوریه و متحدانش از جمله مسکو، اکثر کشورهای عضو سازمان منع سلاح های شیمیایی در سال ۲۰۱۸ به این سازمان اجازه دادند درباره طرفی که دست به این حمله زده تحقیق کند.
دولت سوریه دست داشتن در این حملات شیمیایی را رد و اعلام کرد، مطابق توافقنامه منعقد شده در سال ۲۰۱۳، انبارهای سلاح شیمیایی خود را تحت نظارت بین المللی تحویل داده است.
دمشق چند روز پیش درباره عواقب جدی در صورت تصویب قطعنامه سازمان منع سلاح های شیمیایی علیه خود هشدار داد.
بسام صباغ، نماینده دائم سوریه در سازمان ملل اعلام کرد، پیش نویس قطعنامه فرانسوی - غربی که به کنفرانس سازمان منع سلاح های شیمیایی ارائه شده گواهی بر نیت‌های خصمانه برخی از کشورها علیه سوریه است.
وی از کشورهای عضو این سازمان خواست در راستای حفاظت از سازمان در برابر خطر تبدیل شدن از یک سازمان حرفه‌ای به تریبونی برای آمریکا و متحدانش جهت اعمال فشار و هدف قرار دادن کشور طرف توافق، -اقدامی که عواقب بدی بر آینده کار سازمان و همکاری با آن خواهد داشت- این پیش نویس را رد کنند. 
نماینده دائم روسیه در شورای امنیت هم اعلام کرد، اگر پیشنهاد کشورهای غربی درباره محدود کردن حقوق دمشق در سازمان منع سلاح های شیمیایی پذیرفته شود، سوریه ممکن است همکاری خود را با این سازمان متوقف کند.
فرانسه اخیرا به سازمان منع سلاح های شیمیایی پیشنهاد کرد، پیش نویس قطعنامه ای مبنی بر عدم پیروی سوریه از توافق سازمان را تصویب کند.


منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی