تیتر امروز

حسام سلامت:در حال تجربه جنگ داخلی هستیم/سرنوشت جنگ،می‌تواند آینده ما را تعریف کند/ جامعه چندبار به حاکمیت فرصت تغییر داد
گفت و گوی دیدار در برنامه جامعه پلاس با یک جامعه شناس:

حسام سلامت:در حال تجربه جنگ داخلی هستیم/سرنوشت جنگ،می‌تواند آینده ما را تعریف کند/ جامعه چندبار به حاکمیت فرصت تغییر داد

"جامعه پلاس" عنوان برنامه جدیدی از دیدارنیوز است که ذیل این برنامه همه دغدغه‌های اجتماعی مانند زنان، محیط زیست، آسیب‌های اجتماعی، مهاجرت، حاشیه نشینی و ..با حضور کارشناسان تحلیل و بررسی می‌شود.
حماس: بیش از ۳۴۱۸۰ فلسطینی قربانی جنگ شده‌اند
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق (بروزرسانی می‌شود)

حماس: بیش از ۳۴۱۸۰ فلسطینی قربانی جنگ شده‌اند

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
شاخه‌های زیتون از میان زبانه‌های آتش
یادداشت اختصاصی دیدار؛ چالش ایران و اسرائیل از زاویه‌ای دیگر

شاخه‌های زیتون از میان زبانه‌های آتش

برخی حقایق، معادلات، ملاحظات، مراودات و هماهنگی‌های خاص بین‌المللی در میانه‌های آتش بین ایران و اسرائیل، جان مایه یادداشت اسفندیار عبداللهی است که آینده روابط ایران با آمریکا و اسرائیل را تصویر...

تداوم اختلافات میان حزب حریری و باسیل بر سر تشکیل دولت جدید لبنان

دو جریان "المستقبل" و "جریان آزاد ملی" لبنان با طرح اتهاماتی، طرف مقابل را مسئول بحران تشکیل نشدن دولت جدید کشورشان خواندند.

کد خبر: ۸۵۹۱۰
۱۲:۲۷ - ۲۲ فروردين ۱۴۰۰

تداوم اختلافات میان حزب حریری و باسیل بر سر تشکیل دولت جدید لبنان

دیدارنیوز - به نقل از البلد، به دنبال تشدید بحران تشکیل دولت جدید لبنان، اختلافات میان جریان آزاد ملی به ریاست جبران باسیل و جریان المستقبل به ریاست سعد حریری، نخست‌وزیر مکلف لبنان نیز تشدید شده است.

در همین حال، هیات سیاسی جریان آزاد ملی با صدور بیانیه‌ای پس از نشست دوره‌ای خود تأکید کرد: شکی وجود ندارد که سعد حریری برای تأخیر در تشکیل دولت تلاش می‌کند.

این جریان در ادامه سعد حریری را به تلاش برای دستیابی به "نصف بعلاوه یک" اعضای دولت متهم کرد.


در مقابل، جریان المستقبل نیز در بیانیه‌ای در پاسخ به این اتهام زنی تأکید کرد: از بیانیه جریان آزاد ملی اینگونه برمی‌آید که رهبری این جریان در بدترین مراحل خود از سردرگمی و انکار سیاسی قرار دارد.

در این بیانیه آمده است: از جمله نشانه‌های جدید انکار در میان رهبران این جریان، گفته آنها است که نخست‌وزیر مکلف مسئول شکست ابتکارعمل فرانسه است و این اظهارات بر خلاف همه اظهارات، گزارش ها و مواضع صادر شده توسط پاریس و بیروت در این زمینه است.

در بیانیه جریان المستقبل آمده است: اظهارات مقامات این جریان درباره قصد سعد حریری برای تلاش با هدف به دست آوردن نصف به علاوه یک اعضای دولت، یک تلاش تکراری برای فرار به جلو و توجیه تأکید آنها بر به دست آوردن یک سوم تعیین کننده است.

حریری ماه اکتبر پس از استعفای دولت حسان دیاب در پی انفجار بندر بیروت که ۲۰۰ کشته و خسارات مالی گسترده‌ای در این شهر بر جای گذاشت، مامور تشکیل کابینه شد.

آخرین نشست حریری و عون هیچ نتیجه چشمگیری در پی نداشت. اختلاف‌نظرها میان دو طرف بر سر تشکیل کابینه ماه‌هاست ادامه دارند و همین امر امیدها را نسبت به تغییر روند فروپاشی مالی و بحران وخیم اقتصادی این کشور نابود می‌کند.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی