تیتر امروز

حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم
از چشم جهان (۱۴۶)

حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم

پس از تنش‌های شدید اخیر میان تهران و تل‌آویو که با حمله مستقیم ایران و پاسخ محدود اسرائیل در اصفهان همراه بود، نویسندگان نشریه نیویورک تایمز آمریکا در گزارشی به این موضوع حساس در خاورمیانه پرداختند...
حسام سلامت:در حال تجربه جنگ داخلی هستیم/سرنوشت جنگ،می‌تواند آینده ما را تعریف کند/ جامعه چندبار به حاکمیت فرصت تغییر داد
گفت و گوی دیدار در برنامه جامعه پلاس با یک جامعه شناس:

حسام سلامت:در حال تجربه جنگ داخلی هستیم/سرنوشت جنگ،می‌تواند آینده ما را تعریف کند/ جامعه چندبار به حاکمیت فرصت تغییر داد

"جامعه پلاس" عنوان برنامه جدیدی از دیدارنیوز است که ذیل این برنامه همه دغدغه‌های اجتماعی مانند زنان، محیط زیست، آسیب‌های اجتماعی، مهاجرت، حاشیه نشینی و ..با حضور کارشناسان تحلیل و بررسی می‌شود.
وضعیت منطقه بعد از تنبیه اسرائیل تغییر کرد/ بیش از ۳۴ هزار فلسطینی قربانی جنگ غزه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق (بروزرسانی می‌شود)

وضعیت منطقه بعد از تنبیه اسرائیل تغییر کرد/ بیش از ۳۴ هزار فلسطینی قربانی جنگ غزه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...

محسن رهامی پس از رایزنی با علما و مراجع: آنها نگران سردی انتخابات هستند

محسن رهامی اخیرا با علما، مراجع و اساتید حوزه علیمه دیدارهای جداگانه‌ای داشته است. در همین رابطه دیدارنیوز با او گفت‌وگویی انجام داده و از او پرسیدیم، چه گفته و چه شنیده.

کد خبر: ۸۵۹۰۲
۱۲:۰۶ - ۲۲ فروردين ۱۴۰۰
 
محسن رهامی پس از رایزنی با علما و مراجع: آنها نگران سردی انتخابات هستند
 
دیدارنیوز ـ اسفندیار عبداللهی: حجت‌الاسلام والمسلیمن محسن رهامی در پاسخ به این پرسش که شنیده شده اخیرا بامراجع، علما و اساتید قم دیداری داشته اید، در چه راستایی بوده است؟ گفت: در گذشته معمولا جلسات و رایزنی‌هایی  به طور منظم با علما و مراجع محترم تقلید در خصوص مسائل مختلف کشور داشته‌ام، در آغاز فعالیت‌های مربوط به انتخابات پر اهمیت و حساس ریاست جمهوری، جهت مشورت و رایزنی، با تعدادی از این بزرگواران دیداری داشتم و آن‌ها را در جریان برنامه‌های خود قرار دادم.

وی افزود: با توجه به شرایط فعلی و محدودیت‌های ناشی از شیوع کرونا، با تعدادی از مراجع و علمای قم و بعضی شهر‌ها تا کنون دیدار  داشته ام و با تعدادی نیز در برنامه‌های آتی دیدار خواهم داشت. از جمله در سفر به قم با آیةالله محمدعلی گرامی قمی، آیةالله بیات زنجانی، آیةالله سید حسین موسوی تبریزی رئیس مجمع محققین و مدرسین حوزهٔ علمیه قم و آیةالله سیدعلی محقق داماد رایزنی داشتم. علاوه بر آن، با تعدادی از علما و مدرسین حوزه علمیه قم نشستی در بیت شریف آیةالله العظمی صانعی (ره)  داشتم، جلسه‌ای نیز با جمعی از شخصیت‌ها و مسؤلان احزاب و تشکل‌های سیاسی قم داشتم.  
رهامی خاطرنشان کرد: همچنین در سفری به چند استان، علاوه بر دیدار با مردم و تعدادی از شخصیت‌ها و دبیران احزاب و تشکل‌های سیاسی، دیدار‌هایی با علمای مراکز این استان‌ها داشتم.  از جمله در گرگان با آیةالله نور مفیدی، نمایندهٔ محترم، ولی فقیه در استان گلستان و امام جمعه گرگان و در زنجان با آیةالله سید محمد حسینی فرزند مرحوم آیةالله العظمی حاج سید عزالدین حسینی زنجانی و در قزوین نیز با تعدادی از روحانیون و اساتید حوزه علمیه آنجا دیدار و رایزنی داشتم.
 
این فعال اصلاح‌طلب در باره رابطه خود با حوزه و نگاه علما و مراجع قم و شهرستان‌ها نسبت به خود، اظهار کرد: این رایزنی‌ها و دیدار‌ها با علما و مراجع قم و شهر‌های دیگر، مسبوق به سابقه بوده و  تاکنون این رابطه صمیمی و تعامل حفظ شده است. حوزه‌های علمیه و علما و مراجع همیشه  نقشی پر اهمیت در حفظ استقلال و تمامیت ارضی کشور و پاسداری از ارزش‌های دینی و اخلاقی جامعه داشته اند، به همین دلیل سعی کرده ام در مسائل کلان کشور، حتما با علمای  قم و شهر‌های دیگر، مشورت و رایزنی داشته باشم و آنان نیز با روی گشاده و بزرگواری با این خط مشی برخورد کرده اند. البته بعد از شیوع ویروس کرونا و محدویت‌هایی که پیش آمده، با تعدادی دیگر از مراجع محترم، به نحو غیر حضوری به رایزنی پرداختم.

وی در پاسخ به این پرسش دیدارنیوز که علما و مراجع نسبت به انتخابات چقدر خوشبین و امیدوار بودند و  چه تحلیل واحدی می‌توان از قم دریافت کرد؟ بیان کرد: طبیعی است که علما و مراجع به دلیل ارتباط مستمر و بی واسطه با قشر‌های مختلف اجتماعی و سیاسی و اقوام و اصناف گوناگون، در جریان مشکلات مردم و فشار‌هایی که خصوصا در حوزه مسائل اقتصادی، معیشتی، اشتغال، تورم و امثال آن متوجه اقشار جامعه می‌شود، هستند، همچنین نسبت به گسترش فساد اداری، معضلات اجتماعی و اخلاقی، حساسیت خاصی دارند.
 
رهامی اضافه کرد: از طرف دیگر، همه آنها به جایگاه و اهمیت انتخابات و اساس این امر در حفظ بنیان جمهوریت نظام و پشتوانه مردمی آن آگاه هستند، لذا در حال حاضر از یک طرف تأکید می‌کردند که نباید در این مسأله مهم و بنیادی بی‌تفاوت بود و اگر کسی می‌تواند باری از دوش مردم بردارد، نباید کنار بنشیند و تماشاگر باشد، و از طرف دیگر، نگران سردی فضای انتخابات و دلسردی مردم از حضور در پای صندوق‌های رأی هستند و این که چه اندازه بتوان فضای مساعد و امیدوار کننده برای مردم جهت حضور پررنگ و پرشور آنان فراهم کرد.
 
این داوطلب انتخابات ریاست جمهوری گفت: توصیه همگی این بزرگواران بر توجه دادن مردم و مسؤلین امر به اساس انتخابات و تأثیر آن در اصلاح امور کشور و نیز داشتن برنامه مدون و قابل اجرا برای حل مشکلات مردم و ایجاد وفاق و انسجام اجتماعی، بدور از دسته بندی‌های سیاسی، جهت خدمت به آحاد جامعه است. تحلیل واحدی که از مجموعه رایزنی‌ها و نشست‌ها با علمای قم و استان‌های دیگر می‌توان دریافت کرد، نگرانی شدید آنان از مشکلات و معضلات یومیه و روز افزون مردم و این که عزت و کرامت مردم بخاطر مشکلات معیشتی آسیب ببیند، و تأکید بر این مسأله که حل مشکلات کشور و گرفتاری‌های مردم، باید هدف و علت غایی انتخابات و حضور نامزد‌ها باشد، واین مصلحت اساسی بر مصالح حزبی و جناحی ارجحیت دارد، تأکید علما و مراجع نوعا بر این مسأله هست که  همه مسؤلان کشور، از صدر تا ذیل، باید تلاش کنند که مردم واقعا اطمینان پیدا کنند که معضلات آنان از طریق مجاری رسمی و عادی حل خواهد شد و شرکت آنان در انتخابات و حضور در پای صندوق‌های رای، مؤثر در اصلاح اوضاع کشور خواهد بود، و نباید طوری شود که  خدای نکرده به تدریج،  شرکت در انتخابات بی معنی شده و فلسفه و موضوعیت اساس انتخابات زیر سؤال برود.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی