تیتر امروز

تلاش کن! طلاش کن

تلاش کن! طلاش کن

رویکرد پریسکوپ برآن است که دغدغه و علاقه مندی‌های نسل z رو با تجربه و دانش نسل‌های قبل‌تر ادغام کند تا نتایج جالب و جدیدی در راستای اهداف شغلی هر دو نسل برسد. در قسمت سوم این برنامه چشم پریسکوپ...
رضا صالحی‌امیری:سالیانه ۱۵ میلیارد دلار از کشور خارج می‌شود/ مساله،فرار نخبگان است نه مهاجرت/ با حجاب موافقم با اجبار نه
گفت‌وگوی دیدار در برنامه جامعه‌پلاس با وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی

رضا صالحی‌امیری:سالیانه ۱۵ میلیارد دلار از کشور خارج می‌شود/ مساله،فرار نخبگان است نه مهاجرت/ با حجاب موافقم با اجبار نه

جامعه پلاس در یکی دیگر از برنامه‌های خود میزبان رضا صالحی امیری، وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی بود؛ او از دلایل فرار نخبگان گفت و تاکید کرد که به همین دلیل سالیانه ۱۵ میلیارد دلار سرمایه از...
شهرنویی‌ها! واژه‌ای که در «جدال قالیبافی‌ها و صبح‌ ایرانی‌ها» به کار رفت
«دیدارنیوز» آخرین اختلافات پساانتخاباتی اصولگرا‌ها را بررسی می‌کند:

شهرنویی‌ها! واژه‌ای که در «جدال قالیبافی‌ها و صبح‌ ایرانی‌ها» به کار رفت

جدال اصولگراها در فضای پساانتخاباتی همچنان ادامه دارد و بنا به گفته دبیرکل صبح ایران، قالیبافی‌‎ها از هر فرصتی استفاده می‌‎کنند تا آنها را تخریب کنند.

نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی اعلام کرد: فروش مرغ بیش از نرخ مصوب مجاز نیست/ افزایش قیمت جوجه یکروزه

نایب رییس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی اعلام کرد که در کل کشور باید مرغ با قیمت مصوب ۲۴ هزارو۹۰۰ تومان توزیع شود و اگر چنین اتفاقی نمی‌افتد سیستم توزیع با مشکلاتی همراه است.

کد خبر: ۸۵۸۶۱
۱۰:۰۲ - ۲۲ فروردين ۱۴۰۰

فروش مرغ بیش از نرخ مصوب مجاز نیست/ افزایش قیمت جوجه یکروزه

دیدارنیوز ـ حبیب اسدالله نژاد در گفتگویی با بیان اینکه همه مرغداران مرغ زنده را با قیمت هرکیلو ۱۷ هزارو۱۰۰ تومان تحویل کشتارگاه می‌دهند و این رقم در برخی استان‌ها کمتر هم می‌شود، گفت: بنابراین در کل کشور باید مرغ با قیمت مصوب توزیع شود و هیچ فروشگاهی مجاز به فروش مرغ بالاتر از ۲۴ هزارو۹۰۰ تومان نیست. اگر چنین موضوعی در حال وقوع است، سیستم توزیع همچنان مشکل دارد.

وی ادامه داد: براساس آنالیز‌هایی که انجام داده بودیم نرخ مصوب مرغ بایستی بیشتر از این مقدار می‌شد، ولی چون بازار نیازمند ثبات بود تولیدکنندگان قیمت مصوب را پذیرفتند و آن را اجرا می‌کنند. اما موضوعی که باید به آن توجه شود قیمت جوجه یکروزه است که به بیش از ۶۰۰۰ تومان رسیده است و با قیمت مصوب ۴۲۰۰ تومان به دست تولید کننده نمی‌رسد؛ در حالی که قیمت جوجه یکروزه بر مرغ حدود ۷ درصد اثر تورمی دارد.

نایب رییس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی کشور اضافه کرد: همچنان نهاده با ۱۰ تا ۱۵ روز تاخیر به دست مرغدار می‌رسد که این مشکل هم بایستی حل شود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا تخصیص ۱۰۰ درصدی ذرت و کنجاله سویای دولتی تا ۵۰ روز به واحد‌های مرغداری مشکلات مرغداران را در تامین نهاده حل کرده است یا خیر؟ گفت: تخصیص این مقدار نهاده در یک بازه زمانی مشخص اقدام فنی و کارشناسی نیست و با تخلیه واحد‌های مرغداری در ۵۰ روز موافق نیستیم، زیرا تخلیه به شرایط واحد‌های تولیدی و کیفیت نهاده بستگی دارد و نسخه واحدی نیست که بتوان برای همه مرغداری‌ها اجرا کرد.

اسدالله نژاد افزود: در برخی استان‌ها مرغ در بازه ۴۰ تا ۴۲ روز به وزن مناسب می‌رسد و واحد قابلیت تخلیه دارد، برخی استان‌ها نیز ممکن است کیفیت نهاده یا شرایط محیطی باعث شود مرغ دیرتر به وزن مناسب برسد. یعنی شرایط تولید زمان تخلیه را مشخص می‌کند، اگرچه همین مصوبه تخلیه در ۵۰ روز هم در برخی استان‌ها اجرا نمی‌شود.

وی در ادامه تصریح کرد: اگر مرغی مثلا در ۴۰ روز به وزن ایده آل برسد و تا ۵۰ روز به آن دان داده شود این نهاده تبدیل به کود شده و صرفه اقتصادی ندارد. اگر هم مرغدار نهاده اضافی را نگه دارد که ممکن است بازار سیاه نهاده ایجاد شود؛ بنابراین سهمیه نهاده دامی باید براساس نیاز مرغداران باشد.

نایب رییس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی کشور با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۵کیلوگرم نهاده برای هر قطعه مرغ به مرغداران تعلق می‌گیرد، گفت: برای هرمرغ ۴کیلو و ٨٠٠ گرم تا ۵کیلو نهاده کافی است. یعنی بایستی سهم نهاده کاهش یابد و از آن طرف زمان تخلیه واحد‌های مرغداری به تولیدکنندگان واگذار شود.

منبع: ایسنا
برچسب ها: قیمت مرغ
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی