تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...

این ال کلاسیکو یک مهمان ویژه و مهم دارد

دوباره شاهد حضور خوان لاپورتا در جایگاه VIP ال کلاسیکو‌ها خواهیم بود.

کد خبر: ۸۵۷۶۹
۱۳:۲۵ - ۲۱ فروردين ۱۴۰۰

این ال کلاسیکو یک مهمان ویژه و مهم دارد

دیدارنیوز - رئیس جدید بارسلونا که یک ماه پیش دوباره عهده دار این سمت شد، پیش از این بین سال‌های ۲۰۰۳ تا ۲۰۱۰ نیز رئیس باشگاه بود. روز‌های حضور خوان لاپورتا در این مسند یکی از موفق‌ترین دوره‌های تاریخ بارسا بود و چند مسابقه به یادماندنی ال کلاسیکو بین بارسلونا و رئال مادرید نیز در این مقطع برگزار شد.

نه رئال مادرید و نه بارسلونا هیچ خریدی در بازار نقل و انتقالات ژانویه انجام ندادند، بنابراین بعید به نظر می‌رسد که روز شنبه شاهد حضور چهره جدیدی در میدان باشیم. با این حال چهره جدید و در عین حال بسیار آشنای این دیدار در جایگاه حضور خواهد داشت؛ خوان لاپورتا، رئیس منتخب بارسا در گذشته نیز حضور در این پست را تجربه کرده بود.

بنابراین لاپورتا با تماشای ال کلاسیکو غریبه نیست. این وکیل متولد بارسلونا در اولین دوره خود از شاهد پیروزی‌های به یادماندنی بارسا در ال کلاسیکو از جمله برتری معروف ۶-۲ بلوگرانا در سانتیاگو برنابئو در اولین فصل حضور پپ گواردیولا در سال ۲۰۰۹ بود. عملکرد درخشان بارسا در اولین دوره ریاست لاپورتا شامل هفت برد، دو تساوی و فقط پنج شکست در ۱۴ مسابقه لالیگایی است.

دیگر لحظات فراموش نشدنی ال کلاسیکو برای بارسلونای تحت ریاست لاپورتا را باید پیروزی نفس گیر در دقایق پایانی با گل ژاوی هرناندز در برنابئو در سال ۲۰۰۴ دانست. رونالدینیو در سال ۲۰۰۵ تقریبا به تنهایی نسخه لوس بلانکوس را پیچید (دیدار که اتفاقا اولین بازی لیونل مسی در ال کلاسیکو بود). هت تریک مسی ۱۹ ساله در تساوی دراماتیک ۳-۳ در نیوکمپ در سال ۲۰۰۷ و دبل پیروزی دو خانگی و خارج از خانه در فصل ۲۰۰۹/۱۰ به لطف گل‌های مسی، پدرو و زلاتان ابراهیموویچ از دیگر دیدار‌های به یادماندنی دوره اول ریاست لاپورتا است.

بازگشت او به مرحله الکلاسیکو همچنین به این معنی است که لاپورتا بار دیگر با فلورنتینو پرز، رئیس فعلی رئال مادرید که در گذشته هم بین سال‌های ۲۰۰۰ و ۲۰۰۶ این سمت را بر عهده داشت، روبرو خواهد شد. حتی اگر بیش از یک دهه از کنار رفتن لاپورتا در سال ۲۰۱۰ گذشته باشد، تصاویر این دو نفر در ال کلاسیکو‌های حساس در دهه اول میلادی لاپورتا و پرز در ذهن هواداران دو باشگاه باقی مانده است.

البته این دو رئیس همیشه رابطه‌ای احترام آمیز و البته توام با رقابت جدی را حفظ کرده و در هفت مسابقه ال کلاسیکو به مصاف هم رفته اند؛ بارسلونای لاپورتا پنج پیروزی کسب کرد و رئال مادرید تحت هدایت پرز فقط دو بار به برتری دست یافت.

لاپورتا که تازه در ماه مارچ ریاست بارسلونا را برعهده گرفته، هنوز گزینه‌های مطابق میل خود را جذب نکرده و بی تردید به دنبال رقابت با پرز و رئال مادرید برای جذب بهترین بازیکنان در بازار نقل و انتقالات تابستانی خواهد بود. با این حال او مثل همیشه مصمم است که بارسلونا فاتح ال کلاسیکو شده و او قادر به رجزخوانی برای کسب برتری بزرگترین رقابت‌های باشگاهی باشد.

لاپورتا همیشه از اضافه کردن چاشنی کمی طبعی به این رقابت لذت برده است. او تا نصب یک بنر تبلیغاتی بزرگ در چند قدمی سانتیاگو برنابئو در مرکز مادرید برای مبارزات انتخاباتی ریاست باشگاه بارسلونا نیز پیش رفت. روی آن بنر نوشته شده بود: "مشتاق دیدار دوباره شما هستیم. "

امشب لاپورتا سرانجام به آرزوی خود می‌رسد و بار دیگر به عنوان رئیس بارسلونا، البته در محیطی جدید و در ورزشگاه آلفردو دی استفانو، با رئال مادرید رو در رو می‌شود و اولین نکته که به ذهن می‌آید، تجدید نبرد قدیمی او با رقیب دیرینه است.

منبع: ورزش 3
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی