تیتر امروز

هشدار حزب الله به اسرائیل/ ادعای نیویورک‌تایمز درباره حادثه اصفهان
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق (بروزرسانی می‌شود)

هشدار حزب الله به اسرائیل/ ادعای نیویورک‌تایمز درباره حادثه اصفهان

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.
معاون وزیر راه:

ظرفیت بنادر کشور تا پایان امسال به ۲۸۰میلیون تن افزایش می‌یابد

معاون وزیر راه و مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی بیان کرد: بر اساس اهداف برنامه ششم توسعه حداکثر تا پایان سال جاری ظرفیت بنادر کشور را از حدود ۲۵۰ میلیون تن به ۲۸۰ میلیون تن می‌رسانیم.

کد خبر: ۸۵۶۲۶
۱۶:۱۹ - ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
ظرفیت بنادر کشور تا پایان امسال به ۲۸۰میلیون تن افزایش می‌یابد
 
دیدارنیوز: به گزارش ایرنا، محمد راستاد روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از زیرساخت‌ها و توانمندی‌های مجتمع بندری انزلی، تکمیل پروژه بندر شهید رجایی را از مهمترین برنامه‌های سازمان بنادر و دریانوردی تا پایان دولت اعلام و تصریح کرد: انتظار داریم طرح‌های توسعه‌ای در بندر شهید رجایی تا پایان خرداد ماه سال جاری به پایان برسد و ما شاهد شروع بهره‌برداری از این پروژه‌ها باشیم.

وی تکمیل پروژه نفتی و پایانه کانتینری بندر شهید رجایی را از دیگر برنامه‌های توسعه‌ای در حال اجرای کشور عنوان و اضافه کرد: این پروژه در نیمه دوم خردادماه سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد و همزمان طرح‌های توسعه‌ای متعددی در کشور در حال اجرا یا در مراحل نهایی شدن است.

وی در ادامه مجتمع بندری انزلی را از بنادر مهم استان گیلان ارزیابی و خاطرنشان کرد: مجتمع بندری انزلی یکی از بنادر مهم در نوار شمالی کشور محسوب می‌شود و در بازدید امروز رئیس و اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی قابلیت‌ها و توانمندی‌های مجتمع بندری انزلی تشریح شد و اقدامات و برنامه‌های سازمان برای بهبود وضعیت فعالیت بندرانزلی در دستور کار قرار گرفت.

راستاد ابراز امیدواری کرد، لایروبی آبراه‌های منتهی به بندر و مدیریت رسوب گذاری در حوضچه‌های مجتمع بندری در دستور کار قرار گیرد تا این بندر دررجایگاه واقعی خود قرار گیرد.

وی با اشاره به توسعه حمل و نقل کانتینری در مجتمع بندری انزلی خاطر نشان کرد: با توسعه عملیات کانتینری در مجتمع بندری انزلی، صادرات و واردات با کیفیت و حجم بیشتری انجام خواهد شد و امیدواریم با تجهیز ترمینال کانتینری در این بندر شاهد افزایش میزان حمل و نقل کانتینری باشیم.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه حدود ۹۰ درصد از مراودات بازرگانی کشور از طریق حمل و نقل دریایی انجام می‌شود لذا باید به گونه‌ای زیرساخت‌ها و تجهیزات و روبنا‌های بنادر را آماده نگه داریم که بتواند پاسخگوی تقاضای حوزه تجارت کشور باشد.

وی اضافه کرد: به جهت امکانات و تجهیزاتی که در بنادر شمال و جنوب کشور داریم باید با مدیریت صحیح حمل و نقل دریایی کشور را به بالاترین کیفیت برسانیم و تخلیه و بارگیری و نگهداری انواع کالا با حداقل هزینه در کشور انجام شود.

معاون وزیر راه با اشاره به ظرفیت‌های بنادر تجاری کشور افزود:  خوشبختانه در ارایه خدمات بندری از قبیل واردات و صادرات و ترانزیت محصولاتی که از طریق کشورمان عبور می‌کند کمبود و نقیصه‌ای وجود ندارد و بنادر به صورت شبانه روز و در تمام شرایط فعال است.

مجتمع بندری انزلی ۱۰ پست اسکله قدیم داشت که با افزایش چهار پست اسکله بتنی و دو پست دلفین بر این ظرفیت اضافه شد و در حال حاضر این مجتمع بندری ۱۶ پست اسکله دارد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی