تیتر امروز

حزب الله به اسرائیل هشدار داد؛ ایران را تحریک نکنید
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق (بروزرسانی می‌شود)

حزب الله به اسرائیل هشدار داد؛ ایران را تحریک نکنید

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

لزوم توجه هر چه بیشتر به ارزیابی اثرات زیست محیطی

رئیس اداره ارزیابی و استاندارد‌های محیط زیست اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران از انتشار کتابچه گزارش غربالگری محیط زیستی طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی و زیربنائی شهرداری تهران خبر داد.

کد خبر: ۸۵۵۰۶
۱۵:۲۶ - ۱۸ فروردين ۱۴۰۰

لزوم توجه هر چه بیشتر به ارزیابی اثرات زیست محیطی

دیدارنیوز ـ سید سجاد موسوی با اشاره به انتشار کتابچه گزارش غربالگری محیط زیستی طرح و پروژه‌های شهرداری تهران گفت: این کتابچه بیانگر فعالیت یکساله کمیته فنی غربالگری محیط زیستی طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی و زیربنایی شهرداری تهران در سال ۱۳۹۹، مشارکت و همکاری ذی‌مدخلان نهاد‌های اجرایی، نظارتی و کارشناسی است که می‌تواند نقطه عطفی برای حرکت در مسیر بهبود کیفیت محیط زیستی پایتخت و الگویی مناسب برای سایر کلانشهر‌های کشور باشد.

وی تصریح کرد: به‌طور حتم بررسی جوانب محیط زیستی پروژه‌های شهری به‌طور عام و ارزیابی اثرات محیط زیستی به‌صورت خاص می‌تواند موجب جلوگیری از تشدید مشکلات محیط زیستی و عوارض ناخواسته حاصله بر کیفیت زیست شهری شود. 

رئیس اداره ارزیابی و استاندارد‌های محیط زیست اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار با بیان اینکه رویکرد اخیرمدیریت شهری با محوریت «توسعه پایدار» و در اولویت قرار دادن موضوع «محیط زیست» در پروژه‌ها، لزوم توجه هر چه بیشتر به ارزیابی اثرات و انجام مطالعات محیط زیست برای پروژه‌ها را امری ضروری و حائز اهمیت ساخته است، گفت: به منظور بهبود فرایند بررسی مطالعات محیط زیستی طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی و زیر بنایی، اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار به دنبال راه‌اندازی سامانه هوشمندی است که تمام فرایند تعریف پروژه از ابتدا تا انتها (تعریف پروژه، تخصیص بودجه، اجرای راهکار‌های محیط زیستی در حین اجرا و ...) را پوشش دهد تا بدین طریق ملاحظات محیط زیستی پروژه‌ها را به نحو مطلوب‌تری مدیریت و راهبری کند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران، موسوی در پایان دستیابی به توسعه شهری پایدار در قالب برنامه‌های توسعه هماهنگ با اصول محیط زیستی، اقتصادی و اجتماعی، تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری با نگاه به آینده در توسعه کالبدی شهری و بهبود وضعیت محیط زیست و درنتیجه ارتقای سطح کیفیت زندگی شهروندان را از جمله ضرورت‌های مطالعات محیط زیستی پروژه‌های شهری دانست و ابراز امیدواری کرد: انتشار این گزارش بتواند گامی در راستای توجه به ارتقای وضعیت محیط زیست شهر تهران باشد.

منبع: ایسنا
برچسب ها: محیط زیست
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی