تیتر امروز

در شرایط برابر، با آمریکا مذاکره می‌کنیم/ ۴ وزیر پزشکیان در نوبت استیضاح/ ترامپ: ایران تمایل دارد توافق کند
مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

در شرایط برابر، با آمریکا مذاکره می‌کنیم/ ۴ وزیر پزشکیان در نوبت استیضاح/ ترامپ: ایران تمایل دارد توافق کند

این صد و سی و سومین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که امروز دوشنبه ۲۶ آبان ۱۴۰۴ با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.
علیرضا قسیمی: رویای رضا قطبی «مرکزیت آسیا شدن رادیو و تلویزیون ایران» بود/ محمد هاشمی پروژه ساختمان شیشه‌ای را زنده کرد/ اوایل انقلاب مجاهدین خلق نفوذ زیادی در رادیو و تلویزیون داشتند
گفت‌وگوی دیدار در نخستین برنامه «پشت صحنه» با مجری پروژه ساختمان شیشه‌ای

علیرضا قسیمی: رویای رضا قطبی «مرکزیت آسیا شدن رادیو و تلویزیون ایران» بود/ محمد هاشمی پروژه ساختمان شیشه‌ای را زنده کرد/ اوایل انقلاب مجاهدین خلق نفوذ زیادی در رادیو و تلویزیون داشتند

ساختمان شیشه‌ای سازمان صدا و سیما، به‌عنوان نخستین بنای مدرن رسانه‌ای خاورمیانه که نماد بلندپروازی‌های این سازمان است، در تاریخ ۲۶ خرداد ۱۴۰۴ و در جریان «جنگ ۱۲روزه» مورد هدف حملات هوایی اسرائیل...
علی جمالیان: با بهره‌گیری از تکنولوژی روز کمترین آسیب به بیمار وارد می‌شود/ درمان‌های نوین در صدر علم پزشکی امروز
گفت‌وگوی دیدارنیوز در برنامه «میهمان من» با یک متخصص و جراح قلب

علی جمالیان: با بهره‌گیری از تکنولوژی روز کمترین آسیب به بیمار وارد می‌شود/ درمان‌های نوین در صدر علم پزشکی امروز

علی جمالیان، فوق تخصص و جراح قلب در برنامه «میهمان من» از درمان‌های نوین که این روز‌ها طرفداران زیادی هم دارد گفت.

درآمد میلیاردی بازیکنان از تبلیغات، بی بهره ماندن باشگاه‌ها

با وجود اینکه بازیکنان قراردادهای میلیاردی با باشگاه‌ها منعقد می‌کنند، اما در کنار فوتبال درآمد بسیار بالایی از تبلیغات دارند و در این بین باشگاه‌ها از این درآمدها بی بهره مانده‌اند.

کد خبر: ۸۵۴۷۸
۱۴:۱۴ - ۱۸ فروردين ۱۴۰۰

درآمد میلیاردی بازیکنان از تبلیغات، بی بهره ماندن باشگاه‌ها

دیدارنیوز - در روزگاری که باشگاه‌ها با وجود مشکلات مالی قرارداد‌های میلیاردی با اعضای تیم‌های فوتبالشان منعقد می‌کنند، بازیکنان و مربیان که به واسطه همین باشگاه‌ها شناخته شده‌اند، با استفاده از پلتفرم‌های فضای مجازی، فعالیت‌های تبلیغاتی می‌کنند از این راه پول خوبی به جیب می‌زنند، اما باشگاه‌ها در عمل عایدی از این درآمد میلیاردی ندارند.

اگر تعدادی از فوتبالیست‌ها را در اینستاگرام دنبال کنید، در کنار تصاویر این بازیکنان، هر روز با تبلیغات گسترده موجه می‌شوید که انواع اقسام خدمات و پیج‌های مختلف را تبلیغ می‌کنند. بر اساس روند رایج، هر بازیکن بسته به تعداد دنبال کننده‌ای که دارد، برای هر استوری بین ۱۰ تا ۳۰ میلیون تومان دریافت می‌کند که از طرف دیگر برای پست‌های اینستاگرامی هزینه تبلیغات به مراتب بیشتر هم خواهد بود. حال اگر یکی از باشگاه‌های پر هوادار لیگ را در نظر بگیریم که به طور میانگین ۱۸ بازیکن این تیم در طول ماه، هر کدام ۱۰ تبلیغ اینستاگرامی جذب کنند، با میانگین قیمت ۲۰ میلیون تومان، این ۱۸ بازیکن مجموعا حدود ۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان درآمد کسب می‌کنند، اما از این پول، چیزی عاید باشگاه نمی‌شود.

در قرارداد‌های بازیکنان اروپایی، معمولا بندی در قرارداد گنجانده می‌شود که بر اساس آن، بازیکن مجبور است بخشی از درآمد تبلیغاتی خود را به باشگاه بدهد. این موضوع کمک می‌کند باشگاه علاوه بر کسب درآمد از راه‌های مختلف، از برند خود که روی سینه بازیکنان نصب می‌شود هم کسب درآمد کنند.

برخی باشگاه‌های ایرانی نظیر پرسپولیس و استقلال، به واسطه قرادرادی که با کارگزار خود دارند، بندی در قرارداد‌ها گنجانده شده که به واسطه آن، بازیکنان از انجام فعالیت‌های تبلیغاتی شخصی در اینستاگرام محروم شوند تا همه امور تبلیغات در اختیار باشگاه و کارگزار باشد، اما از آنجایی که این باشگاه‌ها معمولا به تعهدات مالی خود عمل نمی‌کنند، برایشان سخت می‌شود که بند‌های دیگر قرارداد نظیر اجرا کردن محدودیت تبلیغاتی را اجرایی کنند.

در کنار بحث درآمدی تبلیغات اینستاگرامی بازیکنان، باید توجه داشت که عملا نظارتی روی فعالیت تبلیغاتی بازیکنان نیست که دقیقا چه نوع خدمات و برندی را تبلیغ می‌کنند. به طور مثال اگر قرار باشد برندی در یک سایت معتبر به تبلیغ بپردازد، باید مجوز‌های لازم را دریافت کرده باشد که تبلیغ مذکور موجب فریب و یا کلاه‌برداری نشود، اما در عمل نظارتی روی بازیکنان نیست در این زمینه مراقبت کنند تا مشکلی برایشان ایجاد نشود و باشگاه هم متضرر نگردد.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
امروز جمعه ۳۰ آبان
امروز جمعه ۳۰ آبان
امروز جمعه ۳۰ آبان
امروز جمعه ۳۰ آبان