تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.

شکست نیروی هوایی آمریکا در پرتاب آزمایشی موشک مافوق صوت

تلاش نیروی هوایی آمریکا برای پرتاب موشک مافوق‌ صوت از یک بوئینگ بی-۵۲ اچ استراتوفورترس، ناموفق بود.

کد خبر: ۸۵۴۱۴
۱۱:۲۱ - ۱۸ فروردين ۱۴۰۰

شکست نیروی هوایی آمریکا در پرتاب آزمایشی موشک مافوق صوت

دیدارنیوز - به نقل از سی‌ان‌ان، برنامه موشکی جدید مافوق صوت نیروی هوایی آمریکا در پرتاب از یک هواپیمای بمب‌افکن بی-۵۲ اچ استراتوفورترس که از پایگاه "ادواردز ایر" نیروی هوایی در کالیفرنیا پرواز می‌کرد، متحمل شکست شد.

نیروی هوایی آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد: بی-۵۲ اچ استراتوفورترس روز دوشنبه بر فراز Point Mugu Sea Range به پرواز درآمد و قصد داشت اولین آزمایش پرتاب از آسمان سلاح واکنش فوری AGM-۱۸۳A را انجام دهد. در عوض، موشک آزمایشی قادر به تکمیل توالی پرتاب خود نشد و در هواپیما که به Edwards AFB بازگشت، نگه‌داری شد.

ناکامی در این آزمایش موشکی، شکستی برای آمریکا محسوب می‌شود که درگیر رقابت با چین و روسیه در توسعه سلاح‌های مافوق صوت، همزمان با بالا گرفتن تنش‌های جهانی است. این موشک‌ها برای سفر در چنان سرعت بالایی طراحی شده‌اند که می‌توانند در مسافت‌های طولانی پرواز کنند و در حریم‌های هوایی شدیداً حفاظت شده، به سرعت حرکت کرده و قبل از سرنگونی، هدف‌هایی نظیر بنادر، فرودگاه‌ها و دیگر تأسیسات را مورد حمله قرار دهند.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی