تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...

اردکانیان: بهار کم بارشی خواهیم داشت

به گفته وزیر نیرو پیش‌بینی‌هایی که برای فصل بهار هم انجام شده حاکی از این است که باز بارش‌های این فصل هم به نسبت متوسط بلندمدت بیش از ۴۰ درصد کاهش خواهد داشت.

کد خبر: ۸۴۷۰۷
۱۷:۵۸ - ۱۱ فروردين ۱۴۰۰

اردکانیان:بهار کم بارشی خواهیم داشت

دیدارنیوز ـ رضا اردکانیان امروز در حاشیه جلسه هیئت دولت اظهار کرد: در مجموع سال آبی ۱۴۰۰-۱۳۹۹، سالی است که بارش‌های آن به نسبت متوسط بلند مدت، کم است. اگر بارش نرمال و طبیعی را در طول ۱۲ ماه، مجموعا ۲۵۰ میلی‌متر فرض کنیم، این رقم امسال به حدود ۱۷۰ تا ۱۸۰ میلی‌متر کاهش خواهد یافت.

به گفته وی خوشبختانه، چون از این وضعیت تا حدودی اطلاع داشتیم برداشت‌های ما از مخازن سد‌ها خیلی دقیق و ممسکانه بوده است؛ به نحوی که اکنون حجم آب موجود در مخازن سد‌های کشور به نسبت سال قبل فقط ۱۰ درصد و نه ۴۰ درصد، کم است.

وزیر نیرو ادامه داد: مردم با رعایت مصرف هم در بخش کشاورزی که مصرف کننده عمده است و باید دستورالعمل‌ها و توصیه‌های مسئولان مربوطه در انتخاب نوع کشت و عدم کشت‌های ممنوع در برخی مناطق و روش آبیاری رعایت شود و هم در بخش خانگی مثل همیشه ملاحظات بهداشتی را رعایت کرده و در مصرف آب دقت کنند تا بتوانیم تابستان را به آرامی و کنترل شده پشت بگذاریم.

اردکانیان درباره بارندگی‌ها گفت: از اول مهر ماه تا پایان سال که نیمی از سال آبی پشت سر گذاشته شده، بارش‌ها به نسبت متوسط بلندمدت ۳۳ تا ۳۴ درصد کاهش داشته است.

وزیر نیرو درباره تعرفه‌های آب و برق گفت: تعرفه آب و برق کسانی که در حد الگوی مصرف، مصارف متعارفی دارند، بیش از هفت درصد افزایش پیدا نمی‌کند؛ منتها پارسال تصویب‌نامه دیگری هم از اوایل آبان ماه با عنوان "برق امید" و از اوایل دی ماه با عنوان "آب امید" عملیاتی شد که برای کم مصرف‌ها یعنی کسانی که تا یک سوم الگو، مصرف آب و برق دارند، دولت تخفیف ۱۰۰ درصدی قائل شده است.

منبع: ایسنا
برچسب ها: بارش باران
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی