تیتر امروز

حمله ایران به اسرائیل/ آژانس: آسیبی به سایت‌های هسته‌ای وارد نشد/ لحظه هدف قرارگرفتن چند ریز پرنده در اصفهان +ویدیو
انتقام پس از حمله تروریستی به کنسولگری (این گزارش بروزرسانی می‌شود)

حمله ایران به اسرائیل/ آژانس: آسیبی به سایت‌های هسته‌ای وارد نشد/ لحظه هدف قرارگرفتن چند ریز پرنده در اصفهان +ویدیو

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...

توفان گردوخاک شمال سیستان و بلوچستان را فرا می‌گیرد

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: وزش باد شدید و توفان گردوخاک از اواخر روزیکشنبه پنج شهرستان شمالی استان را فرا می‌گیرد.

کد خبر: ۸۴۴۸۶
۱۲:۰۸ - ۰۷ فروردين ۱۴۰۰

توفان گردوخاک شمال سیستان و بلوچستان را فرا می‌گیرد

دیدارنیوز ـ محسن حیدری روز شنبه در گفتگویی اظهار داشت: بر اساس آخرین خروجی نقشه‌های پیش یابی و مدل‌های جوی پیش بینی می‌شود بیشینه سرعت باد در این مناطق به ۶۰ تا ۹۰ کیلومتر بر ساعت برسد.

وی افزود: خیزش گردوخاک، کاهش شدید دید و کیفیت هوا، اختلال در تردد‌های جاده ای، احتمال بروز خسارت در گلخانه ها، احتمال سقوط مصالح ساختمانی و اشیاء از ساختمان‌های درحال احداث و کاهش حدود ۱۰ تا ۱۵ درجه‌ای دما درمناطق شمالی و مرکزی استان از پیامد‌های این باد شدید است.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: با توجه به فعال شدن چشمه‌های تولدی گردوغبار شمال استان و مرز شرقی انتظار می‌رود با وزش باد شدید توده عظیم گردوغبار شکل گیرد و رفته رفته به عرض‌های پایین در نوار شرقی و برخی مناطق مرکزی نیز برسد.

حیدری تصریح کرد: توصیه می‌شود از تردد‌های غیر ضروری در راه‌های ارتباطی شمال استان خودداری شود و کشاورزان نسبت به کنترل پوشش گلخانه‌ها اقدام کنند.

وی اضافه کرد: آمادگی دستگاه‌های امدادی و اتخاذ تمهیدات لازم از سوی دانشگاه‌های علوم پزشکی از توصیه‌های دیگر هواشناسی برای عبور از شرایط پیش رو در شمال استان است.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: انتظار می‌رود وزش باد شدید و توفان گردوخاک روز پنجشنبه با کاهش سرعت وزش باد پایان یابد.

پنج شهرستان شمال سیستان و بلوچستان شامل زابل، هیرمند، زهک، هامون و نیمروز در بیشتر ایام سال بویژه اواخر بهار تا پاییز با باد‌های موسمی معروف به ۱۲۰ روزه و گردو غبار روبرو هستند.

منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی