تیتر امروز

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...
حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم
از چشم جهان (۱۴۶)

حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم

پس از تنش‌های شدید اخیر میان تهران و تل‌آویو که با حمله مستقیم ایران و پاسخ محدود اسرائیل در اصفهان همراه بود، نویسندگان نشریه نیویورک تایمز آمریکا در گزارشی به این موضوع حساس در خاورمیانه پرداختند...

اعلام آمادگی آمریکا برای مشارکت در مذاکرت پیرامون برجام

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و وزیر امور خارجه آمریکا پس از دیدار دیروزشان بیانیه‌ای منتشر کردند که در بخشی از آن به موضوع توافق هسته‌ای به عنوان یکی از محور‌های رایزنی‌هایشان پرداخته شده است.

کد خبر: ۸۴۴۱۹
۱۰:۱۹ - ۰۵ فروردين ۱۴۰۰
اعلام آمادگی آمریکا برای مشارکت در مذاکرت پیرامون برجام/ بورل: حمایت می‌کنیم
دیدارنیوز ـ به نقل از پایگاه اینترنتی اتحادیه اروپا، در بخشی از یک بیانیه مشترک آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا و جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که پس از دیدار روز گذشته‌شان در بروکسل منتشر شده، آمده است: بورل و بلینکن تایید کردند که برجام (توافق هسته‌ای) هنوز یک دستاورد مهم دیپلماسی چندجانبه بر خلاف مشکلات موجود است. آن‌ها درباره "فاصله گرفتن ادامه دار ایران از تعهدات برجامی‌‎اش" ابراز نگرانی کرده و بر حمایت کاملشان از فعالیت آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در زمینه نظارت مستقل بر تعهدات هسته‌ای ایران تاکید کردند.
 
در ادامه این بیانیه آمده است: بلینکن بر آمادگی آمریکا برای مشارکت دوباره در دیپلماسی هدفمند برای رسیدن به بازگشت دوجانبه به اجرای کامل برجام توسط آمریکا و ایران تاکید کرد. بورل از چشم‌انداز بازگشت آمریکا به برجام استقبال کرد. هر دو طرف از تلاش‌های دیپلماتیک مداوم و ارتباط هماهنگ‌کننده ارشد برجام (بورل) با تمام شرکای دخیل در توافق در راستای اطمینان یافتن از اجرایی شدن کامل تعهدات هسته‌ای و تعهد لغو تحریم‌ها در برجام حمایت کردند. آمریکا برای مشارکت در مذاکرات نتیجه‌بخش در راستای رسیدن به این هدف اعلام آمادگی کرد.
 
اظهارات بلینکن و بورل درباره فاصله گرفتن ایران از تعهدات هسته‌ای‌اش در پی این مطرح می‌شود که ایران در پی خروج یک جانبه آمریکا از برجام در سال ۲۰۱۸ و متحمل شدن تحریم‌های بازگردانی شده و تحریم‌های جدید آمریکا، بدعهدی کشور‌های اروپایی در عمل به تعهداتشان در زمینه عادی سازی روابط اقتصادی با ایران و کاهش تاثیر تحریم‌های آمریکا، فقط طبق اقدامات چاره جویانه مقرر در متن توافق هسته ای، برخی تعهدات داوطلبانه اش را در واکنش به بدعهدی طرف‌های توافق در عمل به تعهداتشان کاهش داده است.
 
مقامات کشورمان تاکید کرده اند تمامی اقدامات ایران برای کاهش تعهداتش بازگشت پذیرند و با پایبندی تمام اعضای توافق هسته‌ای به تعهداتشان، این اقدامات به حالت قبل بازخواهند گشت.
منبع: ایسنا
برچسب ها: برجام
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی : ۰
غیر قابل انتشار : ۰
کرامت سلیمی
|
United States of America
|
۱۰:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۵
0
1
هیچ کشوری سلاح هسته ای ندارد نه امریکا ، نه روسیه و نه هیچ کشور دیگری

سلاح هسته ای فقط برای ایجاد رعب و وحشت در دل ملتها عنوان می شود تا به راحتی انها را به بردگی بگیرند

و در واقع سلاح هسته ای همان اقا گرگه دوران کودکی ماست

سلاح هسته ای و انرژی هسته ای یک داستان دنباله دار و پایان ناپذیر است. 4 سال با خروج از برجام ترامپ گذشت و 4 سال هم با ورود بایدن به برجام خواهد گذشت

خدا به شما عمر طولانی بدهد. 10 سال دیگر هم صبر کنید باز هم فقط شاهد سفر ها و جلسات بیهوده سیاسی در مورد موضوع هسته ای خواهید بود . 10 بار دیگر هم به شما وعده خبر خوش هسته ای می دهند و هیچگاه هم هیچ خبری نخواهند داد . 10 بار دیگر هم در ابتدای هر سال از دست اوردهای هسته ای رونمایی می کنند و هیچ وقت هم هیچ جیز عملی در این مورد به شما نشان داده نخواهد شد ( چون چیزی وجود ندارد که بخواهند نشان دهند)
و در این 10 سال بارها و بارها در دلشان به من و شما و دیگر ملتها خواهند خندید.
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی