تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...
۶۰ سفیر و دیپلمات دنیا دیدند و شنیدند

اثر تحریم‌ها بر وضعیت بیماران خاص در ایران

نشست معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه و دبیر ستاد حقوق بشر با ۶۰ تن از سفرا، کارداران و رؤسای نمایندگی‌های سازمان‌های بین‌المللی و منطقه‌ای مقیم تهران با موضوع بررسی وضعیت بیماران خاص روز گذشته برگزار شد.

کد خبر: ۸۳۹۸۱
۱۷:۰۰ - ۲۵ اسفند ۱۳۹۹

اثر تحریم‌ها بر وضعیت بیماران خاص در ایران

دیدارنیوز ـ در این جلسه نمایندگان موسسات مردم‌نهاد مربوط به بیماری‌های خاص به ویژه بیماران «ای بی» (بیماری پروانه‌ای) و «تالاسمی» گزارشی از وضعیت خود به سفرا دادند و یکی از مسئولان دستگاه قضا ویژگی‌ها و آثار حقوق بشری مترتب بر دو سند امنیت قضایی و تحول قضایی که اخیرا از سوی رئیس قوه قضاییه صادر شده است را تشریح کرد.

یونس عرب، مدیرعامل انجمن تالاسمی ایران و نماینده بیماران تالاسمی در دیدار دبیر ستاد حقوق بشر با سفرا اظهار کرد: تالاسمی یک بیماری بومی مادرزادی است و نوعی بیماری ژنتیکی است که از والدین به ارث می‌رسد و از بدو تولد تا پایان زندگی همراه با افراد است.

نماینده بیماران تالاسمی خاطرنشان کرد: انجمن مردمی تالاسمی ایران در سال ١٩٩٠ تاسیس شد و اکنون بیش از ٢٣ هزار عضو بیمار در سراسر کشور دارد.

وی گفت: در سال ١٩٩٨ بر اساس مصوبه هیات دولت وقت جمهوری اسلامی ایران همه روند درمان بیماران تامین می‌شد این روند به بهترین نحو ممکن انجام می‌شد، اما بعد از آن با چالش‌های دردناکی مواجه شدیم.

عرب بیان کرد: اگر بیماران تالاسمی بخواهند زندگی بهتری داشته باشند به دو چیز یعنی داروی با کیفیت و لوازم پزشکی استاندارد نیاز خواهند داشت.

نماینده بیماران تالاسمی ادامه داد: در خصوص دو داروی حیاتی بیماران تالاسمی ایران یعنی جیدنیو و دفروکسامین در فقدان شدید هستیم. برخی از ملزومات پزشکی برای بیماران تالاسمی ایران تبدیل به یک رویا شده و تحت تحریم ناجوانمردانه قرار گرفتیم که چیزی جز جنایت علیه بشریت نیست.

وی افزود: دلایل عدم تامین دارو‌ها و ملزومات پزشکی عدم فروش به دلیل ترس از تحریم‌های آمریکا، عدم امکان مبادله مالی و عدم امکان انتقال مناسب ملزومات است.

عرب با اشاره به مرگ تعدادکثیری از بیماران تالاسمی به دلیل تحریم‌های ظالمانه و غیرانسانی اظهار کرد: سید محمدرصا دانش رضوی با ٢٨ سال سن بیمار تالاسمی که چهار روز قبل فوت کرد، نخبه علمی و دانشجوی دکترا بود و در اثر عوارض این بیماری درگذشت.

نماینده بیماران تالاسمی گفت: از طرفی تعداد بسیار زیادی از آسیب دیدگان این بیماری که به دلیل تحریم‌های ظالمانه در شرایط سخت به سر می‌برند، برآورد ما هفت هزار نفر است که در زندگی سخت به سر می‌برند.

وی در ادامه بیان کرد: از طرف جامعه تالاسمی ایران از شما درخواست دارم به عنوان نماینده ملت‌ها و دولت‌ها از ایجاد چنین وضعیت‌هایی جلوگیری کنید و تامین داروی و تجهزات پزشکی به عنوان یک قاعده تخلف ناپذیر در قواعد بین الملل قرار گیرد و راه‌های جنایتکارانه برای همیشه بسته شود. حقوق ذاتی و حیاتی بیماران تالاسمی ایران با سیاست‌های جنایتکارانه تضییع شده و تقاضا دارم ساز و کار‌های اعاده وضعیت به سابق را ایجاد کنید.

عرب گفت: اجرای عدالت کیفری برای جنایتکاران بین المللی را درخواست داریم.

اثر تحریم‌ها بر وضعیت بیماران خاص در ایران

اثر تحریم‌ها بر وضعیت بیماران خاص در ایران

اثر تحریم‌ها بر وضعیت بیماران خاص در ایران

 

برچسب ها: بیماران خاص
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی