تیتر امروز

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...
حمله ایران به اسرائیل/ ایران قواعد جدیدی را تحمیل کرد/ سوناک و نتانیاهو امشب صحبت می‌کنند
انتقام پس از حمله تروریستی به کنسولگری

حمله ایران به اسرائیل/ ایران قواعد جدیدی را تحمیل کرد/ سوناک و نتانیاهو امشب صحبت می‌کنند

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
گفتمان نظام سلطه جهانی؛ پاسخ بیژن عبدالکریمی به محمدحسن علایی (قسمت چهارم و پایانی)
مناظره متنی محمدحسن علایی، جامعه‌شناس با بیژن عبدالکریمی، استاد دانشگاه

گفتمان نظام سلطه جهانی؛ پاسخ بیژن عبدالکریمی به محمدحسن علایی (قسمت چهارم و پایانی)

در ادامه مناظره متنی محمدحسن علایی، جامعه‌شناس با بیژن عبدالکریمی، استاد دانشگاه درباره «گفتمان نظام سلطه جهانی» که سه قسمت قبلی را در دیدارنیوز خواندید، در قسمت چهارم و پایانی می‌توانید پاسخ...

مدیرکل دفتر بهبود کیفیت بازار آبزیان خبرداد: عرضه آبزیان با تخفیف ۲۵ درصدی تا هفته سوم فروردین ماه سال۱۴۰۰

مدیرکل دفتر بهبود کیفیت، فرآوری و توسعه بازار آبزیان سازمان شیلات ایران، از عرضه محصولات آبزی بسته‌بندی و فرآوری شده با ۲۰ تا ۲۵ درصد تخفیف برای بازار عید تا هفته سوم فروردین سال ۱۴۰۰ خبرداد.

کد خبر: ۸۳۷۱۰
۱۵:۲۱ - ۲۰ اسفند ۱۳۹۹

 بازار آبزیان

دیدارنیوز ـ به گزارش روز چهارشنبه وزارت جهاد کشاورزی، «عیسی گلشاهی» افزود: امسال همچنین عرضه کنسرو ماهی با تخفیف‌های ۱۲تا ۱۵ درصد برای مصرف مردم پیش بینی شده است.

 مدیرکل دفتر بهبود کیفیت، فرآوری و توسعه بازار آبزیان سازمان شیلات ایران با بیان این که کنسرو ماهی قزل آلا نیز جزو محصولات دارای تخفیف است، اظهارداشت: این محصولات در تمام فروشگاه‌های زنجیره‌ای همچون رفاه، سپه، افق کوروش و شهروند با تخفیف در دسترس مردم قرار می‌گیرد.

گلشاهی تصریح کرد: علاوه بر این، امسال محصولاتی مانند فیله ماهی سی باس که در بسته بندی‌های خاص برای افزایش ماندگاری عرضه می‌شد، برای تعدیل قیمت و استفاده بیشتر آن، در بسته بندی‌های متنوعی در اختیار مصرف کنندگان قرار می‌گیرد، زیرا در روز‌های پایانی سال و ایام نوروز محصولات آبزی کمتر در فریزر می‌مانند.

مدیرکل دفتر بهبود کیفیت، فرآوری و توسعه بازار آبزیان سازمان شیلات ایران گفت: با توجه به نزدیک شدن به روز‌های پایانی سال و افزایش تقاضا و مصرف آبزیان، برای تامین این محصولات پروتئینی با قیمت مناسب، برنامه ریزی‌های مختلفی صورت گرفته است.

وی اضافه کرد: امسال برای جلوگیری از تراکم در مراکز خرید و حفظ فاصله گذاری‌ها به دلیل شیوع کرونا، از تولیدکنندگان درخواست کردیم یک هفته زودتر عرضه محصولات خود را با تخفیف‌های نوروزی در بازار آغاز کنند و این عرضه تا هفته سوم ادامه خواهد داشت.

گلشاهی که در سال‌های گذشته، عرضه آبزیان با تخفیف‌های نوروزی از ۱۵ اسفند شروع و تا هفته دوم فروردین ادامه داشت.

مدیرکل دفتر بهبود کیفیت، فرآوری و توسعه بازار آبزیان سازمان شیلات ایران درباره قیمت آبزیان گفت: با توجه به تغییر هزینه‌های تولید، افزایش قیمت برای آبزیان نیز رخ داده، اما این افزایش قیمت نسبت به تورم عمومی در سطح جامعه و افزایش چشمگیر در برخی محصولات پروتئینی، کمتر بوده است.

گلشاهی افزود: تولیدکنندگان برای آشتی مردم با آبزیان و مصرف این محصولات، تخفیف‌ها را روی محصولات خود انجام می‌دهند.

وی درباره مزیت مصرف آبزیان اظهارداشت: مصرف آبزیان موجب تامین ویتامین D و افزایش سیستم ایمنی بدن می‌شود و از این رو باید کاری کنیم که قیمت‌ها مناسب‌تر و سطوح دسترسی مردم به این محصولات بیشتر شود.

 

به گزارش ایرنا، سال گذشته (۱۳۹۸) یک میلیون و ۲۸۰ هزار تن محصولات شیلاتی از محل صید و آبزی پروری در کشور تولید شد که با وجود تحریم‌ها و شیوع ویروس کرونا، تراز تجاری این بخش از ۴۴۰ میلیون دلار عبور کرد.

طبق آمار‌ها تولیدات شیلاتی کشور در سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی ۴۰ برابر رشد یافته که روند شتابنده‌ای را در حوزه آبزی‌پروری نشان می‌دهد.

براساس آمار‌ها در ۹ ماهه امسال ۵۰۲ هزارتن انواع آبزیان در آب‌های شمال و جنوب کشور صید شد که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۴ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی