تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...

رئیس‌جمهور چین به ارتش اعلام آماده‌باش داد

رئیس جمهور چین در جریان یک نشست پارلمانی عنوان کرد ارتش این کشور باید برای مقابله با وضعیت امنیتی "ناپایدار" مقابل کشور‌های دیگر، "آمادگی داشته باشد".

کد خبر: ۸۳۶۹۸
۱۳:۵۶ - ۲۰ اسفند ۱۳۹۹

رئیس‌جمهور چین به ارتش اعلام آماده‌باش داد

دیدارنیوز ـ به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، طبق گزارش نشریه ساوث چاینا مورنینگ پست، شی جینپینگ، رئیس جمهور چین در جریان نشستی که در آن نمایندگان نیرو‌های مسلح این کشور حضور داشتند اظهار کرد: وضعیت امنیتی فعلی کشور ما هم اکنون ناپایدار و نامطمئن است.

وی اظهار کرد: کلیت ارتش باید در رابطه بین ایجاد ظرفیت و آمادگی رزمی هماهنگی ایجاد کند، برای پاسخ به مجموعه‌ای از وضعیت‌های دشوار و پیچیده در هر زمان آماده باشد، قاطعانه از امنیت، منافع توسعه‌ای و حاکمیت ملی حراست کند و به حمایت قاطع از ساخت فراگیر یک کشور سوسیالیستی مدرن بپردازد.

این اظهارات رئیس جمهور چین بعد از آن مطرح می‌شود که ژنرال وی فنگهه، وزیر دفاع چین روز شنبه خواستار تقویت آمادگی رزمی در ارتش چین شده و تاکید کرد، امنیت ملی چین "وارد یک مرحله با ریسک بالا" شده است.

او گفت: ما با وظایف فزاینده‌ای در حوزه دفاع ملی مواجهیم ... و ما باید به صورت جامعی آموزش و آمادگی نظامی برای جنگ را با هدف افزایش قابلیت‌های راهبردی و غلبه بر دشمنان قدرتمند بهبود بخشیم.

چند روز پیش وانگ یی، وزیر خارجه چین هم از جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا خواست تا سیاست‌های دولت سابق متعلق به دونالد ترامپ در قبال تایوان را لغو کند.

وانگ همچنین از بایدن خواست تا "اقدامات خطرناک دولت قبلی در عبور از خط قرمز و بازی با آتش را تغییر دهد" و همچنین گفت: ما از دولت جدید آمریکا می‌خواهیم تا کاملا حساسیت بالای مساله تایوان را درک کند.

چندی پیش به دنبال سفر وزیر بهداشت و خدمات انسانی آمریکا به تایوان تنش‌های بین چین و آمریکا هر چه بیشتر تشدید شد. این عالی رتبه‌ترین مقام کابینه آمریکا از زمان قطع رسمی روابط دیپماتیک واشنگتن و تایپه در ۱۹۷۹ تا کنون بوده که به تایوان سفر کرده است.

برچسب ها: چین
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی