تیتر امروز

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...
حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم
از چشم جهان (۱۴۶)

حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم

پس از تنش‌های شدید اخیر میان تهران و تل‌آویو که با حمله مستقیم ایران و پاسخ محدود اسرائیل در اصفهان همراه بود، نویسندگان نشریه نیویورک تایمز آمریکا در گزارشی به این موضوع حساس در خاورمیانه پرداختند...
با وجود اعتراض مخالفان

عمران خان از مجلس پاکستان رای اعتماد گرفت

نخست وزیر پاکستان موفق شد بار دیگر از مجلس این کشور رای اعتماد بگیرد.

کد خبر: ۸۳۳۹۳
۱۲:۲۰ - ۱۶ اسفند ۱۳۹۹

پاکستان

 

دیدارنیوز ـ به نقل از اسپوتنیک، «عمران خان» نخست وزیر پاکستان که به دلیل موفقیت احزاب مخالف در مجلس سنا، با فشار‌های زیادی از سوی مخالفین مواجه شده بود توانست بار دیگر از پارلمان (مجلس ملی) رای اعتماد بگیرد.

 

عمران‌خان پس از اعلام نتایج نهایی انتخابات اخیر مجلس سنای پاکستان در سخنانی که از تلویزیون ملی این کشور پخش شد، جنبش دمکراتیک متشکل از احزاب مخالف دولت را به چالش فراخواند و گفت که وی در صورت عدم کسب رای اعتماد از مجلس ملی، دولت خود را منحل و به کرسی‌های اپوزیسیون خواهد پیوست.

 

نخست وزیر پاکستان امروز در حالی برای کسب رای اعتماد به مجلس ملی رفت که هیچیک از نمایندگان اپوزیسیون در مجلس حاضر نبودند.

 

پیش از برگزاری جلسه رای اعتماد، «مولانا فضل الرحمان» رهبر جنبش دمکراتیک پاکستان که به همراه دیگر اعضای جناح مخالف همزمان با نشست امروز مجلس این کشور برای رای اعتماد به نخست وزیر، در شهر «سکهر» واقع در جنوب پاکستان گردهم آمده بودند، اعلام کرد: هیچیک از نمایندگان جناح مخالف در مجلس حضور نخواهد یافت و در حقیقت پیروزی اپوزیسیون بر رقیب حزب حاکم در انتخابات مجلس سنا، عدم صلاحیت دولت عمران خان را ثبات کرده است.

 

بر اساس قانون اساسی پاکستان، دولت و یا شخص نخست وزیر برای رای اعتماد از مجلس ملی که تعداد کرسی نمایندگان آن ۳۴۲ نفر است، باید ۱۷۲ رای موافق کسب کند. تعداد نمایندگان حزب تحریک انصاف به عنوان حزب حاکم پاکستان و سایر احزاب متحد در مجموع ۱۸۰ کرسی و تعداد کرسی‌های نمایندگان جناح مخالف ۱۶۰ است.

منبع: مهر
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی