تیتر امروز

ادعای اسرائیل؛ به حمله ایران
انتقام ایران پس از حمله تروریستی به کنسولگری در دمشق

ادعای اسرائیل؛ به حمله ایران "پاسخ" خواهیم داد/ بایدن: آمریکا به امنیت اسرائیل متعهد است

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شب گذشته (شنبه ۲۵ فروردین) حملات پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام داد.
گفتمان نظام سلطه جهانی؛ پاسخ بیژن عبدالکریمی به محمدحسن علایی (قسمت چهارم و پایانی)
مناظره متنی محمدحسن علایی، جامعه‌شناس با بیژن عبدالکریمی، استاد دانشگاه

گفتمان نظام سلطه جهانی؛ پاسخ بیژن عبدالکریمی به محمدحسن علایی (قسمت چهارم و پایانی)

در ادامه مناظره متنی محمدحسن علایی، جامعه‌شناس با بیژن عبدالکریمی، استاد دانشگاه درباره «گفتمان نظام سلطه جهانی» که سه قسمت قبلی را در دیدارنیوز خواندید، در قسمت چهارم و پایانی می‌توانید پاسخ...
جنگ ایران و اسرائیل؛ دور سوم ما را به جا‌های باریکی می‌کشاند/ ژئوپولتیک منطقه به نفع ما نیست
کارشناس روابط خارجی در گفت‌وگو با دیدارنیوز، علل و عواقب جنگ بین ایران و اسرائیل را بررسی کرد

جنگ ایران و اسرائیل؛ دور سوم ما را به جا‌های باریکی می‌کشاند/ ژئوپولتیک منطقه به نفع ما نیست

بر خلاف غالب پیش‌بینی‌ها، ایران به اسرائیل حمله موشکی و پهپادی مستقیم کرد، حمله‌ای که ممکن است پیامد‌هایی برای ایران به همراه داشته باشد. آنچه می‌خوانید نظر سید علی بیگدلی کارشناس روابط خارجی...

خون تیکی تاکا به جوش آمد؛ بارسلونا راهی فینال جام حذفی شد

در جام حذفی اسپانیا، بارسلونا موفق شد باخت بازی رفت را جبران کرده و راهی فینال کوپادل‌ری شود.

کد خبر: ۸۳۲۹۵
۰۲:۳۹ - ۱۴ اسفند ۱۳۹۹
بارسلونا
 
دیدارنیوز - بابک مجیدی: امشب چندبازی مهم در اروپا انجام شد که نتایج آن را با هم مرور می‌کنیم:

اسپانیا: کامبک با طعم آبی اناری
در دور برگشت جام حذفی اسپانیا، بارسلونا موفق شد در دیداری جذاب و مهیج در حالی که بازی رفت را مقابل سویا با دو گل باخته بود، با سه گل جبران کرده و راهی فینال جام حذفی شود. شاگردان کومان که هفته گذشته در سانچز پیسخوان در لالیگا سویا را شکست داده بودند حالا با روحیه بالا و این بار در جام حذفی شرایط سختی را برای پیروزی مقابل چشمان خود دیدند. ابتدا عثمان دمبله موفق شد در دقیقه ۱۲ با یک ضربه پای چپ از پشت محوطه جریمه گل زیبایی را به ثمر برساند تا امید بارسلونا برای پیروزی پررنگ شود. در ادامه بارسلونا موقعیت زیادی برای گل زدن داشت، اما دفاع منسجم سویا اجازه گلزنی را به بازیکنان بارسلونا نداد. در نیمه دوم بارسلونا فرصت داشت گل‌های بعدی را بزند، اما بازهم اسیر دفاع سویا شد. تا اینکه روی یک ضدحمله از بازیکنان سویا، اوکامپوس از مینگوئزا پنالتی گرفت تا کار بارسلونا را سخت کند، اما اوکامپوس قدر بهترین فرصت سویا را ندانست و ترشتگن با گرفتن پنالتی امید بارسلونا را به بازگشت بالا برد.   بارسلونا که قدر موقعیت خود را نمی‌دانست در آخرین دقایق بازی روی پاس مسی برای ترینکائو و خطای مدافع سویا و اخراج او صاحب ضربه کاشته شد، اما این کاشته راهی کرنر شد تا با استفاده از همان کرنر گریژمان با سانتری زیبا برای پیکه او در آخرین دقیقه بازی گل دوم بارسلونا و گل مساوی در دو مسابقه رفت و برگشت را بزند.  
 
بازگشت باشکوه بار دیگر در خانه: بارسلونا با کامبک راهی فینال شد

در وقت اضافه بارسلونا از امیدواری خود برای پیروزی نهایت استفاده را برد و مارتین برایتویث گل سوم را از میان پای واسلیک عبور داد و تا بارسلونا کامبک خود را تکمیل کند. سویا که حالا تمام اندوخته‌های خود را از دست رفته دید برای زدن یک گل و برهم زدن تمام معادلات بازی پیش کشید و در یکی از سانتر‌هایی که بر روی دروازه بارسلونا انجام داد توپ با عبور از روی دستان لنگله بازیکنان سویا اعتقاد به پنالتی داشتند که بعد از بازبینی صحنه، پنالتی تشخیص داده نشد و بارسلونا موفق شد در نیمه اول وقت اضافه پیروز باشد. در وقت اضافه دوم نیز بارسلونا با حفظ توپ و میدان و اتلاف وقت ۱۵ دقیقه را هم به سلامت رد کرد تا با برتری درخشان و قاطع با گل‌های دمبله، پیکه و برایتویث راهی فینال جام حذفی شود تا منتظر رقیب فینالیست خود از میان دو تیم لوانته و اتلتیک بیلبائو باشد.

انگلستان: منچستر خیال بردن ندارد
 در لیگ برتر انگلستان هم منچستریونایتد که این روز‌ها در افت به سر می‌برد در یک دیدار سرد و کسل کننده برابر کریستال پالاس به تساوی بدون گل رضایت داد و دو امتیاز دیگر به اختلاف امتیازی‌اش با صدرنشین لیگ برتر منچسترسیتی اضافه شد تا خیال بردن را از سرش بیرون کند. یونایتد با این تساوی ۵۱ امتیازی و در همان رتبه دوم باقی ماند.
 
بازگشت باشکوه بار دیگر در خانه: بارسلونا با کامبک راهی فینال شد

ایتالیا: زمستان خیلی زود به قرمز‌های میلان رسید
میلان که این روز‌ها حال خوشی ندارد بعد از برد حساس در بیرون از خانه مقابل رم و ثابت نگه داشتن اختلاف با تیم همشهری در صدر جدول، امشب در سن سیرو میزبان اودینزه بود که شانس کم کردن اختلاف با صدرنشین را از دست داد و در دقایق پایانی با پنالتی که فرانک کسیه تبدیل به گل کرد از شکست داخل خانه فرار کرد. ابتدا اودینزه توسط رودریگو بکائو روی اشتباه مرگبار دوناروما به گل رسید، اما میلان با پنالتی دقیقه ۹۰ کسیه کار را به تساوی کشید تا میلان با یک امتیاز خانگی به امتیاز ۵۳ برسد و در رده دوم باقی بماند.  
 
بازگشت باشکوه بار دیگر در خانه: بارسلونا با کامبک راهی فینال شد
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی