تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

از روغن بنفشه تا ضدیت با واکسن کرونا؛ نهضت عباس تبریزیان ادامه دارد

عباس تبریزیان یکی از مهم‌ترین مدعیان طب اسلامی است. او که پیش از این با توصیه به مصرف روغن بنفش خبرسازی شده بود، این روزها از مضرات واکسن کرونا می‌گوید.

کد خبر: ۸۱۸۶۶
۰۶:۰۰ - ۲۳ بهمن ۱۳۹۹
عباس تبریزیان ضد واکسن
 
دیدارنیوز – سمیه قرنی: «سعی کنید به کسانی که واکسن می‌زنند نزدیک نشوید، زیرا در واکسن‌ها میکروچیپ تعبیه شده، که این میکروچیپ سبب تغییرات ژنتیکی می‌شود، و انسان را از حالت انسان بودن خارج می‌سازد، و تبدیل به یک ربات تحت کنترل می‌کند، و ژن ایمان و اخلاق و نجابت را از دست داده و تمایل به همجنس بازی پیدا می‌کنند؛ و در نهایت تبدیل به موجودات خطرناک می‌گردند». این‌ها جملاتی است در کانال تلگرامی عباس تبریزیان که خود را پدر طب اسلامی معرفی می‌کند. بعد از انتشار این جملات در هفته گذشته جنجال زیادی به وجود آمد و واکنش‌های مختلفی نیز شکل گرفت.

ربط دادن واکسن به میکروچیپ و تغییرات ژنتیکی و وجود ژن ایمان و اخلاق و نجابت و تمایل به همجنس گرایی و به وجود آمدن موجوداتی خطرناک بعد از استفاده از واکسن، فقط یکی از اظهارات جنجالی تبریزیان است. او در گذشته با سوزاندن کتاب هاریسون به عنوان یکی از کتاب‌های مرجع پزشکی مدرن جنجال ویژه‌ای بپا کرد و این اتفاق واکنش‌های تندی از سوی مراجع دینی و علمی کشور نیز داشت.

او در گذشته نیز با اظهارات خود جنجالی شده بود. تبریزیان در گذشته گفته بود «هر بیماری که سوره حمد او را شفا ندهد هیچ درمانی ندارد؛ سوره حمد درمان کل بیماری‌هاست». این روحانی مذهبی با مخالفت جدی با پزشکی مدرن و تربیت شاگردان مختلف مدعی است که با طب اسلامی در حوزه درمان سرطان و ام اس نیز دستاورد‌های مهمی داشته است.

بزرگترین جنجال هم مربوط به دوران کرونا است. عباس تبریزیان، عسل و سیاه دانه و «داروی امام کاظم و داروی جامع امام رضا و حجامت» را برای پیشگیری و درمان کرونا تجویز کرد و از همه بیشتر ماجرای روغن بنفشه در افکار عمومی مورد توجه قرار گرفت و
ربط دادن واکسن به میکروچیپ و تغییرات ژنتیکی و وجود ژن ایمان و اخلاق و نجابت و تمایل به همجنس گرایی و به وجود آمدن موجوداتی خطرناک بعد از استفاده از واکسن، فقط یکی از اظهارات جنجالی تبریزیان است
دستمایه حمله به او و طنازی در شبکه‌های اجتماعی شد. استفاده از پنبه آغشته به روغن بنفشه و گذاشتن آن در مقعد یکی از توصیه‌های تبریزیان برای مقابله با کرونا بود و همین مساله تا همین امروز نیز به عنوان یکی از شوخی‌های رایج در شبکه‌های اجتماعی قابل مشاهده است.

با اینکه بسیاری از مراجع تقلید و کارشناسان دینی وجود پدیده‌ای به نام «طب اسلامی» را به صورت کلی رد می‌کنند و همه برای درمان بیماری‌های خود به سراغ پزشکان مدرن می‌روند، ولی این روحانی مذهبی همچنان بر طب اسلامی تاکید دارد و خود را پدر این طب می‌خواند. جامعه پزشکی نیز خطر این تفکر و جریانی که شکل گرفته است را بار‌ها تذکر داده، ولی همچنان فعالیت‌های این جریان و عباس تبریزیان ادامه دارد.

اگر سری به وبسایت و کانال تلگرامی او بزنید خواهید دید که فعالیت‌ها به قوت خود باقی است و فروش دارو و مشاوره پزشکی و معرفی افراد و مراکز مورد تایید تبریزیان در سطح کشور همچنان ادامه دارد. این در حالی است که مجامع معتبر پزشکی بعد از آتش سوزی کتاب و بعد از طرح ایده‌های تبریزیان بار‌ها نسبت به فعالیت این جریان هشدار داده بودند.
 
سایت عباس تبریزیان
 
کانال تلگرامی عباس تبریزیان

در این وبسایت و کانال تلگرامی مطالب و سخنرانی‌های عباس تبریزیان منتشر می‌شود و به صورت علنی مشاوره پزشکی داده می‌شود و لیست مراکز مورد تایید برای درمان آمده است و از همه مهم‌تر معرفی دارو و فروش آن و ارسال به دست متقاضیان نیز انجام می‌شود. قسمت مهم ماجرا مخالفت جدی او با واکسیناسیون است و البته این مخالفت با واکسن مختص تبریزیان نیست و این جریان ضد علم در سطح جهان نیز ریشه دارد.


جنبش‌های ضد واکسن چه می‌گویند؟


حمله به واکسیناسیون مختص عباس تبریزیان نیست و گروه‌های مختلفی در دنیا هستند که این اطلاعات بی اساس را منتشر می‌کنند. این جنبش‌ها بر این باورند که واکسن‌ها بی تاثیرند یا اثرات مخربی دارند و به همین خاطر نمی‌خواهند خودشان و جامعه از آن‌ها
اگر سری به وبسایت و کانال تلگرامی او بزنید خواهید دید که فعالیت‌ها به قوت خود باقی است و فروش دارو و مشاوره پزشکی و معرفی افراد و مراکز مورد تایید تبریزیان در سطح کشور همچنان ادامه دارد
استفاده کند. تاثیراتی مانند تغییرات ژنتیکی یا کنترل افکار عمومی یا ایجاد بیماری‌های دیگر از جمله ادعا‌هایی است که این جریان مطرح می‌کند.

یکی از جدی‌ترین دلایلی که طرفداران این جنبش مطرح می‌کنند تردید در نیت شرکت‌های داروسازی و واکسن سازی است. آن‌ها بر این باورند که مافیای پزشکی و دارو به دنبال سود در این بازار است و برای کسب سود در این بازار دست به نیازسازی می‌زنند. نگاه دیگری که در دوره‌ای سر و صدای زیادی به وجود آورد و مخالفان واکسیناسیون اکثرا به آن ارجاع می‌دهند یک مقاله پزشکی در سال ۱۹۹۸ در ژورنال پزشکی لنست The Lancet بود. اندرو ویکفیلد در آن مقاله ادعا کرد ربط مشخصی بین واکسیناسیون به صورت دقیق‌تر واکسن سه گانه سرخک، اوریون و سرخجه و خطر ابتلا به اوتیسم وجود دارد.

البته بعد‌ها مشخص شد که این فرد با دستکاری اطلاعات، شواهد مربوط به مطالعه خود را جعل کرده بوده و مقاله او نیز از ژورنال حذف شد و بررسی‌های بعدی ادعای او را مردود کرد. البته اثر این مقاله هنوز به قوت خود باقی است و بسیاری از مخالفان واکسن به آن اشاره می‌کنند.‌

نمی‌توان گفت که واکسن‌ها به صورت کامل بی خطر هستند، ولی ریسکی که از تزریق آن‌ها مورد توجه انسان است در مقایسه با اثرات بیماری‌های مختلف تقریبا ناچیز است. براساس اطلاعات سازمان بهداشت جهانی واکسن‌ها بسیار کم خطر هستند و سالانه جان دو تا سه میلیون نفر را در جهان نجات می‌دهند.

بیشتر واکسن‌هایی که امروز مورد استفاده قرار می‌گیرد برای طولانی مدت در جهان استفاده شده و جان میلیون‌ها انسان را نجات داده اند و به احتمال خیلی زیاد تبریزیان و هم فکران او و بسیاری از افرادی که در جهان به عنوان جنبش‌های ضد واکسن خود را معرفی می‌کنند در کودکی واکسن‌های لازم را زده اند و امروز هیچ مشکلی ندارند.

فرآیند تولید واکسن هم با اینکه بعضا پیچیدگی‌های خاص خود را دارد، ولی بدون تایید مراجع بین المللی مورد استفاده عموم قرار نمی‌گیرد. مثال روشن آن واکسنی است که این روز‌ها در کشور مورد استفاده قرار می‌گیرد. واکسن روسی اسپوتنیک بعد از گرفتن تایید
اگر این ایده‌ها به مجامع بین المللی ارائه شود و بعد از راستی آزمایی به این نتیجه برسند که عباس تبریزیان و هم فکران او راست می‌گویند می‌توان به تبریزیان نوبل پزشکی داد و همین تفکر را به جهان صادر کرد
مراجع بین المللی مورد استفاده عموم مردم جهان قرار گرفت و تا قبل از آن این امکان وجود نداشت. در رابطه با واکسن‌های تولید داخل نیز همین روند طی شده و درباره واکسن کرونای ایرانی هم این روند طی خواهد شد.

چند وقت پیش بود که عده‌ای از طرفداران عباس تبریزیان و جنبش ضد واکسن در ایران دست به تجمع زدند و ادعا‌های خود را تکرار کردند. پیشنهاد می‌کنیم که این گروه در ایران و در هر جایی از دنیا اگر بر این باور هستند که روش‌های آن‌ها علمی است و می‌تواند مشکلات پزشکی بشریت را حل کنند یافته‌های علمی خود را به صورت مکتوب در اختیار رسانه‌ها و سازمان‌های بهداشتی جهانی و یا هر مرجع علمی که مورد تایید آن‌ها است ارائه کنند تا سیه روی شود هر که در او غش باشد.

من مطمئن هستم که اگر این ایده‌ها به مجامع بین المللی ارائه شود و بعد از راستی آزمایی به این نتیجه برسند که عباس تبریزیان و هم فکران او راست می‌گویند می‌توان به تبریزیان نوبل پزشکی داد و همین تفکر را به جهان صادر کرد و باعث رشد و توسعه اقتصادی کشور و کاهش بیماری‌ها در جهان شد. اما اگر ثابت شد که این ادعا‌ها بی اساس است و روش‌های مدرن پزشکی با همه مشکلاتی که دارد همچنان جوابگوی نیاز بشر است مراجع قضایی و انتظامی به این موضوع ورود کنند تا بیشتر از این جان انسان‌ها با تفکرات تبریزیان و جنبش‌های ضد واکسن در خطر نباشد.
 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی : ۰
غیر قابل انتشار : ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۵
1
0
یکی هم که راستش رو میگه میکوبیدش دیدید مطب دکترها داره خالی میشه تبعیدش کردید شما دکترا و مطبوعات چقدر...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۵
1
0
یکی هم که راستش رو میگه میکوبیدش دیدید مطب دکترها داره خالی میشه تبعیدش کردید شما دکترا و مطبوعات چقدر...
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی