تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

حمایت نماینده‌های مجلس از عنابستانی ؛ یکی پشت دیگری!

ماجرای سیلی زدن یا نزدن عنابستانی بر صورت سرباز ناجا ادامه دارد. در روزهای اخیر چند نماینده مجلس از جمله حسین حاجی دلیگانی و بهروز محبی نجم آبادی از عنابستانی حمایت کرده‌اند. دیدار در گفتگو با بهروز محبی به این مسئله پرداخته است.

کد خبر: ۸۱۲۱۷
۱۹:۰۶ - ۱۳ بهمن ۱۳۹۹
عنابستانی سیلی سرباز راهور
 
دیدارنیوز ـ رسول شکوهی: علی اصغر عنابستانی در یکی دو هفته اخیر به اندازه ستارگان سینما شهرت پیدا کرد. دیگر نیازی نیست که او را با عنوان نماینده مجلس یا نماینده مردم سبزوار معرفی کنیم. هر جا بگوییم عنابستانی همه می‌فهمند که درباره چه کسی صحبت می‌کنیم و به چه ماجرایی اشاره می‌کنیم. در روزهای اخیر اما تحولات دیگری هم به وقوع پیوسته و از جمله چند نماینده مجلس به حمایت از عنابستانی برآمده‌اند. حسینعلی حاجی دلیگانی یکی از آن‌ها بود و البته بهروز محبی نجم آبادی دیگر نماینده سبزوار هم حالا در حمایت از عنابستانی به میدان آمده است. 

عنابستانی بعد از ماجرای درگیری با سرباز راهنمایی و رانندگی و انتشار فیلمی از این حادثه به صدر اخبار آمد و چند روز مورد حمله و انتقاد افکار عمومی قرار گرفت. در نهایت او در پیامی ویدئویی از مردم ایران عذرخواهی کرد و در نهایت نپذیرفت که سیلی زده و از سرباز عذرخواهی نکرد، ولی از او بخاطر اجرای قانون تشکر کرد. این ماجرا‌ها کم و بیش ادامه داشت تا اینکه برخی نمایندگان مجلس در حمایت از همکار خود اظهار نظر‌هایی داشتند و ماجرا باز بالا گرفت.

بعد از ماجرای عنابستانی محمدحسین فرهنگی سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی از ارجاع پرونده این نماینده مجلس به هیات نظارت بر رفتار نمایندگان خبر داد و از این گفته بود که نتیجه بررسی حداکثر تا ده روز اعلام خواهد شد. اما موسی غضنفرآبادی سخنگوی هیات نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس به این مساله اشاره کرد که «رفتار آقای عنابستانی در اولویت ما نیست». غصنفرآبادی همچنین گفته که اگر شکایتی مطرح شود هیات نظارت این موضوع را بررسی می‌کند، اما جزو اولویت هایش نیست.

این اظهارات وقتی بیشتر حاشیه ساز شد که نماینده‌ای دیگر در ادامه حاشیه‌های مطرح شده از نیروی انتظامی خواست که عذرخواهی کند. حسینعلی حاجی دلیگانی، عضو کمیسیون قضایی مجلس ایران درباره ماجرای درگیری عنابستانی با سرباز راهنمایی و رانندگی از نیروی انتظامی خواست که به خاطر ادبیات مامورش از مردم و مجلس عذرخواهی کند.


بیشتر جنجال، اما از دل صحبت‌های دیگر نماینده سبزوار به وجود آمد. بهروز محبی نجم آبادی نماینده مجلس در این باره گفت: «عده‌ای در کشور هزینه درست کاری را بالا بردند و هرچه شفاف باشی علیه تو گارد می‌گیرند، فضای رسانه‌ای تبدیل شده به عده‌ای شعبان بی مخ که از کاه کوه می‌سازند. آدم‌هایی هستند که دروغ پردازی می‌کنند حادثه‌ها را بزرگ نمایی می‌کنند مانند خطای عنابستانی که در آن بزرگنمایی صورت گرفت».

استفاده از واژه «شعبان بی مخ» برای رسانه و رسانه ای‌ها باعث جنجال شد. به بهروز محبی نجم آبادی تماس گرفتم تا توضیحات بیشتر او را در این باره جویا شوم. او به این نکته اشاره کرد که خطاب من درباره افرادی بود که بی شناسنامه اند و با اهانت‌های خود، جوسازی می‌کنند. او در این باره می‌گوید: «متاسفانه برخی کم لطفی و بی انصافی کردند و با اینکه مصاحبه من را دیده اند می‌گویند من درباره کل رسانه‌ها گفتم. این دیگر بی اخلاقی است».

او درباره کاری که عنابستانی کرده می‌گوید: «من خطا را توجیه نمی‌کنم، ولی خطا و مجازات باید با هم تناسب داشته باشد. یک نماینده‌ای وارد خط ویژه شده، ایستاده و کارت نشان داده. حوادثی رخ داده و یکی می‌گوید سیلی زده دیگری می‌گوید هل داده. آیا
بهروز محبی نماینده سبزوار: این مسئله (سیلی عنابستانی) را تبدیل به مسئله اول جهان کردند و تمام ضد انقلاب امدند پشت ماجرا
باید این مساله را به یک مساله بحرانی و ملی تبدیل کرد؟ این موضوع می‌توانست در مجلس رسیدگی شود و ابعاد قضیه کاملا بررسی شود. ما قانونگذاریم و واضح است که ما باید بیش از بقیه به قانون پایبند باشیم. این مساله را، ولی تبدیل به مساله اول جهان کردند و تمام ضد انقلاب پشت ماجرا آمدند. چه اتفاقی افتاده است که این همه گسترده به این موضوع پرداختند. این موضوع را مقایسه کنید با مسائلی که ما در مجلس با آن مواجه هستیم. ده‌ها هزار میلیارد رانت فولاد و صد‌ها میلیارد رانت ارز ۴۲۰۰ تومانی».
 

این نماینده مجلس ادامه می‌دهد: «من از شب اول به آقای عنابستانی گفتم که اگر این کار را کرده‌ای باید عذرخواهی کنی، ولی او گفت که این کار را نکرده است. عنابستانی همراه و رفیق و رقیب من در حوزه انتخابیه است و در کشور ما مرسوم نیست که نمایندگان یک حوزه انتخابیه از هم دفاع کنند، ولی من دیدم که حقی در حال تضییع شدن است. شعبان بی مخ‌ها آن‌هایی هستند که اهانت کردند و دروغ گفتند و فحش‌های ناموسی دادند. من منظورم زحمات رسانه‌هایی که دقیق و با احترام به سراغ این موضوع رفتند نبود».

بهروز محبی نجم آبادی به این نکته اشاره داشت که وقتی نماینده‌ای کار خلاف قانون انجام می‌دهد رسانه‌ها با دقت و احترام به سراغ آن مساله بروند و آن را نقد کنند. او به ماجرای سیلی زدن یا نزدن هم اشاره‌ای داشت و گفت: «کجا سیلی اثبات شد؟ همه جا نوشته
بهروز محبی: این موضوع مساله اول کشور نبود. آن‌هایی که گفتند سیلی و سیلی نبوده آیا می‌آیند عذرخواهی کنند؟
شد سیلی زدن عنابستانی. ولی در فیلم دیده اید که دستکاری شده است و لحظه زدن چرا نمای فیلم دور می‌شود؟ اگر به کسی سیلی بزنید اولین چیزی که رخ می‌دهد سرش کج می‌شود و کلاه آن می‌افتد. چرا سرباز به عقب می‌رود؟ مشخص است که هل داده شده است».

این نماینده مجلس به این موضوع اشاره داشت که وقتی آقای عنابستانی عذرخواهی می‌کند یعنی پذیرفته که اشتباه کرده است. او در این باره گفت: «با توجه به اظهارات سرباز و حواشی پیش آمده بسیاری از نمایندگان مجلس معتقدند که طرفین باید عذرخواهی کنند».
 
حمایت نماینده‌های مجلس از عنابستانی یکی پشت دیگری!

نماینده مردم سبزوار در پایان صحبت‌های خود باز بر این نکته تاکید کرد که این موضوع مساله اول کشور نبوده است. او در پایان گفت: «در صحنه حادثه چه کسی مردم را تحریک کرد که این نماینده مجلس است و به ماشین او حمله کردند. اگر با این کار‌ها آن نماینده را می‌کشتند چه کسی باید جواب می‌داد؟ این موضوع مساله اول کشور نبود. آن‌هایی که گفتند سیلی و سیلی نبوده آیا می‌آیند عذرخواهی کنند؟ در مجموع باید بگویم من به عنوان نماینده باید بیشتر از هر کسی به قانون پایبند باشم».
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی