تیتر امروز

هشدار حزب الله به اسرائیل درباره ایران/ ماشین کشتار نتانیاهو همچنان قربانی می‌گیرد
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق (بروزرسانی می‌شود)

هشدار حزب الله به اسرائیل درباره ایران/ ماشین کشتار نتانیاهو همچنان قربانی می‌گیرد

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.
گفت‌وگوی اختصاصی دیدار

محمود صادقی: مجلس یازدهم یک مجلس کاملا سیاسی است

محمود صادقی نمانیده مردم تهران در مجلس دهم از فضای سیاسی کشور، مجلس یازدهم و انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۴۰۰ و نحوه شرکت اصلاح‌طلبان در این انتخابات گفته است.

کد خبر: ۸۰۱۶۵
۰۸:۳۲ - ۳۰ دی ۱۳۹۹

ماموریت مجلس یازدهم یکدست‌سازی مدیریت سیاسی در کشور است

دیدارنیوز
ـ اسفندیار عبداللهی: دوره دهم مجلس شورای اسلامی اصلاح‌طلبان تحت لیست امید خود را برنده می‌دانستند، ولی هرگز این پیروزی سال ۹۴ آن‌ها باعث نشد که این جریان فراکسیونی قوی و حداکثری در آن مجلس تشکیل دهند، مجلس دهم یکی از مجالس قابل بحث و تامل در تاریخ پارلمان ایران است. بسیاری از کسانی که با حمایت اصلاح‌طلبان و به نام لیست امید وارد مجلس دهم شدند اصولگرایان به اصطلاح میانه بودند که به محض ورود به مجلس راه خود را از اصلاح‌طلبان جدا کردند و در فراکسیون‌های دیگری عضو شدند. 
 
در مجلس دهم البته تک ستاره‌هایی، چون محمود صادقی، پروانه سلحشوری و غلامرضا حیدری بودند که تا حدودی توانستند بار بر زمین مانده اصلاح‌طلبان را به دوش بکشند. محمود صادقی علاوه بر نطق‌های مهمی که در مجلس دهم ایراد کرد، به عنوان یک حقو‌قدان همواره در مباحث مهم حقوقی با شورای نگهبان بگومگو داشت که مهمترین چالش بین او و شورای نگهبان بر سر رد و تایید صلاحیت‌ها بود.
 
محمود صادقی در مورد زندگیش می‌گوید: «من از سال ۶۰ پس از شهادت پدرم، وارد حوزه علمیه قم شدم. در آن زمان به‌تازگی دیپلم فنی خود را در رشته مکانیک عمومی گرفته بودم. اما بالاخره وارد مدرسه حقانی شدم. دروس مقدماتی، چون ادبیات عرب و منطق را گذراندم. دوره سطح را نزد اساتیدی چون پایانی، اشتهاردی و شب زنده‌دار گذراندم. آقای شب زنده‌دار، پدر یکی از اعضای شورای نگهبان بودند. آیت‌الله راستی کاشانی نیز از استادان من بودند. ادبیات را هم نزد مدرس افغانی، از استادان بنام آن زمان فراگرفتم. مقداری هم در درس خارج شرکت کردم و دروس مقام معظم رهبری را نیز گذراندم و مدتی هم تقریرات درس ایشان را نوشتم. از دروس آیت‌الله وحید هم استفاده کردم. اما پس از مدتی که به تهران آمدم مقداری از حوزه فاصله گرفتم. منتها در حوزه هم به تدریس پرداختم همچون تدریس کتاب شرح لمعه. از سال ۶۴ به موازات حوزه وارد دانشگاه تهران و در سال ۱۳۶۹ وارد دانشگاه تربیت مدرس شدم. تا سال ۷۹ هم دکترا را گرفتم و در همان سال در تربیت مدرس استخدام شدم». 
 
محمود صادقی متولد ۲ فروردین ۱۳۴۱ الیگودرز سیاستمدار اصلاح‌طلب، حقوق‌دان، مدرس دانشگاه و نماینده سابق تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و دبیرکل انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها است، که هم‌اکنون به‌عنوان دانشیار رشته حقوق در دانشگاه تربیت مدرس و نیز عضو کانون وکلای دادگستری ایران، فعالیت می‌کند.
 

مجلس یازدهم یک مجلس کاملا سیاسی است

سایت خبری تحلیلی دیدار با صادقی مصاحبه مفصلی انجام داده است. در این گفتگو که به صورت ویدئویی در استودیو "دیدار" انجام گرفته، محمود صادقی در محور‌هایی چون، عملکرد مجلس دهم و یازدهم، آخرین شرایط جریان اصلاحات، پیش‌بینی و گمانه زنی درباره انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ و احتمال رد صلاحیت نیرو‌های اصلی اصلاح‌طلب و حمایت جریان اصلاحلات از کاندیدا‌های اجاره‌ای، وضعیت اصولگرایان و احتمال برنده شدن یک کاندیدای نظامی و تاثیر پیروزی بایدن بر سیاست خارجی و انتخابات ۱۴۰۰ ایران به پرسش‌های دیدار پاسخ داده‌است.
 
محمود صادقی در بخشی از گفت‌وگوی خود با دیدار با اشاره به میانگین رای ۴۲ درصدی مردم در انتخابات دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی در اسفند ۹۸ گفت: در تهران گفته شد بین ۱۸ الی ۲۰ درصد مردم مشارکت کردند که پشتوانه رای لیست پیروز بین ۱۰ الی ۱۱ درصد در تهران است؛ بنابراین این مجلس از معدل خواسته‌ها و مطالبات مردم فاصله دارد و نمایندگان طیف اقلیت را نمایندگی می‌کنند. اینکه طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس، شورا‌ها و ریاست جمهوری را در دستور کار قرار داده‌اند، برخلاف شعار معیشت محوری بود که مدعی آن بودند و مشخص می‌شود، با مجلسی کاملا سیاسی مواجه هستیم. از طرفی رویکرد اصلی طرح اصلاح قانون انتخابات کاستن از جایگاه مردم سالاری نظام و کوچک کردن و بی اثر کردن جمهوریت نظام است.
 
 
فیلم کامل این مصاحبه را این جا ببینید.
 
 
 
 
 
 
 
 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی