تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.
بیانیه پروفسور حسن امین درباره اعدام روح الله زم:

روح‌الله زم چرا من را فراماسونر اسکاتلند خواند؟

حسن امین استاد حقوق و فلسفه دانشگاه گلاسگو لندن با صدور نامه‌ای ضمن مخالفت خود با هر اعدامی گفت: دوست داشتم روح‌الله زم زنده بماند که از او بپرسم با چه انگیزه‌ای مرا عضو نماینده فراماسونری اسکاتلند خواندی؟

کد خبر: ۷۷۶۹۷
۱۹:۰۰ - ۲۲ آذر ۱۳۹۹
دیدارنیوز: در این نامه که روز شنبه ۲۲ آذر برای دیدارنیوز ارسال شد آمده است: جمهوری اسلامی، روح الله زم را امروز به جرم جاسوسی و تبلیغ  برای براندازی نظام،   اعدام کرد. بیانیه من دو بخش دارد. اول، عام و عمومی در ارتباط با اعدام و دوم، خاص و موردی در خصوص شخص زم و گله خودم از او.  

نخست، من به نوبت خود به عنوان یک انسان، با مجازات اعدام مخالّفم و به عنوان یک ایرانی، به اعدام هموطنانم در جمهوری اسلامی، معترضم و به عنوان یک فارغ التحصیل فلسفه و حقوق، توجیهی برای آن پیدا نمی کنم. 

درخصوص روح الله زم، هم، به همان اصول کلی پای بندم و اعدام او را محکوم می کنم.‌ اما در یک موضوع ویژه شخصی، هم دوست داشتم، روح الله زم زنده می ماند، تا از او بپرسم، چرا و به چه انگیزه ای، جفایی بزرگ در حق من کرد و تهمتی غریب به من زد؟

من فراماسون نبوده و نیستم
 
داستان من با روح الله زم مربوط به بهتان عظیمی است که وی در فوت دکتر ابراهیم یزدی به من زد و مرا عضو نماینده فراماسونری اسکاتلند خواند. من صد البته فراماسون نبوده و نیستم. اما البته مرحوم دکتر یزدی را از قبل از انقلاب می‌شناختم و او را در زمان مرگ دکتر شریعتی در انگلیس و بعد در زمان انقلاب در پاریس و اغلب روزها در  نوفل لو شاتو و بعد مکرر در مکرر در تهران می دیدم و خویشاوندی سببی دوری هم با او داشتم. مصاحبه اش را منتشر کرده ام و با او عکس گرفته ام.
 
 
فرصت و تریبونی برای تبرئه خود از این اتهام نداشته و ندارم
 
 با این مناسبات و  محاسبات، من در مراسم تشییع او و نماز بر پیکر او در حسینیه ارشاد حضور یافتم. اما، تعجب کردم که روح الله زم در آمدنیوز، حضور مرا در تشییع او به نمایندگی از لژ فراماسونری اسکاتلند ربط داد و با این تهمت، نه تنها آبروی مرا ریخت، بلکه سند اتهامی ایجاد کرد که پاک شدنی نیست و نه تنها آمدنیوز، بلکه خبرگزاری ها و سایت های دیگر هم آن را پخش کردند و  من فرصتی و تریبونی برای تبرئه خود از این اتهام نداشته و ندارم.‌
 
اکنون که زم اعدام شده است، می خواهم توضیح بدهم که من در زندگی فرهنگی و اجتماعی خودم با رجال زیادی اعم از سیاسی، دانشگاهی و فرهنگی که بعضی هم فراماسون بودند، به مناسبت هایی تماس داشتم، مثل دکتر سید حسن امامی امام جمعه که در دانشکده شاگرد خاص الخاص او بودم، دکتر محمود هومن فیلسوف و برادرش دکتر احمد هومن حقوقدان و رئیس کانون وکلا که به دلیل ارتباط خانوادگی از طریق مهندس عیسی تاجبخش  برادر خانم دکتر احمد با آنها مرتبط بودم، مسعود هدایت معاون ثابت وزارت دادگستری و رئیس شورای اداری و استخدامی و دوست و همدوره سربازی هویدا که استادم در دوره کارآموزی قضایی بود و خان اکبر پسر میرزا کریم خان رشتی از عوامل موثر کودتای اسفند ۱۲۹۹ که با پسرش همدوره بودم و ده‌ها شخصیت دیگر مثل دکتر امین غنی که در رده‌های پایین‌تر  فراماسون بودند.
 
اما من  در سالهای قبل از انقلاب که به من پیشنهاد شد، عضو باشگاه لاینز و بعد فراماسونری شوم، از باب "اتقوا من مواضع التهم" هیچگاه حتی یک بار به خلاف زرین کوب و زریاب خویی که بالاخره آلوده شدند، به چنین دعوت هایی پاسخ ندادم  و وقتی هم که دکتر میمندی نژاد در مجله رنگین کمان از فراماسون بودن دکتر قاسم غنی و وجود چنین زمینه ای در مورد من نوشت، آن را با شدت و حدت به نوعی که هر گونه احتمال تغییر عقیده و شانس پیوستنم را از بین می برد، تکذیب و تخطئه کردم.
 
متاسفانه برای من پس از انتشار بهتان روح الله زم در آمدنیوز ، فرصتی نبود که خود را تبرئه و تطهیر کنم و متاسفم که تنها به مناسبت اعدام روح الله زم توانستم موضوع را مطرح کنم.
 
اکنون به عنوان یک ایرانی مسلمان، او را  حلال می کنم، چرا که تاوان پرگویی ها و تهمت های ناروایش را به شدید ترین وجهی داد. 
 
*سید حسن امین، رئیس هیات مدیره انجمن هم اندیشان ایران فرهنگی و رئیس هیئت اجرایی جبهه ملی سامان ششم
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی : ۰
غیر قابل انتشار : ۰
اسفندیار عبداللهی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
0
0
موندم چرا بعد از مرگش گلایه می کنه جناب امین.
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی