تیتر امروز

حمله ایران به اسرائیل/ انهدام سه ریز پرنده در آسمان اصفهان/ مقام نظامی: هیچ خسارتی در پی نداشته است
انتقام پس از حمله تروریستی به کنسولگری (این گزارش بروزرسانی می‌شود)

حمله ایران به اسرائیل/ انهدام سه ریز پرنده در آسمان اصفهان/ مقام نظامی: هیچ خسارتی در پی نداشته است

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.

عدالت آموزشی در خصوص دانش آموزان عشایری رعایت شود.

 نماینده مردم زابل در مجلس شورای اسلامی بر لزوم اعمال سهمیه ورود به دانشگاه برای دانش‌آموزان عشایر تاکید و آن را برای رعایت عدالت آموزشی الزامی دانست.

کد خبر: ۷۰۳۶
۰۹:۳۰ - ۲۳ مرداد ۱۳۹۷

دیدارنیوز ـ  نماینده مردم زابل در مجلس شورای اسلامی بر لزوم اعمال سهمیه ورود به دانشگاه برای دانش‌آموزان عشایر تاکید و آن را برای رعایت عدالت آموزشی الزامی دانست.

حبیب‌الله دهمرده در گفت‌وگو با خبرگزاری پانا گفت: «لازم است تجدیدنظر اساسی در برگزاری کنکور انجام شود و امیدواریم به طور کلی کنکور برداشته شود. در حال حاضر تعداد صندلی‌های خالی که در آموزش عالی وجود دارد، در حد و قواره‌ای هست که نیازها را تامین کند مگر در رشته‌های پرترافیکی مثل پزشکی و ... .»

او از برگزاری جلسه کمیسیون آموزش مجلس با حضور وزرای آموزش‌وپرورش و علوم، تحقیقات و فناوری در روز یکشنبه 28 مرداد خبر داد و گفت: «این جلسه درباره راهکارهای حذف کنکور و بحث نحوه تاثیر معدل است. در این جلسه وزرای آموزش و پرورش و علوم و رئیس سازمان سنجش با اعضای کمیسیون آموزش جلسه‌ای دارند.»

نماینده مردم زابل در مجلس شورای اسلامی افزود: «خانواده‌ها نگرانی‌هایی دارند که امیدواریم نتایج این جلسه‌ها طوری باشد که از میزان نگرانی آنها بکاهیم. تا زمانی که شرایط ورود به آموزش عالی برای داوطلبان یکسان نباشد، کار درست پیش نمی‌رود. بالاخره باید سهمیه‌های جدید در نظر گرفته شود یا برخی از سهمیه‌ها را برداریم تا همه در شرایط یکسان بتوانند رقابت کنند.»

دهمرده گفت: «بالاخره شرایط تحصیل برای همه دانش‌آموزان یکسان نیست و به همین خاطر سهمیه مناطق هم اعمال شده است. دانش‌آموزان عشایر هم به ویژه باید به طور جدی مورد توجه قرار گیرند، این افراد در گذشته سهمیه‌هایی داشتند که متاسفانه حذف شد و ما باید به فکر باشیم. شرایط افت تحصیلی دانش‌آموزان عشایر باید بررسی شود که چرا از مقطع ابتدایی به متوسطه کاهش چشم‌گیری در میان دانش‌آموزان و ترک تحصیل آنها رخ می‌دهد.»

او ادامه داد: «ما باید کاری کنیم تا عدالت آموزشی برقرار شود و یکی از راه‌های برقراری عدالت آموزشی هم توجه به دانش‌آموزان عشایر و مناطق محروم است. من به طور جدی حامی طرح اعمال سهمیه کنکور برای دانش‌آموزان عشایر هستم. من اعتقاد جدی دارم تا زمانی که شرایط و امکانات یکسان نشود یا برای اینکه عدالت آموزشی رعایت شود باید سهمیه‌هایی در نظر گرفته شود تا این دست دانش‌آموزان هم وارد دانشگاه شوند.»

این نماینده در ادامه افزود: «باید سعی شود که موانع این اعمال سهمیه از سر راه برداشته شود. وقتی شرایط یکسان نیست امکانات یکسان وجود ندارد چگونه باید همه دانش‌آموزان در یک رقابت یکسان شرکت کنند، طبیعی است که چنین چیزی صحیح نیست. آن دانش‌آموزانی که در منطقه خوب تهران درست می‌خواند با آن دانش‌آموزی که در عشایر درس می‌خواند و امکاناتشان یکسان نیست، طبیعی است که یک رقابت یکسان بین آنها و چیزی به نام کنکور معنا ندارد.»

دهمرده بر لزوم اعمال سهمیه برای دانش‌آموزان عشایر تاکید کرد و گفت: «باید امتیازاتی به این دانش‌آموزان داده شود تا وارد دانشگاه شوند، درس بخوانند و از آنها تعهد خدمت گرفته شود، برگردند و در همان مناطق خود تدریس کنند و به این صورت مشکلات تا حدی کاهش پیدا کند. اعمال این سهمیه برای رعایت عدالت آموزشی است و باید این کار انجام شود.


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی