تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...

کارگروه حفاظت از دانش اموزان دربرابر مواد مخدر تاسیس می‌شود

برنامه بسیار منسجمی با همکاری وزارت کشور، قوه قضاییه و نیروی انتظامی با هدف ایمنی دانش اموزان دربرابر آسیب ها در دست اجراست.

کد خبر: ۷۰۲۷
۱۷:۱۸ - ۲۲ مرداد ۱۳۹۷

دیدارنیوز ـ وزیر آموزش و پرورش از تشکیل کارگروهی خاص برای رصد و مراقبت از دانش‌آموزان در برابر عوامل زمینه‌ساز یا مصرف مواد مخدر با همکاری سایر نهادها خبر داد.
سیدمحمد بطحایی در حاشیه آیین اختتامیه یازدهمین دوره لیگ علمی پیشگامان ایران اسلامی در دانشگاه شهید بهشتی در جمع خبرنگاران گفت: این رقابت‌ها و لیگی که برگزار شده است که امروز اختتامیه یازدهمین دوره آن است، یک لیگ علمی است و مهمترین ویژگی آن رقابت‌های گروهی است. جدای از مسابقات علمی که برگزار می‌شود، یکی از مهمترین ویژگی‌های برجسته در این لیگ این است که بچه‌ها باهم و در کنار هم در این مسابقات شرکت کرده‌اند و از این نظر برای ما در آموزش و پرورش بسیار مهم است.

او ادامه داد: من با مسوول مرکز استعدادهای درخشان وزارت آموزش و پرورش صحبت کرده‌ام و قرار است هماهنگی‌هایی ایجاد شود که همانطور که برای سایر دانش‌آموزان در المپیادها تسهیلاتی را در نظر می‌گیریم، برای برگزیدگان این لیگ هم تسهیلاتی را ایجاد و زمینه را برای رقابت‌های گروهی دانش‌آموزان بیش از پیش فراهم کنیم. بخشی از این تسهیلات فراهم کردن امکانات و تجهیزات و بخشی هم باید با هماهنگی شورای عالیذانقلاب فرهنگی و سایر نهادها، تسهیلات انگیزشی برای ادامه تحصیل در دوره‌های آموزش عالی و مشابه این را ایجاد کنیم.

برنامه وزارت آموزش‌وپرورش تبدیل مدرسه به محلی مورد انتظار خانواده‌ها و جامعه است

وزیر آموزش و پرورش افزود: ما در آموزش و پرورش در حدود وظایف و مسوولیت‌هایمان تلاش می‌کنیم که مدرسه به عنوان مهمترین رکن تعلیم و تربیت براساس شند تحول، نقش و جایگاه خود را پیدا کند.
 
آموزش و پرورش مصمم است مدرسه و محیط‌های یادگیری و یاددهی در آموزش و پرورش به محیط‌های بانشاط و سرزنده تبدیل شود که نیازهای فردی و اجتماعی بچه‌ها در آنها بیشتر مورد تمرین قرار گیرد و دانش‌آموزان برای ورود به جامعه آمادگی لازم را به دست بیاورند. مدرسه ما باید بتواند آن نیازهایی را که امروز خانواده‌ها مطالبه می‌کنند، انتظارات جامعه از ما در تربیت نسل آینده را بیش از پیش مهیا کند. من این وعده را به مردم می‌دهم که برنامه‌های آموزش و‌پرورش دولت دوازدهم در راستای سند تحول با این وضعیت انطباق دارد و امیدوارم این برنامه‌ها به تدریج از مهر ۹۷ به اجرا درآید.

بطحایی در پاسخ به سوالی درباره کشف مواد مخدر در اطراف مدارس در سال‌های گذشته هم گفت: من این گلایه را به همکارانم در ستاد مبارزه با مواد مخدر گفتم و اینجا هم تکرار می‌کنم، باید در اطلاع‌رسانی خیلی احتیاط کنیم، اینکه مواد مخدر در اطراف مدارس پیداشده است، ممکن است واقعا در هر جای دیگری هم ممکن است مواد مخدر پیدا شود، اما به کار بردن واژه مدرسه واقعا نگرانی‌هایی را خانواده‌ها ایجاد می‌کند کما اینکه بارها عدد و رقم‌های غلطی از اعتیاد در بین دانش‌آموزان مطرح شده که واقعا تفسیرهای ناصحیحی بوده که از اعداد و ارقام صورت گرفته و نگرانی‌هایی را ایجاد کرده است.
همانطور که در کوچه و خیابان و اطراف دانشگاه و بیمارستان و اطراف خانه‌های مردم مواد مخدر ممکن است پیدا شود، اطراف مدرسه هم ممکن است پیدا شود.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: براساس برنامه مشترکی که زیرنظر ستاد آسیب‌های اجتماعی کشور در حال انجام است، کارگروه خاصی را به دستور مقام معظم رهبری در حوزه آموزش و‌پرورش تشکیل دادیم که یکی از وظایف این کارگروه رصد مستمر عوامل زمینه‌ساز و استفاده دانش‌آموزان از مواد مخدر و همچنین استعمال سیگار و مواد این‌چنینی است.
 
بنابراین برنامه بسیار منسجمی را با همکاری وزارت کشور، قوه قضاییه و نیروی انتظامی در دست اجرا داریم و این برنامه به همراه برنامه‌ای با عنوان نماد که از گذشته تاکنون اجرا می‌شود، به صورت هوشمند فضا را مراقبت و رصد می‌کنیم و امیدواریم این برنامه به همراه تلاش سایر ارگان‌ها بچه‌های ما را از این بلای خانمان‌سوز که بسیار بسیار خطرناک است و خانواده‌ها را به باد فنا خواهد داد، مصون بدارد.

او افزود: در برنامه رسمی مدرسه، برنامه‌هایی را در حوزه آسیب‌های اجتماعی که یکی از آنها هم مواد مخدر است داریم، این برنامه‌ها هم برای والدین، هم مدیران و هم دانش‌آموزان در سطوح مختلف تهیه شده و اجرا می‌شود. بخشی را از طریق شبکه‌های مجازی و تلویزیون تعاملی رونمایی کرده‌ایم و بخشی هم در کلاس‌ها به صورت حضوری انجام خواهد شد.


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی