تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.

تاکید بر توانمندسازی دانش آموزان با رویکرد اشتغال

 معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش بر ارتقای توانمندی‌های دانش‌آموزان با رویکرد کارآفرینی تاکید کرد.

کد خبر: ۶۹۷۸
۱۱:۱۵ - ۲۲ مرداد ۱۳۹۷

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش بر ارتقای توانمندی‌های دانش‌آموزان با رویکرد کارآفرینی تاکید کرد.
علیرضا کاظمی در مراسم اختتامیه سی و ششمین جشنواره فرهنگی هنری دانش‌آموزان برگزیده سراسر کشور در بخش پسران که صبح امروز در اردوگاه شهید باهنر برگزار شد گفت: خدا را شاکرم که در ایستگاه پایانی سی و ششمین جشنواره فرهنگی هنری دانش‌آموزان برگزیده سراسر کشور هستیم.

او ضمن تشکر از دست اندرکاران برگزاری این دوره از جشنواره ادامه داد: امروز باید به رویکرد وزیر آموزش و پرورش در حاکمیت رویکردهای تربیتی در فضای تعلیم و تربیت افتخار کنیم که یکی از وسیله‌های تحقق آن همین جشنواره‌هاست.

کاظمی خطاب به وزیر آموزش و پرورش گفت: این جشنواره بزرگترین رخداد فرهنگی هنری در حوزه دانش‌آموزی است که پشتوانه ۶ میلیون نفری دارد.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش افزود: این تعداد نشان از علاقه و ذائقه مردم به حوزه فرهنگ و هنر دارد. ۴ هزار و ۶۰۰ اثر برگزیده به دبیرخانه رسید که ۲ هزار دانش‌آموز منتخب برای مرحله پایانی انتخاب شدند.

او ادامه داد: اگر قرار باشد حال آموزش و پرورش و مدرسه را ببینیم یکی از استراتری‌های ما ایجاد روحیه نشاط و امید است زیرا مرکز و محور آن برگزاری همین جشنواره‌هاست.

کاظمی گفت: برای ایجاد شور و نشاط در فضای مدرسه برای سال آینده فعالیت‌هایی در دستور کار است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش به برگزاری تئاتر مدرسه‌ای اشاره کرد و گفت: این موضوع با کمک خانه تئاتر و اساتید این حوزه در آموزش و پرورش عمومی می‌شود.

او از برگزاری این موضوع در سال گدشته به صورت آزمایشی در استان فارس خبر داد و گفت: سرودهای همگانی نیز با نگاه تقویت هویت ملی و عمومی در مدارس اجرا خواهند شد.

کاظمی گفت: امسال این با دو رویکرد جدید تلاش داریم دانش‌آموزان در عرصه رقابت جمعی و فردی با ایجاد خودباوری و توسعه توانمندی‌های خود از تجربه اساتید برتر حوزه استفاده کنند.

او ادامه داد: باید توانمندی‌های دانش‌آموزان با رویکرد مهارت آفرینی دنبال و از ظرفیت‌های مکانی، زمانی و رسانه‌ای استفاده شود.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش بهترین راه برون رفت از آسیب‌های اجتماعی را برگزاری همین جشنواره‌ها دانست و گفت: این جشنواره مرکز و منبع رویش و سرچشمه خروشان نیروهای پراستعداد فرهنگی هنری است که می‌تواند سرمایه ارزشمندی برای نظام باشد.


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی