تیتر امروز

رضا صالحی‌امیری:سالیانه ۱۵ میلیارد دلار از کشور خارج می‌شود/ مساله،فرار نخبگان است نه مهاجرت/ با حجاب موافقم با اجبار نه
گفت‌وگوی دیدار در برنامه جامعه‌پلاس با وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی

رضا صالحی‌امیری:سالیانه ۱۵ میلیارد دلار از کشور خارج می‌شود/ مساله،فرار نخبگان است نه مهاجرت/ با حجاب موافقم با اجبار نه

جامعه پلاس در یکی دیگر از برنامه‌های خود میزبان رضا صالحی امیری، وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی بود؛ او از دلایل فرار نخبگان گفت و تاکید کرد که به همین دلیل سالیانه ۱۵ میلیارد دلار سرمایه از...
رفتار دوگانه با «زاکانی» و «نجفی»!
«دیدارنیوز» در گفت‌وگو با «نژادبهرام» خلاء شفافیت در شهرداری تهران را بررسی می‌کند:

رفتار دوگانه با «زاکانی» و «نجفی»!

یک سیاستمدار در واکنش به قرارداد مبهم شهرداری معتقد است که اگر نیروهای اصلاح‌طلب در راس مدیریت شهری بودند، رسانه‌های مخالف خیلی جدی به موضوع ورود می‌کردند.
کاشان، سرزمینی از جنس گل و گلاب

کاشان، سرزمینی از جنس گل و گلاب

روز جمعه، بیست و یکم اردیبهشت ماه، در واپسین روز‌های گلابگیری، وارد کاشان شدیم. یک روز آفتابی و دلچسب، همواره تصورم این بود که کاشان، همانند خیلی از شهر‌های ایران واجد تلفیق هر دو ویژگی سنت و...

رسالت اصلی آموزش و پرورش باید آموختن مهارت‌های زندگی کردن به افراد باشد

حفظ کردن فرمول و معادلاتِ کتب درسی کمک زیادی به جامعه پذیرکردن افراد از طریق نظام آموزشی نمی‌کند.

کد خبر: ۶۹۷۷
۱۱:۰۴ - ۲۲ مرداد ۱۳۹۷

دیدارنیوز ـ در مراسم اختتامیه سی و ششمین جشنواره فرهنگی هنری دانش‌آموزان برگزیده سراسر کشور وزیر آموزش و پرورش از تلاش برای داشتن مدارسی شاداب، بانشاط و سرزنده برای دانش‌آموزان خبر داد.

سیدمحمد بطحایی در مراسم اختتامیه سی و ششمین جشنواره فرهنگی هنری دانش‌آموزان برگزیده سراسر کشور در بخش پسران که صبح امروز در اردوگاه شهید باهنر برگزار شد گفت: توسعه و گسترش فعالیت‌های فرهنگی هنری در آموزش و پرورش به عنوان یکی از مهم‌ترین برنامه‌ها برای تحقق اهداف پرورشی است.

او ادامه داد: آموزش و پرورش از نظر نظام تعلیم و تربیت محلی برای تمرین زندگی کردن است. مدارس باید به گارگاهی تبدیل شوند که در آن‌ها تمرین زندگی می‌شود.

بطحایی افزود: تمرین به این معنا است که آنچه در زندگی اشراف دارید را در مدارس تمرین و ممارست کنید زندگی کردن با یکدیگر، صبوری و تحمل سختی‌ها نیز از مواردی است که باید در مدارس تمرین شوند.

وزیر آموزش و پرورش گفت: ما به این اهداف در مدارس بی‌تفاوت شدیم و مدارس امروزه مدارسی نیستند که بانشاط شما را پذیرا باشند.

او افزود: برگزاری این گونه جشنواره‌ها که سالی یک بار برگزار می‌شود یک مراسم نمادین است. این مراسم‌ها باید به صورت مستمر در استان‌ها و مناطق آموزشی برگزار و تکرار شود.

بطحایی افزود: مدرسه باید به صورت مستمر برگزاری این چنین برنامه‌ها را داشته باشد تا مدرسه به محیطی برای تمرین زندگی بچه‌ها تبدیل شود نه حفظ کردن فرمول و معادلات.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: برای رسیدن به این هدف و رسیدن به مدرسه‌ای پرشور و نشاط باید برنامه‌های آموزش و پرورش تقویت شود. یکی از مهم‌ترین موارد تلقی خانواده‌ها از برنامه‌های آموزش و پرورش است که باید تصحیح شود.

او افزود: یکی از مهم‌ترین موارد که به مدارس فشار وارد می‌کند تا از اهداف اصلی پرورشی فاصله بگیرند خانواده‌ها هستند.

بطحایی از کمرنگ شدن اهداف پرورشی در مدارس خبر داد و گفت: آموزش و پرورش مصمم است این مسیر را اصلاح کند مدرسه باید به نهادی برای تربیت در تمام سطوح تبدیل شود.

وزیر آموزش و پرورش گفت: شش ساحت تربیتی در سند تحول بنیادین است که باید به صورت متوازن مورد توجه قرار گیرد. این موضوع با کمک خانواده‌ها، اندیشمندان، هنرمندان فرهیخته و نهادهایی که دل در گرو تعالی فرهنگ دارند امکان پذیر است.

او گفت: امیدواریم با توجه به توصیه رئیس‌جمهور و تاکید مقام معظم رهبری این روش در نظام تعلیم و تربیت اصلاح شود تا مدارسی سرشار از شادابی، سرزندگی و نشاط برای دانش آموزان داشته باشیم.

سیدمحمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش مسابقات فرهنگی هنری دانش آموزان اهداف پرورشی مدارس شادابی مدارس

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی