تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.

بازار درمان‌های عجیب و غریب کرونا: از نیش زنبور تا ترکیب مس و چای سبز

آمیتیس رمضانی استاد بیماری‌های عفونی و دبیر انجمن متخصصین بیماری‌های عفونی و همچنین مدیرگروه تحقیقات بالینی انستیتو پاستور ایران در مورد برخی ادعاها در مورد کشف داروی درمان کرونا در نیش زنبور یا ترکیب مس و چای سبز به «دیدار» گفت: اگر افراد مدعی اند ماده موثره‌ای را جداسازی و تلخیص کرده اند و یا به کشفیاتی رسیده اند، به ما ارجاع دهند ما در انستیتو پاستور آزمایش می‌کنیم شاید به نتایج خوبی رسیدیم. اما صرف تبلیغات سوء و ادعا جز فریب و سردرگمی مردم ثمری ندارد.

کد خبر: ۶۸۱۶۲
۱۸:۱۹ - ۲۰ مرداد ۱۳۹۹
 
درمان کرونا با نیش زنبور و ترکیب چای و مس! / واکسن کرونا تا ۲۰۲۱ کشف نخواهد شد

دیدارنیوز- مرضیه حسینی: از زمان شیوع کرونا در موج اول و به ویژه موج دوم شاهدیم که افراد مختلف با تخصص‌های متفاوت، ادعا می‌کنند که با دارو‌های دست ساز راه درمان کرونا را یافته اند، ادعا‌هایی که اگرچه هیچ پایه علمی ندارند، اما مدعیان با سواستفاده از ترس و استیصال مردم آن‌ها را فریفته و این دارو‌ها با قیمتی گزاف به مردم می‌فروشند. ادعای کشف کمپلکس دارویی درمان کرونا از طرف معصومه محمدپور دشتابی و شرکت توسعه کارآفرینان رایان، و درمان کرونا با نیش زنبور عسل از جانب عظیم اکبرزاده خیاوی تنها دو نمونه از ادعا‌های بی اساس و دردسر ساز در خصوص کشف داروی کروناست. دکتر آمیتیس رمضانی، استاد بیماری‌های عفونی و دبیر انجمن متخصصین بیماری‌های عفونی و همچنین مدیرگروه تحقیقات بالینی انستیتو پاستور ایران و عضو هیئت مدیره انجمن حمایت از بیماران عفونی کشور، در گفتگو با دیدار نیوز، ضمن پاسخ به ادعا‌های فوق، به مساله کشف واکسن کرونا پرداخته است.

ادعاهای عجیب برای درمان کرونا: داروی مس و چای سبز
تیمی که تحت سرپرستی معصومه محمدپور دشتابی و فرخ نیا یغمایی و علی شعبانی راد، در شرکت توسعه کارآفرینان رایان، فعالیت می‌کنند از زمان شیوع کرونا مشغول فروش دارویی با عنوان کمپلکس درمان کرونا هستند که ادعا می‌شود چای سبز و مس، مواد موثره آن است.

بر اساس فیلمی که از بیوگرافی و فعالیت های خانم محمد پور در فضای مجازی منتشر شده و حاوی اسناد و نامه هایی مبنی بر فعالیت وی است، معصومه محمد پور که به صورت رسمی در پیج cancer.nutrition و البته تعداد زیادی صفحه دیگر با اسامی متفاوت فعالیت می‌کند، خود را دکتر، استادیار و عضو هیئت علمی دانشگاه معرفی می‌کند، در حالی بر مبنای ادعای فیلم مذکور مدرک تحصیلی ایشان کارشناسی فیزیوتراپی بدون  کار تجربی است.


قبل از شیوع کرونا معصومه محمد پور در حوزه سرطان فعال بود و ادعا داشت که داروی درمان سرطان کبد را کشف کرده است (همان دارویی که با شیوع کرونا به عنوان درمان کرونا معرفی شد) ماجرای داروی درمان کرونای خانم محمدپور هم داستان پیچیده‌ای است که در فیلمی که در فضای مجازی منتشر شده، ادعاها و شایعات متعددی در مورد آن مطرح شده است. به جهت آن که امکان سنجش صحبت اطلاعات ارایه شده در آن فیلم در مدت زمان کوتاه میسر نبود، از تکرار آن ادعاها در این جا خودداری شده است. 
 

در هر حال آن چه که روشن است این که محمدپور و همکارانش با گرفتن عکس‌های سلفی با بیماران کار تبلیغاتی خود برای فروش دارو در پیج‌های وابسته را آغاز کرده و در مدت کوتاهی ضمن رساندن تعداد فالوئر‌ها به ۱۰۰ هزار نفر موفق به فروش‌های میلیونی «کمپلکس دارویی» و «اسپری ضدویروس» تولیدی شرکت توسعه کارآفرینان رایان در صفحات مختلف می‌شوند.


نیش زنبور و درمان کرونا
ادعای عجیب دیگر در زمینه درمان کرونا که با حمایت صدا و سیما مطرح شده، سخنان عظیم اکبرزاده خیاوی بیولوژیست بالینی است که گفته به بشریت بشارت کشف داروی کرونا را می‌دهد، زیرا کشف کرده اگر کسی را زنبور عسل نیش بزند تا ۱۰۰ درصد در برابر کرونا ایمن می‌شود و همچنین اگر باسن فرد مبتلا به کرونای حاد مورد اصابت نیش زنبور قرار گیرد، بیمار به سرعت بهبود یافته، از بستر برخواسته و شروع به دویدن می‌کند. اکبرزاده در اثبات ادعایش گفته تا به حال دیده نشده که زنبور داری کرونا بگیرد یا اگر هم گرفته باشد به دلیل زنبور گزیدگی به سرعت بهبود یاقته، البته او نگفت چطور از تمام زنبوردار‌های کشور تحقیق کرده و ادعای خود را به کدام آمار و اطلاعات مستند می‌کند. به علاوه اینکه زنبوردار‌ها از لباس و پوشش کامل به جهت شغلشان برخوردارند و حتی از توری بر صورت خود استفاده می‌کند، و روشن نیست آقای پروفسور ادعای خود را مبتنی بر بیماری و درمان کدام زنبور دار مطرح می‌کند.
 

آمیتیس رمضانی: با ویروس جدید مواجهه ایم، هیچ فرضی قطعی نیست
 آمیتیس رمضانی دبیر انجمن متخصصین بیماری‌های عفونی، در خصوص ابعاد ناشناخته بودن ویروس کرونا گفت: در ابتدا بگویم که ما با یک ویروس جدیدی مواجه ایم که جامعه علمی هنوز درمان قطعی برای این بیماری ارائه نداده، واکسن‌های زیادی در حال بررسی اند پیشرفت‌هایی هم وجود داشته، اما هیچ کدام به مرحله نهایی نرسیده است.
 

وی ادامه داد: بسیاری از فرضیات پیشین در خصوص کرونا اکنون ابطال شده، به عنوان مثال تاثیر گرم شدن هوا بر تضعیف ویروس، عدم انتقال ویروس از طریق هوا، احتمال پایین بودن جهش ویروس و احتمال عفونت مجدد؛ که همه موارد فوق در حال حاضر، خلاف آن ثابت شده است؛ بنابراین هنوز شناخت کاملی از ویروس وجود ندارد.

درمان قطعی و تخصصی ویروس وجود ندارد
رمضانی در خصوص درمان قطعی کرونا گفت:درمان قطعی وجود ندارد، اما دارو‌هایی هستند که تا حدی موثر اند، مانند رمدسیویر که برای درمان ابولا به کار می‌رود، با توجه به نحوه عملکرد ویروس کرونا و ابولا و همچنین شناختی که از مکانیسم اثر و ایمن بودن این دارو وجود دارد، متوجه شدیم که استفاده از این دارو برای کرونا نیز موثر است. یا داروی هیدروکسی کلروکین که برای درمان مالاریا استفاده می‌شود، مکانیسم دارو به ما نشان داد که می‌تواند بر درمان کرونا نیزتا حدی اثرگذار باشد.

نیش زنبور عسل شاید موثر باشد اما...
آمیتیس رمضانی در ادامه با تاکید بر اصل مکانیسم اثر دارو و شناخت ماده موثره گیاهان و دارو‌ها گفت: عده‌ای ادعا می‌کنند که با فلزات، گیاه یا مثلا زنبور درمان کرونا را یافته اند، خوب ماده موثر این‌ها چیست؟ مکانیسم اثر نیش زنبورعسل یا زنجبیل چیست؟ چگونه بررسی کرده اند؟ نیش زنبور یا مس و چای سبز به چه روشی روی ویروس اثر می‌گذارد؟ چه مقدار از این ماده می‌تواند برای درمان این بیماری موثر باشد؟ بینید گیاهانی که از آن‌ها دارو تهیه می‌شود زیاد هستند به عنوان مثال ما گیاهی به نام گل انگشتانه (Digitalis purpurea) داریم که از این گیاه دارویی به نام دیگوکسین استخراج می‌شود که برای درمان نارسایی قلبی استفاده می‌گردد، داروی موثر و البته مصرف خودسرانه آن خطرناک است.

یا مثلا پنی سیلین که از قارچ پنیسیلیوم گرفته شده است. اماآیا می‌توان به مریضی که گلو دردچرکی دارد بگوییم به جای تزریق پنی سیلین، سه کیلو قارچ پنیسیلیوم بخورد؟ یا به مریضی که نارسایی قلبی دارد بگوییم روزانه چند کیلو گل انگشتانه مصرف نماید؟ قارچ پنیسیلیوم (Penicillium) غیر از پنیسیلین مواد دیگری نیز دارد که ممکن است به ضرر بیمار باشد. کاری که در آزمایشگاه‌های تخصصی دارویی انجام میشود ابتدا شناخت مولکول شیمیایی موثر قارچ یا گیاه، استخراج آن و اعمال تغییرات لازم در آن است و سپس برای تعیین مقدار و شیوه مصرف ارزیابی می‌شود. 

در مورد نیش زنبور هم همین طور است. نیش زنبور حاوی چندین ماده شیمیایی است خیلی از افراد به موادی که در نیش زنبور وجود دارد حساسیت دارندکه به صورت کهیر ضایعات پوستی و حتی شوک انافیلا که بسیار خطرناک و کشنده است بروز می‌نماید. خوب تصور کنید بیماران کرونایی که اغلب با درمان سرپایی و درمان‌های ساده طبی و استراحت در منزل امکان بهبودی دارند در معرض چنین خطری مانند نیش زنبور قرار گیرند، که منجر به فوت فرد شود؛ بنابراین کار تولید دارو و تجویز آن بسیار تخصصی است، اما متاسفانه بسیاری از افراد با مطرح کردن ادعا‌هایی از این قبیل ضمن سودجویی و بخطر انداختن جان بیماران، برای همکاران کادر درمانی فشار مضاعف ایجاد می‌نمایند. 

ادعایشان را علمی مطرح کنند، رسیدگی می‌کنیم
رمضانی در ادامه افزود: اگر افراد مدعی اند ماده موثره‌ای را جداسازی و تلخیص کرده اند و یا به کشفیاتی رسیده اند، به ما ارجاع دهند ما در انستیتو پاستور آزمایش می‌کنیم شاید به نتایج خوبی رسیدیم. اما صرف تبلیغات سوء و ادعا جز فریب و سردرگمی مردم ثمری ندارد.

تا ۲۰۲۱ منتظر واکسن کرونا نباشیم
رمضانی در خصوص پیش بینی‌هایی که در مورد ساخت واکسن کرونا وجود دارد گفت: ساخت واکسن پروسه‌ای طولانی مدت ۱۲-۱۸ ماهه است. اما برای گرفتن گواهی و تاییدیه، چند سال زمان نیاز است. مثلا واکسن ابولا، سالهاست در کشور‌های آفریقایی استفاده می‌شود و هنوز گواهی نهایی را دریافت نکرده، اما بعنوان واکسن، موثر بوده و استفاده می‌گردد.

در مورد کرونا، چون با شرایط خاصی مواجه هستیم، تولید و استفاده از واکسن فوریت دارد. در حال حاضر کمپانی‌های معتبری در حال کار و پژوهش برای تولید واکسن کرونا هستند و تا حد زیادی نیز به موفقیت رسیده اند به احتمال زیاد در سال ۲۰۲۱ این واکسن تولید خواهد شد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲۱
در انتظار بررسی : ۶
غیر قابل انتشار : ۲
اااا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۱
2
5
چرا نمیاین رو افرادی که آلرژی ندارند تست کنن. شاید جواب بده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۳
معلومه اصلا نمی خوندیدن متن ها رو، مگه الکیه آخه زنبور بذازن رو باسن یارو بعد خوب بشه، یه واکسن و داروی معمولی حداقل 18 ماه طول میکشه تو لابراتور و آزمایشگاه با پیشرفته ترین تجهیزات باید ازمایش بشه الکی نیست که، تازه این آقای عظیم زاده خودشون تو انستستو پاستور کار میکنه اگر حرفش جدی بود روی پروژه اش کار می کردند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۶
4
16
اخه محمدپور صرفا دارو نمیفروشه که نتیجه تحقیقات اراعه میده و میگه ویتامین سی بخورین تا سیستم ایمنی تون بالا بره گوچه کبابی بخورین تا لیکوپین گوجه به بدنتون برسه. میگه قسمت سفید مرکبات رو ددر نریزین خشک کنین تو غذا و چایی استفاده کنین تا هیسپریدین به بدنتون برسه. حالا یه چای ارتیمیزینین هست و یه اسپری مس اونا رو هم نیشه تهیه کردو بررسی کرد تا دید ایا اثر داره یا نداره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۷
مشكل اينجاست كه ايشون حتي دكتر نيست، ضمن اين كه فقط بخشي از يه مقاله را در پيجشون ميذارن و ادعا ميكنن منظور اون مقاله اينه كه چيزايي كه ايشون ميگن درسته. ملت ساده هم بدون تحقيق و بدون نگاه كردن به اصل مقاله و با توجه به اين كه انگليسي بلد نيستن، گول حرفاي اين خانم رو ميخورن. الان يه عده ميان ميگن داروهاي ايشون رو خوردن خوب شدن، ولي حتي نميخوان قبول كنن كرونا داروي درماني نداره، اونا رو هم نميخوردن، خوب ميشدن. كاش فقط كسي با نسخه‌هاي ايشون نميره و ايكاش مرجعي بود كه جلوي صفحات فيك و دروغ رو ميگرفت.
ناشناس
|
United States of America
|
۱۰:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
4
21
محمدپور گفت گوجه کبابی لیکوپن دارد بخورید. محمدپور گفت پوست سفید پرتقال هسپریدین دارد بخورید این ها کرونا را درمان می کند. آیا محمدپور با اتحادیه میوه فروشان ( گوجه و پرتقال فروشان ) تبانی کرده؟ یا شما با شرکت های داروسازی و وارد کنندگان ویتامین D؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
استفاده از ماسك و مصرف ويتامين D يك موضوع جهانيه و ربطي به واردكردن داروي خاص يا شركت‌هاي داروسازي در ايران نداره اما الزام به خريد پكيج‌هاي اين خانم كه حتي پزشك هم نيستن ولي خودشون رو پزشك جا ميزنن، معلومه كه يعني چي و سودش به جيب كي ميره.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۳
5
1
امیدوارام
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۳
2
11
امیدوارم زودتر روزی برسه که مردم بدونن که سازمان بهداشت جهانی و اف دی ای فریبی بیش نیست و فقط به فکر تولید بیماری جدید و سودهای حیرت آور از فروش داروهای شرکتهاشون هستن
چه اشکالی داشت بر تاثیر نیش زنبور بر درمان کرونا و سایر بیماریها تحقیق میشد ؟؟؟
یا اینکه مافیای خفن داروهای شیمیایی اجازه انجام این تحقیقات رو در ایران نمیدن ؟؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۹
3
17
خداروشکر حرفها و ادعاهای خانم دکتر محمدپور یواش یواش ثابت میشه،ولی من جای محمدپور باشم اجازه نمیدم مخالفانم ازین داروها استفاده کنن،اینایی که دارن دکتر محمدپور رو تخریب میکنن،کسایی که ادعا دارن محمدپور کلاهبرداره،خودشون دارو و واکسن کشف کنن،اگرم مناظر واکسن هستین متاسفم زهی خیال باطله، هیچ واکسنی قرار نیست بیاد بیرون و کسی رو بیمه کنه متاسفانه
Elmira
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۵:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
1
9
چرا میخوای تخریب کنی ما۱۰ ماهه میشناسیم و درمان کرد همه رو همه رو نجات داد من که خودم ساختم دوروغگوها محمد پورو تخریب نکنین چی بهتون میرسه ما مردم و بدبخت میکنین شماها آره ویتامین دی پخوریم تا مارو بکشی خدا لعنتتون کنه
Elmira
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۵:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
1
7
چرا میخوای تخریب کنی ما۱۰ ماهه میشناسیم و درمان کرد همه رو همه رو نجات داد من که خودم ساختم دوروغگوها محمد پورو تخریب نکنین چی بهتون میرسه ما مردم و بدبخت میکنین شماها آره ویتامین دی پخوریم تا مارو بکشی خدا لعنتتون کنه
Elmira
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۵:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
1
2
چرا میخوای تخریب کنی ما۱۰ ماهه میشناسیم و درمان کرد همه رو همه رو نجات داد من که خودم ساختم دوروغگوها محمد پورو تخریب نکنین چی بهتون میرسه ما مردم و بدبخت میکنین شماها آره ویتامین دی پخوریم تا مارو بکشی خدا لعنتتون کنه
Elmira
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۵:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
1
3
چرا میخوای تخریب کنی ما۱۰ ماهه میشناسیم و درمان کرد همه رو همه رو نجات داد من که خودم ساختم دوروغگوها محمد پورو تخریب نکنین چی بهتون میرسه ما مردم و بدبخت میکنین شماها آره ویتامین دی پخوریم تا مارو بکشی خدا لعنتتون کنه
مینا
|
Italy
|
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
1
5
شماها مافیا هستید که تجارت داروهای میلیونی میکنید و الان میخواهید تجارت واکسن بی ارزش کنید اینقدر بی سوادی و چشم بسته که حتی نمیدونی داروی مس نیست ضد عفونی کنندسمحمد پور حرفاش کاملا علمی وتوصیه هاش فقط مکمل فروشی نیست بلکه معادل طبیعیشم میگه همیشه یه ایرانو به کشتن دادید شما منفعت طلبا باید همه دادگاهی بشید
سیمین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۷
1
7
خدا ازتون نگذره چون کاسبی شماها کساد میشه با طرحهایی که واقعا نتیجه گرفتند و خرجی نداره مخالفت میکنید، و به قتل دسته جمعی مردم دامن می‌زنید هر دو درمان نتیجه قطعی و صد در صد داره بنده شخصا به وزارت بهداشت و قاتلین مردم دیگه اعتمادی ندارم
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۵
1
7
اگر از نزدیک پیگیر روشهای درمانی دکتر محمدپور باشید قطعا پی میبرید که ایشون فقط داروها و مواد موثر رو معرفی میکنن که بیشترش طبیعیه و میتونید داروها رو از هر داروخانه ای تهیه کنید پس انگ دلالی به ایشون نمچسبه
بهتره وزارت بهداشت نسبت به روش پیشنهادی ایشون که در دانشگاه سیرجان آزمایش و تایید شده و مقالاتش چاپ شده بررسی علمی بیشتری انجام بده
متاسفانه بیشترین مخالفت با ایشون توسط دکتر ملکی معاون وزیر بود که بعدا معلوم شد خودش شرکت تولید ردمیسیور و ... داره که مردم رو داره به کشتن میده و فعلا هم پرونده تو دادگاه داره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۱
0
4
نظرات دکتر محمدپور تا حالا درست از کار دراومده . ما خانوادگی کرونا گرفتیم. هر دکتری میومد تو خونه تجویز نوروبیون و زینک و ویتامین دی داشت .من طبق آموزش‌های دکتر محمدپور شدیدا مقاومت کردم و فقط ویتامین سی تزریقی ازشون گرفتم. خدا دکتر محمدپور رو حفظ کنه که با چشم خودم دیدم که اینایی که نوروبیون میزنن و از زینک و ویتامین دی و ب کمپلکس استفاده میکنند چقدر سریع ریه اشون درگیر میشه و کارشون به بستری میکشه. ما که خدا رو شکر با راهنمایی ایشون درمان شدیم. دارو رو هم از داروخانه خریدیم.
رها
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۵
0
4
وجدان ندارید بخدا. من یکساله ایشون رو فالو می کنم و هرگز ندیدم پکیجی به کسی بفروشن و تمام داروهایی رو هم که معرفی کردن معادل گیاهی و دم دستش رو هم معرفی کردن. یه اسپری مس رو گفتن پیج دیگه ای می فروشه و چای آرتیمیزنین که بر فرضم که درصدی از فروش دریافت کنه نوش جونش چون با جون کسی بازی نکرده. خدا هدایتتون کنه.
رها
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۵
0
1
وجدان ندارید بخدا. من یکساله ایشون رو فالو می کنم و هرگز ندیدم پکیجی به کسی بفروشن و تمام داروهایی رو هم که معرفی کردن معادل گیاهی و دم دستش رو هم معرفی کردن. یه اسپری مس رو گفتن پیج دیگه ای می فروشه و چای آرتیمیزنین که بر فرضم که درصدی از فروش دریافت کنه نوش جونش چون با جون کسی بازی نکرده. خدا هدایتتون کنه.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
0
1
اگر وجدان داشتید کمر به کشتار مردم نمی بستید. خانم دکتر کجا گفته اسپری مس خوردنیه؟ کجا به مردم توصیه کرده برن فلان دارو رو گرون بخرن؟ شما برید ببینید ایشون چی می گن و با چه استدلالهای قوی دارن از حرفاشون دفاع می کنند
ماه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۲
0
0
شما میفرمایین ایشون دکتر نیستن و چیزهای بیخودی رو توصیه کردن . ما بر فرض محال میگیممم بااشه شما خوبین شما درست میگین .
اما اونی که متخصصه و هزار مقاله داره فاویپیراویر و رمدسیویر چندین میلیونی به مردم میفروشه و بعد یک سال میگن هیچ تاثیری نداشته چیه ؟ اون دیگه نهایت کثیفیه !
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی