تیتر امروز

سانحه هوایی ورزقان؛ آمریکا درگذشت رئیس‌جمهور را تسلیت گفت
سقوط دردناک بالگرد ابراهیم رئیسی در آذربایجان شرقی (بروزرسانی می‌شود)

سانحه هوایی ورزقان؛ آمریکا درگذشت رئیس‌جمهور را تسلیت گفت

روز یکشنبه ۳۰ اردیبهشت‌ماه، بالگرد حامل ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور و حسین امیرعبداللهیان، وزیرخارجه در آذربایجان شرقی دچار سانحه شد و صبح روز دوشنبه رئیس جمعیت هلال احمر از پیدا شدن لاشه بالگرد...
ابراهیم رئیسی تلاش می‌کرد دولتی فراجناحی باشد/امیرعبداللهیان «شهید قدس» است
«دیدارنیوز» در گفت‌وگو با «کنعانی‌مقدم» واقعه شهادت رییس‌جمهوری و هیات همراه را بررسی می‌کند:

ابراهیم رئیسی تلاش می‌کرد دولتی فراجناحی باشد/امیرعبداللهیان «شهید قدس» است

یکی از سیاستمداران در گفت‌وگو با دیدار معتقد است که رییسی با جمع کردن منتقدان و موافقان زیر یک سقف تلاش می‌کرد فراجناحی باشد.
اندیشکده آمریکایی: برای شکست روسیه در جنگ اوکراین، باید نخست پنج مساله راهبردی را حل و فصل کرد(قسمت اول)
از چشم جهان (۱۵۰)

اندیشکده آمریکایی: برای شکست روسیه در جنگ اوکراین، باید نخست پنج مساله راهبردی را حل و فصل کرد(قسمت اول)

تازه‌ترین بسته حمایتی در حوزه امنیت ملی آمریکا در قبال اوکراین، که در آوریل امسال تصویب شد، به دولت جو بایدن رئیس جمهور آمریکا اجازه می‌دهد، برای ادامه حمایت از اوکراین علیه تجاوز روسیه، به تولید...

حذف کنکور تا پایان مجلس دهم

رئیس مجلس بر لزوم حذف کنکور و برگزاری آزمون از طرف دانشگاه‌های کشور به شکل مستقل تاکید کرد.

کد خبر: ۶۳۵۶
۰۸:۵۸ - ۱۵ مرداد ۱۳۹۷
دیدارنیوز ـ سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از حضور رئیس مجلس در جلسه امروز این کمیسیون خبر داد و گفت که رئیس مجلس بر لزوم حذف کامل کنکور تا پایان دوره مجلس دهم تاکید کرد.

میرحمایت میرزاده  در توضیح جلسه امروز کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: جلسه امروز با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی برگزار شد که یکی از موارد مورد تاکید ایشان مساله حذف کنکور بود.

وی توضیح داد: آقای لاریجانی معتقد است برگزاری کنکور به شکل فعلی استرس‌زاست و بسیاری از دانش‌آموزان و خانواده‌های آنان را دچار مشکل می‌کند به همین دلیل کمیسیون آموزش باید برنامه‌ای برای حذف کنکور تا پایان این دوره مجلس داشته باشد.

میرزاده افزود: صحبت‌های آقای لاریجانی ناظر به این بود که امروزه در بسیاری از کشورها دانشگاه‌ها به صورت مستقل آزمون برگزار می‌کنند و فرد پذیرفته شده بعد از انجام مصاحبه جذب دانشگاه می‌شود.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: یکی دیگر از موارد مطرح شده در این جلسه این بود که وضعیت فعلی برگزاری کنکور مطلوب نیست. سال‌ها از تصویب قانون حذف کنکور می‌گذرد ولی هنوز این اتفاق رخ نداده و فقط اضطراب خانواده‌ها باقی مانده است.

به گفته میرزاده، موضوع تامین مالی آموزش و پرورش یکی دیگر از بحث‌های مطرح شده در این جلسه بود. تاکید شد که باید از روش‌های مختلف همچون بهره‌گیری از ظرفیت خیرین و درآمدزایی آموزش و پرورش استفاده شود. در همین باره درخصوص ارتقا مسائل مرتبط با مهارت‌ها و خوداشتغالی نیز بحث و بررسی صورت گرفت.

وی در پایان یادآور شد: موضوع مهاجرت تحصیلی به ویژه به کشورهای همسایه نیز مورد بحث قرار گرفت. تاکید شد که باید علاوه بر بهبود وضعیت علمی دانشگاه‌ها، شرایط برای فعالیت بیشتر و آزادانه‌تر دانشجویان در داخل مهیا شود تا این دانشجویان جذب دانشگاه‌های خارجی نشوند.


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی : ۰
غیر قابل انتشار : ۰
ناشناس
|
Ukraine
|
۱۹:۵۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۶
0
0
تنها راه مقابله با مافیا و غول کنکور این هست که حداقل 60 درصد دبیرستانهای ایران تبدیل به هنرستان شوند و به همین ترتیب 60 درصد دانشگاه های ایران (دولتی و آزاد) تبدیل به هنرسراهای آموزش شغلی یا هنرورزی یا چیزی شبیه آن شوند.
واقعا سوال اصلی اینست چرا اصلا اینهمه دانشگاه و دانشجو داریم؟ آیا همه برای تحصیلات عالیه ساخته شده اند؟!!! نتیجه کار این شده که در سالهای اخیر مهندسین زیادی تولید کردیم که حتی یک انتگرال ساده بلد نیستند بگیرند!! چرا؟ چون ظرفیت دانشگاه ها (آزاد و دولتی و پیام نور و غیرانتفاعی و ...) را به حدی افزایش دادیم که هرکس ثبت نام کند قبول میشود با هر رتبه ای. بعد از چند سال هم بیکار تحویل جامعه میدهیم که به هیچ دردی نمیخورند بخصوص در رشته های علوم انسانی.
بسیاری از دانش آموزان به این دلیل به سمت دبیرستان میروند که در مناطق اطراف منزل آنها هنرستان وجود ندارد. برای کاهش بیکاری و ایجاد اشتغال باید در همان دوران هنرستان به آنها شغل یاد داد و آن را در مرحله هنرسراها (به منزله تحصیلات تکمیلی برای هنرستانها) تکمیل کنند. در اینصورت دیگر خودبخود معضل و بساط کلاسها و کتابهای تست زنی و سوالات کنکور و کلاسهای خصوصی جمع میشوند. همه مشاغل برای دریافت مجوز باید دارای تحصیلات هنرستانی و هنرورزی مربوطه باشند مانند نجاری، آرایشگری، تعمیرات موبایل، وسایل برقی و بنایی و برقکاری وتاسیساتی و .... و برای بانوان هم رشته های اشتغال آفرین مربوطه مانند خیاطی و هنرهای دستی و خدمات بهداشتی و ...
حذف فیزیکی کنکور ممکن نیست چراکه دارای نقاط قوتی هم هست مانند ایجاد عدالت آموزشی و رقابت عادلانه در همه نقاط کشور که چنین چیزی در دنیا کم نظیر هست. لذا راه حل، پاک کردن صورت مسئله نیست (حذف کنکور) بلکه ترمیم و تدبیر آن هست (یعنی با کاهش تقاضا بوسیله تبدیل دبیرستانها به هنرستان).
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی